ТУРИСТИЧНИЙ БРЕНДИНГ, ПРОМОЦІЯ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК ШЛЯХИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНИХ ТУРИСТСЬКО-РЕКРЕАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ В УМОВАХ ВІЙНИ (НА ПРИКЛАДІ МІСТА ЛЬВОВА)

Автор(и)

  • Марія Растворова ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК" https://orcid.org/0000-0001-9174-1610
  • Мар'яна Королишин ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-261-267

Ключові слова:

історико-культурні туристсько-рекреаційні ресурси, історико-культурна спадщина, війна, цифровізація, туристичний брендинг

Анотація

Актуальність теми дослідження зумовлена сучасними трендами, такими як глобалізація та цифровізація разом із надзвичайно складним періодом для України – повномасштабною війною, коли агресор цілеспрямовано знищує історико-культурну спадщину як свідчення національної ідентичності. Історико-культурна спадщина є символом і свідченням національної ідентичності, а також важливим ресурсом для розвитку туристичної галузі. Усвідомлення цінності історико-культурної спадщини, її популяризація серед потенційних туристів та промоція на міжнародному рівні є важливим фактором її збереження. Метою статті є аналіз взаємовпливу туристичного брендингу та збереження історико-культурних туристсько-рекреаційних ресурсів на прикладі міста Львова та визначення інноваційних інструментів захисту таких ресурсів через їх популяризацію в умовах війни. На основі аналізу офіційних документів та інформаційних матеріалів, які визначають напрями туристичного брендингу та захисту історико-культурної спадщини в умовах війни, автори розкривають різноманіття інноваційних цифрових інструментів, які застосовуються різними стейколдерами – публічною владою, бізнесом, міжнародними та громадськими організаціями – задля захисту історико-культурної спадщини в умовах війни шляхом її популяризації через туристичний брендинг і промоцію. Результати дослідження пропонують фактологічний матеріал щодо впровадження інноваційних технологій у збереження історико-культурної спадщини міста Львова шляхом її оцифрування та популяризації в якості туристичного продукту. Дослідження вказує на важливість ефективної взаємодії стейкхолдерів щодо захисту історико-культурної спадщини та підкреслює її важливість як історико-культурного туристсько-рекреаційного ресурсу для туристичного брендингу території та розвитку туризму. Також висвітлюється роль туристичного брендингу та промоції у збереженні історико-культурної спадщини шляхом формування розуміння її цінності та унікальності на глобальному рівні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Марія Растворова, ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК"

Кандидат географічних наук, доцент кафедри туризму, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Мар'яна Королишин, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Випускниця бакалаврату за спеціальністю «Туризм» ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Посилання

LVIV.TRAVEL. (2019, квітень). Культурна столиця. Офіційна туристична платформа міста Львів. URL: https://lviv.travel/ua/news/culturecapital?srsltid=AfmBOooZ4MqcsW56AtX933ztqps-qrDMvoWe9hOXxFx9JcoiF9sqB6nS

Poker City AR. URL: https://pocketcityar.com/product-category/lviv/

Бюро спадщини. (2022). Спадщина в смартфоні: SKEIRON ініціює масштабне сканування пам’яток України. URL: https://spadshchyna.lviv.ua/spadshhyna-v-smartfoni-skeiron-inicziyuye-masshtabne-skanuvannya-pamyatok-ukrayiny/

Бюро спадщини. (2023). Захист культурної спадщини під час війни: Львівський вимір. URL: https://spadshchyna.lviv.ua/zahyst-kulturnoyi-spadshhyny-pid-chas-vijny-lvivskyj-vymir/

Гулюк Є. (2023, березень). Львів у UNESCO. LVIV.TRAVEL. URL: https://lviv.travel/ua/news/unesco?srsltid=AfmBOopnEfw9Sc5HIqqDFgUJxqw8rqKw4b3UN63I88xEG9AJkLtP161s

Гуц Р. (2024). Державні заходи щодо збереження та просування культурної спадщини у туристичних цілях. Перспективи популяризації історичної спадщини та культурного туризму в Україні: досвід європейських країн: матеріали ІI міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених (9-10 травня 2024 р.). Національний університет «Львівська політехніка». Растр-7, 64–65. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2023/pages/24673/zbtez-ii-2024r7a5.pdf

Демчина М. (2017, грудень). Львів туристичний: як змінилося місто у 2017 році. Основні показники. Львівська міська рада. URL: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/244922-lviv-turystychnyi-iak-zminylosia-misto-u-2017-rotsi-osnovni-pokaznyky

