DIGITALIZATION OF THE MARKETING COMMUNICATIVE STRATEGY OF THE ENTERPRISE

Authors

  • Yelyzaveta Loiko «KROK» University

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-64-135-142

Keywords:

enterprise, market economy, marketing strategy, communications, digitalization, website, targeted advertising, efficiency

Abstract

The article considers the development of digitalization of marketing communication strategy of the enterprise. The essence of the concepts "Internet marketing", "digital marketing", "digital marketing" is clarified. It is concluded that these concepts are not identical, they differ in marketing tools that can be used and the breadth of audience coverage. The aim of the article is to identify current trends in the process of digitalization in marketing communication strategies of enterprises. It is determined that digital marketing has the most complete coverage by target audience, communication channels and marketing tools. It was found that not every industrial enterprise has a separate marketing department (especially small enterprises) or even a marketing specialist. The most popular and effective marketing tools that can be used by industrial enterprises in the formation of their marketing communication strategy are proposed. It is determined that the site of the enterprise is an integral part of the formation of its marketing communication strategy. It is proved that for communication companies marketing communication strategies using the tools of Internet marketing, digital marketing or digital marketing are not common and widely used, so they need theoretical and methodological justification and development of practical marketing tools. The "focus points" of the marketing communication strategy for different communication channels are substantiated. An analysis of the dynamics of production indices and sales of light industry enterprises in Kyiv for the period 2016-2020. Based on the analysis of the sites of five garment enterprises in Kyiv identified the most significant advantages and disadvantages of these sites. It is proposed to improve the sites of garment companies selected for the study, to introduce targeted advertising on the social network Facebook, to introduce SMS-mailing for consumers who have purchased clothing models through the company's website.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yelyzaveta Loiko, «KROK» University

student

References

Пономаренко І. В., Віннікова І. І. Теоретико-методологічні основи дослідження цифрового маркетингу. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 17. С. 174–180.

Карп В. Маркетинг і діджиталізація. Два нюанси. НВ Бізнес. 2019. URL: https://biz.nv.ua/ukr/experts/marketing-i-didzhitalizaciya-50056028.html

Ярош-Дмитренко Л. О. Діджиталізація маркетингу в умовах пандемії COVID – 19. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія Економіка і менеджмент. 2020. № 45. С. 147–152.

Андрушкевич З. М., Нянько В. М., Сітарчук О. В. Діджиталізація – дієвий інструмент комунікативної політики підприємства в період пандемії COVID–19. Вісник Хмельницького національного університету. Серія Економічні науки. 2020. № 5. С. 15–18.

Забаштанська Т. Діджиталізація маркетингових інструментів підприємств спортивно-оздоровчої сфери. Проблеми та перспективи економіки та управління. 2021. № 2(6). С.115 – 123.

Каліна І. І. Інноваційні інструменти маркетингу в епоху цифровізації. Бізнес-навігатор. 2019. Вип. 6.1 – 1 (56). С. 188 – 194.

Матвіїв М. Формування цифрового маркетингу підприємств. Ефективність державного управління. 2014. Вип. 41. С. 252–261.

Красовська О.Ю. Інтернет-маркетинг як сучасний інструмент комунікацій підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. 2018. № 1(63). С. 67–71.

Нові акценти маркетингу: що означає digital сьогодні? URL: https://golaw.ua/ua/insights/publication/novi-akczenti-marketingu-shho-oznachaye-digital-sogodni/

Офіційний веб-сайт. Головне управління статистики м. Києва. URL: http://www.kiev.ukrstat.gov.ua/p.php3?c=255&lang=1.

Published

2021-12-23

How to Cite

Loiko, Y. (2021). DIGITALIZATION OF THE MARKETING COMMUNICATIVE STRATEGY OF THE ENTERPRISE. Science Notes of KROK University, (4(64), 135–142. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-64-135-142

Issue

Section

Chapter 6. Management and marketing