МАРКЕТИНГОВЕ СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ Й УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ РЕАЛІЗАЦІЇ СТАРТАП-ПРОЕКТІВ

Автор(и)

  • О. Є. Кофанов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0003-2181-9288

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-164-169

Ключові слова:

стартап-проект, маркетингове планування, управління, VUCA-середовище, маркетингове забезпечення стартап-проектів, нормативно-правова база, маркетингові стратегії

Анотація

Розвиток стартап індустрії сприяв стрімкому поширенню технологій та зміцненню економіки країн-лідерів в інноваційній сфері. Однак, частка неуспішних проектів все ще залишається значною. І в багатьох випадках причиною цьому є відсутність якісного маркетингового забезпечення, стратегічного планування й управління. Ролі маркетингу під час реалізації стартап-проектів приділяється недостатньо уваги. Крім того, дослідники часто концентруються на певних напрямах маркетингової діяльності, не враховуючи необхідність стратегічного управління й впровадження цілісного маркетингового забезпечення. Тому актуальність дослідження зумовлена необхідністю перегляду, переосмислення і доповнення теоретико-практичного базису маркетингового забезпечення стартап-проектів. Метою дослідження є розробка науково-практичних рекомендацій з удосконалення маркетингового забезпечення стартап-проектів за рахунок стратегічного планування й управління процесом їх реалізації, а також шляхом врахування специфіки функцій і завдань маркетингу на різних етапах їх життєвого циклу. В результаті проведення досліджень висунуто авторське визначення поняття «стартап». У роботі також визначено місце стартап-проектів у законодавстві України. Розроблено композицію авторських маркетингових стратегій стартап-проектів. Стратегії поділено за такими критеріями – по кооперації (незалежна або кооптирування), на що націлена команда (холдерська або девелоперська), по цілі масштабування (класична, взаємозалежної масштабованості, залежної масштабованості, мінімалістична), по ступеню економічної свободи ринкових суб’єктів (самостійна чи несамостійна), по товару (холічна, інклюзивна, сервісна). Запропонована композиція маркетингових стратегій є актуальною і для промислового, і для споживчого ринків та може бути імплементована, зокрема, під час реалізації стартап-проектів у сферах комп’ютерного програмування, виробництва устаткування, машинобудування, телекомунікацій, екології (виробництва екологічно чистої електроенергії, альтернативних палив), видавництва та поліграфії, 3D друку, в авіаційній промисловості тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. Є. Кофанов, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

асистент кафедри інженерної екології

Посилання

Liu S. S. Integrating Sales Force into Marketing Strategic Planning. Spotts H. (eds) Revolution in Marketing: Market Driving Changes. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science. Springer, Cham. 2015. doi:10.1007/978-3-319-11761-4_82.

West D. C. Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage. New York: Oxford University Press, 2015. 571 с.

Mcdonald M. Strategic marketing planning: theory and practice. The Marketing Book. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. С. 86–120.

Ries E. The lean startup : How today’s entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. Crown Business, 2011. 296 p.

Blank S. The startup owner’s manual: The step-by-step guide for building a great company / S. Blank, B. Dorf. Pescadero, CA : K & S Ranch, 2012. 571 p.

Beier M. Startups’ Experimental Development of Digital Marketing Activities. A Case of Online-Videos. 14th Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research (IECER) (September 7, 2016, Chur). Chur, 2016. С. 1–8.

Joglekar N. R. Marketing, R&D, and Startup Valuation. Ieee Transactions on Engineering Management. 2009. № 56(2). P. 229−242. doi :10.1109/tem.2008.927827.

Yim H. R. A Strategic Pathway to Rapid Growth of Startups : Niche Marketing, Strategic Investment, and First Mover Advantage. Actual Problems of Economics. 2010. №110. P. 307−341.

Fedorko I. Specifics of a marketing mix for a startup business. EXclusive E-JOURNAL. 2018. № 1 (33). С. 1–9.

Bennett N. What VUCA Really Means for You. URL : https://hbr.org/2014/01/what-vuca-really-means-for-you (дата звернення 27.08.2018).

Berinato S. A Framework for Understanding VUCA. URL : https://hbr.org/2014/09/a-framework-for-understanding-vuca (дата звернення 27.08.2018).

Незалежний аудитор. URL : http://n-auditor.com.ua/uk/component/na_archive/155?view=material (дата звернення 27.08.2018).

Правова допомога. URL : http://pravdop.com/ua/publications/kommentarii_zakonodatelstva/startap_i_ego_registraciya/ (дата звернення 27.08.2018).

Міністерство освіти і науки України. URL : http://mon.gov.ua/activity/innovaczijna-diyalnist-ta-transfer-texnologij/normativno-pravova-baza-u-sferi-innovaczijnoyi-diyalnosti-ta-transferu-texnologij (дата звернення 27.08.2018).

Верховна Рада України. Законодавство України. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws (дата звернення 27.08.2018).

Downloads

Опубліковано

2018-12-21

Як цитувати

Кофанов, О. Є. (2018). МАРКЕТИНГОВЕ СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ Й УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ РЕАЛІЗАЦІЇ СТАРТАП-ПРОЕКТІВ. Вчені записки Університету «КРОК», (4 (52), 164–169. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-164-169

Номер

Розділ

Розділ 7. Маркетинг, підприємництво, торгівля та біржова діяльність