Дорофєєва Х.М. Аналіз впливу наявності об’єктів культурно-історичної спадщини на туристичну привабливість регіону. Економіка і суспільство, Мукачівський державний університет, №13, 2017. С. 184 – 190. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/31.pdf

Дусько І., Карнаух Н. (2023, грудень). 25 років у переліку світової культурної спадщини: як ЮНЕСКО працює над збереженням пам’яток у Львові. Суспільне Львів. URL: https://suspilne.media/lviv/629292-25-rokiv-u-pereliku-svitovoi-kulturnoi-spadsini-ak-unesko-pracue-nad-zberezennam-pamatok-u-lvovi/

Єдина база обліку публічної інформації. (2025). Перелік об’єктів культурної спадщини міста Львова. Львівська міська рада. URL: https://city-adm.lviv.ua/portal/public-information/monuments/perelik-pamiatok/

Завадовський Т., Незюлик О., Каднічанський Д. (2017). Культурно-історичні ресурси міста Львова як складова туризму. Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід: матеріали ХІ наукової конференції з міжнародною участю (Львів, 15–17 вересня 2017 р.). Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/03/Konferentsiia-2017.pdf

Завадовський Т., Каднічанський Д., Ярмолович В. (2022). Проблеми і перспективи розвитку історико-кульутрного туризму у Львівській області. . Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід: матеріали XVI наукової конференції з міжнародною участю (7 жовтня 2022 р.). Львівський національний університет імені Івана Франка. 301–304. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/Zavadovskyy-Kadnichanskyy-YArmolovych-PROBLEMY-I-PERSPEKTYVY-ROZVYTKU-ISTORYKO-2022-stattya.pdf

Кулиняк І., Карий О., Прокопишин-Рашкевич Л., Огінок С., Бондаренко Ю. (2023). Європейський досвід популяризації історичної спадщини та культурного туризму. Растр-7. 256 с. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2024/pages/25870/navchalniy-posibnik.pdf

Львівська міська рада (офіційний сайт). URL: https://city-adm.lviv.ua/

Львівська міська рада. (2024, вересень). Львів – фіналіст конкурсу European Capital of Smart Tourism 2025. URL: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/303474-lviv-finalist-konkursu-european-capital-of-smart-tourism-2025

Новаківський І., Киян М. (2024). Застосування методів проєктного менеджменту для збереження й пропаганди історичної спадщини в Україні. Перспективи популяризації історичної спадщини та культурного туризму в Україні: досвід європейських країні: матеріали ІI міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених (9-10 травня 2024 р.). Національний університет «Львівська політехніка». Растр-7. 99. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2023/pages/24673/zbtez-ii-2024r7a5.pdf

Новинний портал офіційного сайту ЮНЕСКО (2025, вересень). Пошкоджені культурні пам'ятки в Україні перевірені ЮНЕСКО. URL: https://www.unesco.org/en/articles/damaged-cultural-sites-ukraine-verified-unesco

Потапенко В., Тищенко Ю., Каплан Ю., Бакальчук, В., Литвиненко О., Михайлова О. Культурна спадщина та національна безпека: Аналітична доповідь. Київ: Національний інститут стратегічних досліджень, 2023. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2023-09/ad_kult_spad_nac_bezp_06092023.pdf

Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради. (2022). Звіт про роботу управління охорони історичного середовища у 2022 році. Львівська міська рада. URL: https://city-adm.lviv.ua/portal/public-information/attachment/24138/36/

Чорна Н.М., Мартинова Л.Б. (2020). Брендинг як інструмент підвищення туристичної привабливості території (на матеріалах м. Вінниці). Економіка та управління національним господарством №40. 115–119. URL: https://www.market-infr.od.ua/journals/2020/40_2020_ukr/21.pdf

Rastvorova, M. Good Governance Principles in the Tourism Sector During War: Implementation Strategies and Lessons Learned / M. Rastvorova // Relationship Between Public Administration and Business Entities Management: Proceedings of the 2nd International Conference (November 12, 2022, Tallinn, Estonia). – Tallinn: Scientific Center of Innovative Researches, 2022. – https://conf.scnchub.com/index.php/RPABM/RPABM-2022/paper/view/469

Downloads

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Растворова, М., & Королишин, М. (2025). ТУРИСТИЧНИЙ БРЕНДИНГ, ПРОМОЦІЯ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК ШЛЯХИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНИХ ТУРИСТСЬКО-РЕКРЕАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ В УМОВАХ ВІЙНИ (НА ПРИКЛАДІ МІСТА ЛЬВОВА). Вчені записки Університету «КРОК», (3(79), 261–267. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-261-267

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування