НАВЧАННЯ ТА РОЗВИТОК ЯК МОТИВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ

Автор(и)

  • Ірина Петрова ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК» https://orcid.org/0000-0003-4206-5403
  • Угбога Огана Кондо ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-73-105-114

Ключові слова:

навчання, розвиток, мотивація, стратегічне управління людськими ресурсами

Анотація

Успіх чи невдача організацій в основному залежить від якості їхніх людських ресурсів. Добре навчені та високорозвинені співробітники вважаються ключовим стратегічним фактором успіху бізнесу компанії. У сучасній компанії навчання має бути безперервним процесом, який допомагає працівникам засвоювати необхідні професійні знання, уміння та навички, а потім застосовувати їх на роботі. Суттєве вдосконалення професійної підготовки співробітників підвищує ефективність виробництва, якості та конкурентоспроможності, як у сфері обслуговування, так і в організації виробництва. Завдяки навчанню компанія може отримати конкурентні переваги в реалізації своєї стратегії. Розвиток традиційно був пов'язаний з навчанням топ-менеджерів і головних спеціалістів компанії. Але, аргументуючи цю точку зору, автори вважають, що в епоху інновацій розвиток надзвичайно важливий для всіх працівників. Це сприяє вдосконаленню знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої трудової діяльності, набагато ширшої, ніж повсякденні завдання, з творчими та стратегічними управлінськими функціями. Навчання та розвиток забезпечують як професійне, так і особистісне зростання людей в компанії. У сукупності вони впливають на мотивацію співробітників, забезпечуючи короткострокові та довгострокові засоби для продуктивності співробітників. У центрі дослідження – їх вплив на мотивацію працівників. Автори провели дослідження щодо навчання та розвитку як мотиваційного інструменту, взявши приклад Dangotte Group Companies, одного з найбільших конгломератів на африканському континенті, зокрема його виробничу компанію з виробництва цементу, розташовану в Локоджі, штат Когі, Нігерія. Соціологічні дослідження, засновані на репрезентативній структурованій анкеті, підтвердили, що навчання та розвиток справді є інструментом мотивації для ефективності та продуктивності працівників, а також для їх лояльності та задоволеності. Тому було рекомендовано надати всім працівникам ефективні навчальні програми та ретельно розроблені плани розвитку, щоб вони могли вдосконалювати свої знання та вдосконалювати професійні та особисті навички. Дано рекомендації для менеджерів, які охоплюють усі етапи процесу навчання та розвитку та висвітлюють їхню велику мотиваційну роль у стратегічному управлінні людськими ресурсами організацій. Нарешті, у передбачуваному майбутньому можна провести дослідження для охоплення інших змінних, таких як (можливості, участь і креативність), які можуть вплинути на ефективність і продуктивність у стратегічній перспективі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ірина Петрова, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу та поведінкової економіки, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», Київ

Угбога Огана Кондо, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Посилання

Asfaw, M. Argaw and L. Bayissa, (2015) "The Impact of Training and Development on Employee Performance and Effectiveness" A Case Study of District Five Administration Office, Bole Sub-City, Addis Ababa, Ethiopia, Journal of Human Resource and Sustainability Studies, Vol. 3, 188-202

Asare-Bediako, K.: (2002). Professional skills in Human Resource Management. Accra. Kasbed Ltd. Bulletin of the Transylvania University of Braşov Series V: Economic Sciences. Vol. 7 (56) No. 1.

Ewuim N. C and Ubochi l (2007): Principles of Personnel Management in Nigeria Lagos: Dominica Publishers.

Fisher, C.D. (2000). Mood and Emotions While Working: Missing Pieces of Job Satisfaction. Journal of Organizational Behavior, 21, 185-202.

Bielova O., Petrova I. Personnel marketing in company's compensation policy // "Scientific Notes of the University "KROK", 2020. - № 4(60). - P. 115-120

H. Falola, A. Osibaanjo and S.Ojo, (2014) "Effectiveness of training and development on Employees’ performance and organizations competitiveness in the Nigerian Banking Industry"

Igalens, J., & Roussel, P. (1999). A Study of the Relationship between Compensation Packages, Work Motivation and Job Satisfaction. Journal of Organizational Behavior, 20, 1003-1025.

Kennedy, P.E, Chyung, S.Y, Winiecke, D.J., Brinkerhoff, R.O. (2013). Training Professionals’ usage and understanding of Kirkpatrick’s Level 3 and Level 4 Evaluations. In: International Journal of Training and Development, 18:1.

Nick Blanchard and James W. Thacker (2007). Systems, strategy and practices (3rd edition).

Mehrdad, A., Mahdi, S., Ali, S. (2009). A Study of on the Job Training Effectiveness: Empirical Evidence of Iran. In: International Journal of Business and Management, Vol. 4, No. 11, p. 63-68.

Okauru, I. O. (2011). Emerging Issues in Tax Administration: The way forward for Nigeria. July 12. Being Lead Paper presented at the 4th National Conference of the Department of Finance. Faculty of Business Administration. University of Lagos, Nigeria.

Organization for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016), Tax revenue (indicator). doi: 10.1787/d98b8cf5-en (Accessed on 22 February 2016)

Raja Khan, Furqan Khan, and Muhammad. Khan, (2011), “Impact of Training and Development on Organizational Performance" Global Journal of Management and Business Research, Volume 11, Issue 7, Version 1.0

Raimi, L., Saura, I.B. & Fadipe, A. O. (2013). Role of Economic and Financial Crimes Commission (EFCC) and Independent Corrupt Practices & Other Related Offences Commission (ICPC) at Ensuring Accountability and Corporate Governance in Nigeria. Journal of Business Administration and Education. Volume 3, Number 2. Retrieved from infinitypress.info/index.php/jbae/article/…

S. Aigbepue and E. Mammud, (2012), “Training, development and organizational performance". JORIND 10 (3), December. ISSN 1596 - 8308. www.transcampus.org./journals, www.ajol.info/journals/jorind

Storey, David and Westhead, Paul. (1997) Management Training in Small Firms – a Case of Market failure? Human Resource Management Journal/volume 7, Issue 2.http://www.easytraining.com, Claire Belilos, Cross-Training as a motivational and Problem-solving Technique.

Soeze, S. A. (2004). Managing the Challenges of Fighting Corruption in Nigeria. THE WEEK. October 25. Vol.20, No.22. Lagos: Sub-Sahara Press Limited

The Federal Republic of Nigeria (1999). Constitution of the Federal Republic of Nigeria. Lagos: Federal Government Press.

U. Hafeez and W. Akbar (2015) “Impact of Training on Employees Performance” Evidence From Pharmaceutical Companies in Karachi, Pakistan. Business Management and Strategy, Vol. 6, No. 1

Venkatesh, V., & Speier, C. (1999). Computer Technology Training in the Workplace: A Longitudinal Investigation of the Effect of Mood. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 79 (1), 1-28

W. Dabale, N. Jagero and M. Nyauchi (2014) “The Relationship between Training and Employee Performance" The Case of Mutare City Council, Zimbabwe. International Journal of Human Resource Studies, 2014, Vol. 4, No. 4, pp 61-72.

Downloads

Опубліковано

2024-03-30

Як цитувати

Петрова, І., & Угбога Огана Кондо. (2024). НАВЧАННЯ ТА РОЗВИТОК ЯК МОТИВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ. Вчені записки Університету «КРОК», (1(73), 105–114. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-73-105-114

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування