МЕТОДИКА ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДГОТОВКИ (ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ) ІНСПЕКТОРІВ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-248-253Ключові слова:
військовий облік, інспектор з військового обліку, професійний стандарт, методика оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації)Анотація
У статті розглядається проблематика розробки науково-методичного інструментарію з оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікаціїї) інспекторів з військового обліку.
Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що представлена методика забезпечує об’єктивне і всебічне оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку, зокрема їх рівня знань, умінь/навичок, комунікації, відповідальності і автономії відповідно до компетенцій та трудових функцій визначених у професійному стандарті «Інспектор з військового обліку» з метою подальшого визначення рівня професійної компетентності та присвоєння (підтвердження) відповідного рівня кваліфікації, визначеного професійним стандартом.
Метою цієї статті є розроблення методики оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку, яка б визначала порядок, умови її проведення та критерії оцінювання, і забезпечувала об’єктивне вимірювання рівня знань, умінь/навичок, комунікації, відповідальності і автономії відповідно до компетенцій та трудових функцій визначених у професійному стандарті «Інспектор з військового обліку». Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; системний, структурний, комплексний наукові підходи; процесний, функціональний, методологічні підходи.
Отримані наукові результати полягають у проведенні аналізу наукових досліджень щодо оцінки персоналу, зокрема оцінки результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку за результатами якого встановлено, що не вирішеною частиною цієї проблеми є розробка відповідної методики оцінювання, яка повинна бути орієнтована на компетентності визначені професійним стандартом, використання адаптованих до дорослих методів навчання, та впровадження справедливих і надійних методик оцінювання успішності підготовки кадрів; розробці методики оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку в якій запропоновано загальний алгоритм проведення оцінювання, визначено умови та критерії оцінювання, що заповнює наявну науково-практичну прогалину в цій сфері. Результати дослідження становлять практичну цінність для вищих навчальних закладів, інших установ та організацій, які здійснюють підготовку (підвищення кваліфікації) інспекторів з військового обліку та відкривають відповідні центри акредитації.
Перспективи подальших досліджень полягають у визначені науково-практичних напрямів а саме: розробка контрольно-оцінювальних матеріалів з оцінювання результатів підготовки (підвищення кваліфікаціїї) інспекторів з військового обліку, зокрема з комплексного комп’ютерного тестування та практичного іспиту; розробка відповідного спеціалізованого програмного забезпечення за якими доцільно продовжувати дослідження.
Завантаження
Посилання
Реєстр професійних стандартів – професійний стандарт “Інспектор з військового обліку” (ID: 693-692) : Національне агентство кваліфікацій. https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/69392_proekt_ps_inspektor_z_vo_ostanna_versia.pdf
Деякі питання акредитації кваліфікаційних центрів : постанова Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 № 986. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/986-2021-%D0%BF#Text.
Добрянська, Н. (2025). Правове регулювання оцінювання результатів службової діяльності державних службовців в Україні: проблеми та перспективи розвитку. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Т. 36 (75). № 1. С. 61-65.
Косевцов, В. (2021). Оцінювання персоналу військової організаційної структури під час виконання ним завдань за призначенням. Social Development and Security. № 4. С. 18-26.
Тарасюк, Ю. (2022). Компетентнісний підхід в освітньому процесі військових закладів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. № 2(53). С. 311–315.
Винокуров, Д. (2022). Методичний підхід щодо оцінювання рівня компетентностей змінного складу навчального центру. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. № 2(44). С. 69-73.
Салаш, О., Георгадзе, О. (2022). Часткова методика оцінювання стану індивідуальної підготовки військовослужбовців в органах військового управління. Social Development and Security. Т. 12. № 5. С. 10-20.
Тадеєв, П., Тадеєва, М. (2004). Форми і методи оцінювання результатів сформованості операційних та практичних умінь учнів наукових ліцеїв (вітчизняний та зарубіжний формат). Духовність особистості: методологія, теорія і практика. № 1(108). С. 215-230.
Kirkpatrick, D.(1994). Evaluating Training Programs: The Four Levels. –San Francisco, CA: Berret-Koehler Publishers, Inc. 340 р.
Марчук, А. (2020). Андрагогіка: навчальний посібник. Львів: ДУВС. 300 с.
Ковтунець, В., Лилик, І. (2021). Посібник для оцінювачів результатів навчання для присвоєння професійних кваліфікацій. Київ: ВІСТКА. 156 с.
Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text.

Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.