БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНА КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-360-369

Ключові слова:

маркетинговий менеджмент, цифровий маркетинг, цифрова маркетингова стратегія, управління цифровим маркетингом, класифікація цифрових маркетингових стратегій

Анотація

Стаття присвячена дослідженню та систематизації підходів до класифікації цифрових маркетингових стратегій, що є надзвичайно актуальним в умовах стрімкої цифровізації бізнес-процесів. Актуальність теми зумовлена відсутністю єдиного стандартизованого підходу до класифікації, що ускладнює вибір та застосування ефективних стратегій у практичній діяльності підприємств. Метою дослідження є створення структурованої класифікації цифрових маркетингових стратегій, що дозволить маркетологам та керівникам підприємств ефективно визначати та застосовувати відповідні стратегії для досягнення поставлених маркетингових цілей.

Дослідження спирається на аналіз існуючих наукових праць, а також на узагальнення власного практичного досвіду у сфері цифрового маркетингу. Методологія включає систематизацію, порівняльний аналіз і синтез різних підходів до класифікації.

Серед основних наукових результатів – розробка узагальненої класифікації цифрових маркетингових стратегій, яка враховує різноманітні критерії, такі як стратегічні цілі, інструменти, підходи до взаємодії з аудиторією, тривалість, типи медіа, цільова аудиторія та географічне охоплення. Ця класифікація сприяє кращому розумінню та вибору найбільш релевантних стратегій для конкретних бізнес-завдань.

Перспективи подальших досліджень полягають у розробці алгоритмів, моделей вибору цифрової маркетингової стратегії, а також у вивченні впливу інноваційних технологій на розвиток та класифікацію цифрових маркетингових стратегій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Дмитро Проценко, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Aспірант, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Посилання

Янковець, Т. (2022). Стратегічне управління цифровим маркетингом. Scientia fructuosa, 145(5), 93-112. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06.

Татаринцева, Ю. Л. (2024). Управління цифровим маркетингом в економіці вражень: теорія і практика. Монографія. Харків: НТУ «ХПІ». DOI: https://doi.org/10.20998/978-617-05-0458-6.

Князєва, Т., & Казанська, О. (2022). Маркетингова стратегія: виклики та можливості в умовах цифровізації. Економіка та суспільство, (46). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-21.

Головач, М. С. (2022). Стратегії цифрового маркетингу в мережі інтернет. Science, practice and theory: матеріали міжнар.-наук.конф. Токіо, Японія, 2022. С.101-105

Романенко, О. О. (2016). Використання системи цифрового маркетингу для ефективного впровадження маркетингових стратегій підприємствами харчової промисловості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки, (21 (2)), 98-103.

Charles Gibson, M. B. A. (2018). The most effective digital marketing strategies & approaches: a review of literature. International Journal of Scientific and Research Publications, 8(2). 12–16.

Patrutiu-Baltes, L. (2016). Inbound Marketing-the most important digital marketing strategy. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V: Economic Sciences, 61-68.

Mocanu, A. A., & Szakal, A. C. (2023). Digital marketing strategies: a comprehensive literature review. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V Economic Sciences, 37-44. DOI: https://doi.org/10.31926/but.es.2023.16.65.2.4.

Далик, В., Продеус, О., Федорига, З., & Бабій, С. (2023). Формування стратегії цифрового маркетингу в умовах висококонкурентного середовища. Академічні візії, (19). DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7952329.

Бондаренко, В. М., & Рябчик, А. В. (2023). Формування стратегії digital-маркетингу на підприємствах України: теоретично-практичний аспект. Ефективна економіка, (12), 2307-2105. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.12.7.

Янковець, Т. (2019). Цифрові технології підвищення вартості брендів. Scientia fructuosa, 126(4), 85-100. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(126)08.

Поліщук, І. І., Довгань, Ю. В., & Якушевська, О. В. (2024). Маркетингова стратегія в цифровому середовищі: огляд компонентів та ключових аспектів. Ефективна економіка. 2024. № 5. DOI: http://doi. org/10.32702/2307-2105.2024. 5.11.

Олифіренко, І. С., Олифіренко, Ю. І., & Біланенко, О. М. (2024). Напрями трансформації маркетингових стратегій підприємств в умовах цифровізації. Проблеми і перспективи економіки та управління, (1 (37), 45–61. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-1(37)-45-61.

Гавриш А. М., Могилова А. Ю. (2022) Особливості розробки стратегій digital-маркетингу на підприємстваху різних галузях. Ефективна економіка. №12. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2022.12.53

Проценко Д. О. (2024). Сутність та перспективи використання цифрової маркетингової стратегії. Держава, регіони, підприємництво: інформаційні, суспільно-правові, соціально-економічні аспекти розвитку (5-6 грудня 2024 р., м. Київ). Київ: Університет «КРОК». URL: https://conf.krok.edu.ua/SRE/SRE-2024/paper/view/2246.

Ologunebi, J., & Taiwo, E. O. (2023). Digital Marketing Strategies, plan and implementations: A case study of Jumia Group and ASDA Uk. Plan and Implementations: a Case Study of Jumia Group and ASDA UK (October 6, 2023).

Sayudin, S., Kartono, K., & Curatman, A. (2023). Increasing business effectiveness through the implementation of an integrated digital marketing strategy. Journal of World Science, 2(11), 1908-1913. DOI: https://doi.org/10.58344/jws.v2i11.478.

Generaxion (2022). POEM: Paid, Owned, and Earned Media. URL: https://www.generaxion.com/get-inspired/poem-paid-owned-and-earned-media/

Factum Group (2025). Тенденції 2024 в управлінні маркетинговими комунікаціями. URL: https://factum-ua.com/document/Factum%20Group%20Marketing%20Directors%20Poll%20-%20Report%202024.pdf

IAB (2025). Ukraine Digital Market Overview 2025. URL: https://iab.com.ua/wp-content/uploads/2025/06/IAB-Ukraine-Digital-Market-Overview_2025-1.pdf

IAB (2025). Trendbook 2025. URL: https://iab.com.ua/wp-content/uploads/2025/04/IAB-Trendbook-150425.pdf

Downloads

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Проценко, Д. (2025). БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНА КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ. Вчені записки Університету «КРОК», (3(79), 360–368. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-360-369

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування