ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ РОЗБУДОВИ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-78-256-264

Ключові слова:

управління якістю, система, управління, система управління закладом охорони здоров'я, принципи управління, механізм управління, заклади охорони здоров'я

Анотація

У статті досліджено теоретико-концептуальні питання та практичні аспекти забезпечення якості розбудови системи управління закладом охорони здоровя.

Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що забезпечення  надання якісної медичної допомоги на належному, сучасному та технічному рівні, організація обслуговування пацієнтів на високому рівні з метою збереження життя та здоров’я людей є першочерговою ціллю, яка стоїть перед керівниками закладів охорони здоров’я в організаціях та розбудові системи управління закладом охорони здоров’я. Проте, досягнення таких цілей неможливо без впровадження системи якості на всіх рівнях управління медичним закладом, як на рівні безпосереднього надання медичної допомоги, так і на рівні організації та впровадження контролю процесів обслуговування пацієнтів, так і на рівні  організації всієї системи управління закладом охорони здоров’я.

Метою статті є розгляд теоретико-концептуальних питань та практичних аспектів забезпечення якості розбудови системи управління закладом охорони здоровя.

Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; системний підхід, процесний, комплексний, функціональний, логічно-діалектичний та методологічні підходи.

Отримані наукові результати полягають у тому, що в статті визначено основні компоненти забезпечення якості розбудови системи управління закладом охорони здоров’я. До них належать: мета, цілі, завдання, об’єкти та суб’єкти управління, які здійснюють безпосередній вплив на об’єкти управління якістю медичного закладу; принципи системності, цілеспрямованості, комплексності, доказовості, орієнтації на пацієнта, впровадження безперервного покращення, залучення всього персоналу закладу до процесів забезпечення якості; функції управління якістю, а саме: планування, організація, мотивація, регулювання та контроль; критерії якості надання медичної допомоги, зокрема: пацієнтоорієнтованість, науковість, ефективність, доступність, своєчасність, безпечність.

Перспективи подальших досліджень полягають у необхідності всебічного вивчення принципів формування та впровадження системи управління якістю в закладах охорони здоров’я. Основна мета таких досліджень — розробка базових засад побудови ефективної системи якості, здатної адаптуватися до сучасних умов функціонування, процесів інформатизації та цифровізації усіх сфер діяльності медичного закладу. Особливу увагу слід приділити аналізу тенденцій і можливостей упровадження інноваційних лікувальних технологій з одночасним забезпеченням належного рівня безпеки та якості надання медичної допомоги. Це, у свою чергу, сприятиме подальшому ефективному розвитку закладів охорони здоров’я в умовах динамічного зовнішнього середовища.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ганна Пазєєва, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Канд. екон. наук, доцент, заступник завідуючого кафедри управлінських технологій, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ

Посилання

Бухало, Г. (2024). Система управління якістю медичної допомоги в закладі охорони здоров’я. Topical aspects of modern scientific research : Proceedings of IX International Scientific and Practical Conference, Tokyo, Japan, 16-18 May 2024. Tokyo: CPN Publishing Group, С. 92-96.

Валах, В., Рудінська О., Бусел, С. & Князькова, В. (2024). Управління якістю медичних послуг в Україні в контексті міжнародного досвіду. Економічний аналіз. № 2. С. 94-105. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2024.02.094

Вороненко, Ю. & Горачук, В. (2012). Методичні підходи до впровадження стандартизації організаційних технологій в систему управління якістю медичної допомоги. Український медичний часопис. № 5. С. 108-110.

Гуржий, П. (2024). Управління якістю медичних послуг закладів охорони здоров’я. Підприємництво та інновації. №33. С. 95-99. https://doi.org/10.32782/2415-3583/33.16

Касянчук, В. (2019). Впровадження системи управління якістю у лікувально-профілактичних організаціях ISO 9001:2015. Суми: СумДУ. 246 с.

Соколовський, С., Павлов, С., Черкашина, М. & Науменко, М., Грабовський, Є. (2015). Управління якістю виробництва та обслуговування. Харків. Фоліо. 218 с.

Сміянов, В., Степаненко, А. & Тарасенко, С. (2013). Модель управління якістю медичної допомоги на основі механізму внутрішнього аудиту в закладі охорони здоров’я. Медицина сьогодні і завтра. № 4(61). С.106-109.

Сміянов, В. & Степаненко, А. (2012). Управління якістю медичної допомоги в закладі охорони здоров’я. Східноєвропейський журнал громадського здоров’я. №2-3. С 64-67.

Мережко, Н., Осієвська, В. & Ясинська, Н. (2010). Управління якістю. Київ: КНТЕУ, 2010. 216 с.

Мельничук, С., Боровиков, О., & Баль-Прилипко, Л. (2012). Основи системи державного технічного регулювання. Київ : НУБіП, 2012. 283 с.

Момот, О. (2007). Менеджмент якості та елементи системи якості. Київ : Центр учбової літератури. 368 с.

Резнікова, Н., Іващенко, О. & Войтович, О. (2018). Моделі конкуренції на ринку послуг в сфері охорони здоров’я: проблеми використання потенціалу медичної галузі та її регулювання в умовах глобалізації. Ефективна економіка. 2018. №1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2 018/13.pdf.

Русавська, В., & Таран, М. (2021). Теорія та практика управління якістю в історичній ретроспективі та їх вплив на сучасні концепції управління якістю. Економіка та суспільство. № 31. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-39

Шорнікова, С., Підопригора, Ю., & Топчій Н. (2023). Якість продукції як об’єкт управління на виробництві. Використання системи управління якістю. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (18), С.162-169. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.18.18

Downloads

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Пазєєва, Г. (2025). ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ РОЗБУДОВИ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я. Вчені записки Університету «КРОК», (2(78), 256–264. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-78-256-264

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування