METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF DIGITALIZATION DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF STRATEGIC PRIORITIES OF THE NATIONAL ECONOMY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-57-164-172

Keywords:

digital infrastructure, strategic vision, regular verbal formulation, strategy, development

Abstract

In the study of theoretical and methodological foundations of strategic basis for the development of digital products as a general forecasting of economic, production, structural and organizational, important and existing, development trends that are used dynamically, the results are likely to believe that the resource sustainability potential is diverse. in terms of the commodity market. and market services that are also priority or leadership positions by market participants. Expand the stages of comprehensive digital expansion. Emphasizing that this complex integrated cycle is evolving, it was created, which is a strategic desire to develop digital infrastructure as an expert, natural and verbal way that provides the prospect of its socio-economic development and transformation under important factors, and may exist. The strategic basis for the development of digital technologies should be formed by joining a sound expert representative of group leaders (managers), using and justifying the target guidelines of the strategic plan. At the same time, the strategic desire is contained in the legislative-virtual work, which contains the composition and supported functionality, and the main visible characteristics exist, and it works fine for production activities in the central region, and there may be enough products to have on imply that their number is in the digital. infrastructures that achieve economic and reliable development trends in the strategic period. At the same time, he stressed that the strategic desire is developed by digital technologies, it is produced in production and the social sphere, but there are effective, highly justified, which are business entities engaged in state economic results. Also features of complex maintenance of development of elements of digitalization in the formed plan of strategic development should be purposefully defined by the economic and social role in maintenance of normal conditions for manufacture of production, performance of works to consumers, to characterize real resource possibility services, work performed, the presence of a new level of competitiveness.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

І. І. Каліна, Institution of higher education « Institute of Design, Architecture and Journalism»

PhD (Economics), associate professor, professor of advertising and public relations department

References

Иванов С. В., Вишневский А. С. Электронные платформы как инструмент модернизации экономики Украины. Вісник економічної науки України. 2017. №1 (32). C. 47-53.

Ляшенко В. I., Вишневський О. С. Цифрова модернізація економіки України як можливість проривного розвитку: монографія. Київ : НАН України, Ін-т економіки промисловості. 2018. 252 с.

Вишневський В. П., Збаразська Л. О., Заніздра М. Ю. Національна модель неоіндустріального розвитку України: монографія. Київ : НАН України, Ін-т економіки пром-сті. 2016. 518 с.

Перебініс В. І. Транспортний фактор забезпечення конкуренто-спроможності продукції: монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. 187 с.

Проблемы прогнозирования и оптимизации работы транспорта / под ред. Л. В. Канторовича, В. Н. Лившица. Москва : Наука, 1982. 327 с.

Раєвнєва О. В. Управління розвитком підприємства: методологія, механізми, моделі : монографія. Xарків : ІНЖЕК, 2006. 496 с.

Резер С. М. Управление транспортом за рубежом : учебное пособие. Москва : Наука. 1994. 315 с.

Резер С. М. Комплексное управление перевозочным процессом в транспортных узлах : монография. Москва : Транспорт, 1982. 159 с.

Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації : Розпорядження КМУ від 17.01.2018р. № 67-р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80.

Мешко Н. П., Сазонець О. М., Джусов О. А. Стратегії високотехнологічного розвитку в умовах глобалізації: національний та корпоративний аспекти: монографія. Донецьк : Юго-Восток, 2012. 470 с.

Andrew J. Rohm, Matthew Stefl, Julian Saint Clair Time for a Marketing Curriculum Overhaul: Developing a Digital-First Approach. September 2018, DOI : https://doi.org/10.1177/0273475318798086.

Коман С., Волф Е. «Emotional intelligence competencies in the team and team leader: A multi‐level examination of the impact of emotional intelligence on team performance», Journal of Development Development , Vol. 27, № 1, pp. 55-75. DOI : https://doi.org/10.1108/02621710810840767.

Published

2020-03-04

How to Cite

Каліна, І. І. (2020). METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF DIGITALIZATION DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF STRATEGIC PRIORITIES OF THE NATIONAL ECONOMY. Science Notes of KROK University, (1 (57), 164–172. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-57-164-172

Issue

Section

Chapter 9. Innovative activities