КОУЧИНГ ЯК МЕТОД РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МЕНЕДЖЕРІВ В УМОВАХ ГЕЙМІФІКАЦІЇ БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-306-312

Ключові слова:

коучинг, коуч-менеджмент, професійні та ігрові середовища, гейміфікація, коучинг для бізнесу

Анотація

У статті зроблено акцент на когнітивній компетентності як важливому структурному елементі системи загальних професійних компетентностей менеджерів, які працюють у сфері бізнесу. Показано, що тотальна медіатизація свідомості пересічних громадян і професіоналів, яка є характерною для сучасних постінформаційних соціумів, а також специфічна й вузька спрямованість менеджерів і працівників бізнесу на розв’язання типових цілей і завдань конкретного бізнесу, знижують якість їх мислительних процесів та деформують їх професійну свідомість.  Свідомість фахівця, в тому числі й бізнес-менеджера, звужується, спрощується, втрачає гнучкість і динамізм. Це ставить на порядок денний питання про підвищення якості мислительної діяльності та когнітивної компетентності менеджменту в бізнесі за допомогою спеціально організованих процедур і засобів.

Проаналізовано метод коучингу як інструмент неманіпулятивного соціального інжинирінгу, який набуває дедалі більшої популярності у професійних та бізнес-середовищах у різних областях соціальної активності. Цей метод є досить багатоаспектним і може бути реалізований у різних напрямках діяльності бізнес-структур та організацій, у тому числі з метою розвитку професійних компетентностей і компетенцій менеджерів та залучення й утримання клієнтів в полі впроваджуваного менеджменту. Особливу увагу приділено груповим формам коучингу, зокрема коучингу для бізнесу. Акцентовано увагу на тому, що основним завданням коучингу в сфері бізнесу є підвищення продуктивності менеджерів, працівників та клієнтів бізнес-організації в максимально цікавих і комфортних для них умовах. І в цьому сенсі бізнес-коучинг може розглядатися як екологічна та людиноцентрована соціально-психологічна технологія.

Аргументовано доцільність включення в процес навчання й підвищення когнітивної компетентності бізнес-менеджерів елементів (механізмів, чинників, правил) ігрової діяльності і навіть доцільного запровадження гейміфікації бізнес-процесів та процесів підвищення професійної, в тому числі когнітивної кваліфікації персоналу. Показано, що запровадження гейміфікації в діяльність бізнесу на перших її етапах можливе лише за умови залучення до цього досвідченого коуча з гарним портфоліо. За кваліфікованого супроводу коуча можлива успішна організація спільної цілеорієнтованої діяльності менеджерів, персоналу та клієнтів бізнес-організації в умовах гейміфікованої взаємодії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Петрунько, ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК"

Доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри психології ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

м. Київ, Україна

Посилання

Антонов, Т.А. (2024). Вплив повномасштабного вторгнення на відеоігрову активність в Україні: психологічний копінг у часи кризи. Вчені записки Університету «КРОК», 1(73), 295-302.

Бондаренко С.М. (2016). Ділова досконалість підприємств як фактор конкурентоспроможності національної економіки України. Економічний простір, 116, 200-208.

Вінтерхофф-Шпурк, П. (2016). Медіапсихологія. Харків: Гуманітарний центр, 268.

Казміренко, В. П. (2021). Соціальна психологія організації: монографія. Вид. 2-ге, випр. і доп. К.: Видавничий дім «Гельветика», 482.

Карамушка, Л. М. (2024). До проблеми розробки технологій забезпечення психологічного здоров’я особистості в умовах війни. Організаційна психологія. економічна психологія, 32 (2), 41-58.

Петрунько, О. В. (2024). Коучинг як психотехнологія неманіпулятивного соціального інжинирінгу у професійних та ігрових середовищах. Вчені записки Університету «КРОК», 3(75), 211-221.

Сингаївська, І. В. (2011). Форми та методи вдосконалення психологічної компетентності керівників освітніх організацій. Вісник післядипломної освіти, 5(18), 323–331.

Koivisto, J., & Hamari, J. (2019). The Rise of Motivational Information Systems: A Review of Gamification Research. International Journal of Information Management, 45, 191-210.

Downloads

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Петрунько, О. (2024). КОУЧИНГ ЯК МЕТОД РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МЕНЕДЖЕРІВ В УМОВАХ ГЕЙМІФІКАЦІЇ БІЗНЕСУ . Вчені записки Університету «КРОК», (4(76), 306–312. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-306-312

Номер

Розділ

Розділ 3. Психологія

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають