МЕТОДИКА ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДГОТОВКИ (ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ) ІНСПЕКТОРІВ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-248-253

Ключові слова:

військовий облік, інспектор з військового обліку, професійний стандарт, методика оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації)

Анотація

У статті розглядається проблематика розробки науково-методичного інструментарію з оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікаціїї) інспекторів з військового обліку.

Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що представлена   методика забезпечує об’єктивне і всебічне оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку, зокрема їх рівня знань, умінь/навичок, комунікації, відповідальності і автономії відповідно до компетенцій та трудових функцій визначених у професійному стандарті «Інспектор з військового обліку» з метою подальшого визначення рівня професійної компетентності та присвоєння (підтвердження) відповідного рівня кваліфікації, визначеного професійним стандартом.

Метою цієї статті є розроблення методики оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку, яка б визначала порядок, умови її проведення та критерії оцінювання, і забезпечувала об’єктивне вимірювання рівня знань, умінь/навичок, комунікації, відповідальності і автономії відповідно до компетенцій та трудових функцій визначених у професійному стандарті «Інспектор з військового обліку». Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; системний, структурний, комплексний наукові підходи; процесний, функціональний, методологічні підходи.

Отримані наукові результати полягають у  проведенні аналізу наукових досліджень щодо оцінки персоналу, зокрема оцінки результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку за результатами якого встановлено, що не вирішеною частиною цієї проблеми є розробка відповідної методики оцінювання, яка повинна бути орієнтована на компетентності визначені професійним стандартом, використання адаптованих до дорослих методів навчання, та впровадження справедливих і надійних методик оцінювання успішності підготовки кадрів; розробці методики оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку в якій запропоновано загальний алгоритм проведення оцінювання, визначено умови та критерії оцінювання, що заповнює наявну науково-практичну прогалину в цій сфері. Результати дослідження становлять практичну цінність для вищих навчальних закладів, інших установ та організацій, які здійснюють підготовку (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку та відкривають відповідні центри акредитації.

Перспективи подальших досліджень полягають у визначені науково-практичних напрямів а саме: розробка контрольно-оцінювальних матеріалів з оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікаціїї) інспекторів з військового обліку, зокрема з комплексного комп’ютерного тестування та практичного іспиту; розробка відповідного спеціалізованого програмного забезпечення за якими доцільно продовжувати дослідження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олександр Правдивець, ВНЗ «Університет економіки та права “КРОК”

Кандидат військових наук, доцент кафедри управління фінансово-економічної безпеки Науково-навчального інституту менеджменту безпеки, м. Київ, Україна

Посилання

Реєстр професійних стандартів – професійний стандарт “Інспектор з військового обліку” (ID: 693-692) : Національне агентство кваліфікацій. https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/69392_proekt_ps_inspektor_z_vo_ostanna_versia.pdf

Деякі питання акредитації кваліфікаційних центрів : постанова Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 № 986. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/986-2021-%D0%BF#Text.

Добрянська, Н. (2025). Правове регулювання оцінювання результатів службової діяльності державних службовців в Україні: проблеми та перспективи розвитку. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Т. 36 (75). № 1. С. 61-65.

Косевцов, В. (2021). Оцінювання персоналу військової організаційної структури під час виконання ним завдань за призначенням. Social Development and Security. № 4. С. 18-26.

Тарасюк, Ю. (2022). Компетентнісний підхід в освітньому процесі військових закладів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. № 2(53). С. 311–315.

Винокуров, Д. (2022). Методичний підхід щодо оцінювання рівня компетентностей змінного складу навчального центру. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. № 2(44). С. 69-73.

Салаш, О., Георгадзе, О. (2022). Часткова методика оцінювання стану індивідуальної підготовки військовослужбовців в органах військового управління. Social Development and Security. Т. 12. № 5. С. 10-20.

Тадеєв, П., Тадеєва, М. (2004). Форми і методи оцінювання результатів сформованості операційних та практичних умінь учнів наукових ліцеїв (вітчизняний та зарубіжний формат). Духовність особистості: методологія, теорія і практика. № 1(108). С. 215-230.

Kirkpatrick, D.(1994). Evaluating Training Programs: The Four Levels. –San Francisco, CA: Berret-Koehler Publishers, Inc. 340 р.

Марчук, А. (2020). Андрагогіка: навчальний посібник. Львів: ДУВС. 300 с.

Ковтунець, В., Лилик, І. (2021). Посібник для оцінювачів результатів навчання для присвоєння професійних кваліфікацій. Київ: ВІСТКА. 156 с.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text.

Downloads

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Правдивець, О. (2025). МЕТОДИКА ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДГОТОВКИ (ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ) ІНСПЕКТОРІВ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ. Вчені записки Університету «КРОК», (3(79), 248–253. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-248-253

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають