DISTANCE LEARNING AS AN EFFECTIVE TOOL OF MANAGEMENT EDUCATION

Authors

  • Iryna Mala «KROK» University

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-132-151

Keywords:

distance education, principles of distance learning, forms, methods and technologies of distance learning, synchronous and asynchronous modes of distance learning, problems and conditions of distance education, prospects for the development of distance learning in Ukraine

Abstract

While writing the article the essence and features of distance learning as an effective tool for management education. Emphasis is placed on methods, forms and modes of distance learning. The basic principles, advantages and problems of distance learning are clarified. The purpose of the study is to analyze the main elements of distance learning as an effective tool for management education. A range of promising areas for the development of distance education in Ukraine has been identified. The essence of the category "distance learning" is considered and the main periods of its evolution are revealed. Alternative views of scientists on the essence of distance education and its components are revealed. Modern approaches to understanding the use of distance learning as a means of implementing the solution of a number of urgent teaching tasks, namely, improving the efficiency of students' learning activities, better organization of the educational process, use of information and communication technologies in organizing the educational process. The term "tutor" is highlighted, its role and significance in the process of distance learning are defined. The author's vision of the functions of the tutor, which are carried out in the operational management of independent learning activities of students, is outlined. The role of creating a system of high-quality training of management staff, open to the innovation space, adequate in the perception of the dynamics of events, ready to increase professionalism throughout life; able to form a management team and involve in effective joint cooperation to achieve strategic goals. Practical author's experience in the process of functioning of the institute of tutoring, which was introduced at the "KROK" University, is demonstrated. The peculiarities of synchronous and asynchronous modes of interaction between the subjects of distance learning are indicated; identified advantages and disadvantages of these modes. The understanding of introduction of modern technologies of distance learning, modern methods of organization of educational process is defined. The importance of distance learning competencies in the globalized world, which are a necessary condition for acquiring competitive knowledge, is substantiated. The conditions of wide introduction of distance learning in Ukraine and ways of popularization of distance education in all educational directions are covered.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Iryna Mala, «KROK» University

senior lecturerof the management technologies department

References

Романовський О. Г., Квасник О. В., Мороз В.М., Підбуцька Н. В., Резнік С. М., Черкашин А. І., Шаповалова В. В. Фактори розвитку та напрями вдосконалення дистанційної освіти навчання в системі вищої освіти України. Інформаційні технології та засоби навчання. 2019. Т. 74. №6. 37 с.

Чусова О. М., Ваколя З. М., Чейпеш І. В. Педагогічні основи дистанційного навчання. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 80. Т.2. 2021. С.167-170. URL : http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/3481.

Морзе Н. В., Глазунова О. Г. Критерії якості електронних навчальних курсів, розроблених на базі платформ дистанційного навчання. Інформаційні технології в освіті. 2009. № 4. С. 63-75.

Українська наукова інтернет-спільнота. Блог української наукової інтернет-спільноти. URL : http://www.nauka-online.orgnnauka-.

Федушко С. С., Мельник Д. В., Сєров Ю. О. Використання веб-спільнот для організації комунікації українських науковців. Східно-Європейський журнал передових технологій. 2012. № 2/2 (56). С. 70-72.

Довідник навчальних закладів. URL : https://abiturients.info/uk.

Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний, європейський та національний виміри змін: матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (20-21квітня 2021року, м. Суми). Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2021. 304 с.

Дистанційне навчання. URL : http://dist.krok.edu.ua.

Пріоритетні напрями наукових досліджень НАПН України за 2018-2020 рр. URL : http://naps.gov.ua/ua/press/announcements/1315/.

Спірін О. М., Лупаренко Л. А. Досвід використання програмної платформи Open Journal Systems для інформаційно-комунікаційної підтримки науково-освітньої діяльності. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 61. Вип. 5. С. 196-218. URL : http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi.

Covid-19 та дистанційне навчання у закладах вищої освіти: аналітичний огляд наукових публікацій з міжнародних видань. URL : https://nubip.edu.ua/node/79877.

Освітній портал. URL : https://lib.if.ua/publish2008/1217424966.html.

Роберт І. В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты), 2-е изд. доп.: монография. Москва : ИИО РАО. 2008. 274 с

Полат Е. С., Бухаркина М. Ю., Моисеева В. М., Петров А. Е. Современные педагогические и информационные технологи в системе образования : учеб. пособ. для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / под. ред. Е. С. Полат. 4-е изд., стер. М.: «Академия». 2009. 272 с.

Про затвердження Положення про дистанційне навчання: Наказ Міністерства освіти і науки України №446 від 25.04.2013 р. Редакція від 16.10.2020, 0703-13.

Освітній портал : Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності. URL : http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/17337/1/konferencija_.pdf.

Хуторской А. В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. СПб.: Питер.- 2004. 541 с.

Биков В. Ю., Гриценчук О. О., Жук Ю. О. Дистанційне навчання в країнах Європи та США і перспективи для України. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології : кол. монографія. Київ : Атіка. 2015. С. 77-140.

Кучеренко Н. Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір. Вісник Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Серія : Юридичні науки. 2018. № 906. С. 34-40. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2018_20_8.

Кухаренко В. М. Дистанційне навчання. Умови застосування. Дистанційний курс. 3-е вид. Харків : НТУ «ХПІ». Торсінг. 2002.320 с.

Шуневич Б. І. Викладання. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2002. №5. С.45-50.

Герасименко І. В. Використання технологій дистанційного навчання в підготовці майбутніх бакалаврів комп’ютерних наук. Інформаційні технології і засоби навчання. 2014. №3(41) URL : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view.

Фіцула М. М. Педагогіка: нав. посіб. для студентів вищих педагогічних закладів освіти. Київ : Академія. 2002. 528 с.

Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посібник. Київ : Либідь. 2002. 560 с.

Куписевич Ч. Основы общей дидактики. Москва : Высшая школа, 1986. 368(1). URL : http://www.biblioclub.ru/index.php?page=book&id=88045.

Прибилова В. М. Проблеми та переваги дистанційного навчання у вищих навчальних закладах України. Проблеми сучасної освіти, 2013. Вип. 4. С. 27-36.

Вишнівський В. В., Гніденко М. П., Гайдур Г.І., Ільїн О. О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів : навч. посібн. Київ : ДУТ. 2014. 140 с.

Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія : матеріали міжвузівського вебінару (м. Вінниця, 31.03.2017 р.) / відп. ред. Л.Б.Ліщинська. Вінниця : ВТЕІ КНТЕУ, 2017. 102 с. URL : http://www.vtei.com.ua/images/VN/31_03.pdf.

Проблеми впровадження дистанційної освіти в Україні. URL : http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1031.

Дистанційне навчання в глобалізованому світі. Київ: Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 2021. 101 с.

Літлфілд Дж. 10 причин вибору онлайн-освіти. URL : http://distancelearn.about.com/od/distancelearning101/tp/10-Reasons-to-Choose-Online-Education.htm.

Клокар Н. Методологічні основи запровадження дистанційного навчання в системі підвищення кваліфікації. Шлях освіти. 2012. № 4 (46). С. 38-41.

MoocMooc. Ніщо не зупинить невпинного маршу. URL : http://www.moocmooc.com/.

Центр дистанційного навчання Університет економіка та права «КРОК». URL : https://www.krok.edu.ua/ua/pro-krok/pidrozdili/navchalni/tsentr-distantsijnogo-navchannya.

Інформаційний ресурс. URL : https://www.smartsparrow.com/.

Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти : навч. посібн. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка. 2021. 319 с.

Заболоцький А. Ю. Сучасний стан дистанційного навчання у ВНЗ України. Вісник Дніпропетровського ун-ту ім. А. Нобеля. «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2016. № 2 (12). C. 19-23.

Дубов Д. В., Ожеван М. А. Широкосмуговий доступ до мережі Інтернет, як важлива передумова інноваційного розвитку України: аналітична доповідь. Київ : НІСД. 2013.

Шаран Р. В. Провідні тенденції розвитку дистанційної освіти в Україні. Зб. наук. праць Хмельницького ін-ту соціальних технологій Університету «Україна». 2012. №5. С. 220-224.

Воронкін О. С. Розвиток комп’ютерних технологій підтримки навчання студентів вищих навчальних закладів України (друга половина 50-х – початок 90-х років ХХ ст.). Інформаційні технології і засоби навчання. 2014. № 39 (1). С. 17-45.

Капустинська Т. Всі в курсі: як онлайн-освіта Prometheus робить дива для півмільйона українців. URL : https://platfor.ma/topics/people/vsi-v-kursi-yak-onlajn-osvita-prometheus-robyt-dyvo-dlya-pivmiljona-ukrayintsiv/.

Юань Ли МООК и открытое образование:. Белая книга. URL : http://elib.umsa.edu.ua/bitstream/umsa/16038/1/Neporada_Ocinka.pdf.

Published

2022-06-20

How to Cite

Mala, I. (2022). DISTANCE LEARNING AS AN EFFECTIVE TOOL OF MANAGEMENT EDUCATION. Science Notes of KROK University, (2(66), 132–151. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-132-151

Issue

Section

Chapter 2. Management and administration