ТУРИСТИЧНИЙ БРЕНДИНГ, ПРОМОЦІЯ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК ШЛЯХИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНИХ ТУРИСТСЬКО-РЕКРЕАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ В УМОВАХ ВІЙНИ (НА ПРИКЛАДІ МІСТА ЛЬВОВА)
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-261-267Ключові слова:
історико-культурні туристсько-рекреаційні ресурси, історико-культурна спадщина, війна, цифровізація, туристичний брендингАнотація
Актуальність теми дослідження зумовлена сучасними трендами, такими як глобалізація та цифровізація разом із надзвичайно складним періодом для України – повномасштабною війною, коли агресор цілеспрямовано знищує історико-культурну спадщину як свідчення національної ідентичності. Історико-культурна спадщина є символом і свідченням національної ідентичності, а також важливим ресурсом для розвитку туристичної галузі. Усвідомлення цінності історико-культурної спадщини, її популяризація серед потенційних туристів та промоція на міжнародному рівні є важливим фактором її збереження. Метою статті є аналіз взаємовпливу туристичного брендингу та збереження історико-культурних туристсько-рекреаційних ресурсів на прикладі міста Львова та визначення інноваційних інструментів захисту таких ресурсів через їх популяризацію в умовах війни. На основі аналізу офіційних документів та інформаційних матеріалів, які визначають напрями туристичного брендингу та захисту історико-культурної спадщини в умовах війни, автори розкривають різноманіття інноваційних цифрових інструментів, які застосовуються різними стейколдерами – публічною владою, бізнесом, міжнародними та громадськими організаціями – задля захисту історико-культурної спадщини в умовах війни шляхом її популяризації через туристичний брендинг і промоцію. Результати дослідження пропонують фактологічний матеріал щодо впровадження інноваційних технологій у збереження історико-культурної спадщини міста Львова шляхом її оцифрування та популяризації в якості туристичного продукту. Дослідження вказує на важливість ефективної взаємодії стейкхолдерів щодо захисту історико-культурної спадщини та підкреслює її важливість як історико-культурного туристсько-рекреаційного ресурсу для туристичного брендингу території та розвитку туризму. Також висвітлюється роль туристичного брендингу та промоції у збереженні історико-культурної спадщини шляхом формування розуміння її цінності та унікальності на глобальному рівні.
Завантаження
Посилання
LVIV.TRAVEL. (2019, квітень). Культурна столиця. Офіційна туристична платформа міста Львів. URL: https://lviv.travel/ua/news/culturecapital?srsltid=AfmBOooZ4MqcsW56AtX933ztqps-qrDMvoWe9hOXxFx9JcoiF9sqB6nS
Poker City AR. URL: https://pocketcityar.com/product-category/lviv/
Бюро спадщини. (2022). Спадщина в смартфоні: SKEIRON ініціює масштабне сканування пам’яток України. URL: https://spadshchyna.lviv.ua/spadshhyna-v-smartfoni-skeiron-inicziyuye-masshtabne-skanuvannya-pamyatok-ukrayiny/
Бюро спадщини. (2023). Захист культурної спадщини під час війни: Львівський вимір. URL: https://spadshchyna.lviv.ua/zahyst-kulturnoyi-spadshhyny-pid-chas-vijny-lvivskyj-vymir/
Гулюк Є. (2023, березень). Львів у UNESCO. LVIV.TRAVEL. URL: https://lviv.travel/ua/news/unesco?srsltid=AfmBOopnEfw9Sc5HIqqDFgUJxqw8rqKw4b3UN63I88xEG9AJkLtP161s
Гуц Р. (2024). Державні заходи щодо збереження та просування культурної спадщини у туристичних цілях. Перспективи популяризації історичної спадщини та культурного туризму в Україні: досвід європейських країн: матеріали ІI міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених (9-10 травня 2024 р.). Національний університет «Львівська політехніка». Растр-7, 64–65. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2023/pages/24673/zbtez-ii-2024r7a5.pdf
Демчина М. (2017, грудень). Львів туристичний: як змінилося місто у 2017 році. Основні показники. Львівська міська рада. URL: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/244922-lviv-turystychnyi-iak-zminylosia-misto-u-2017-rotsi-osnovni-pokaznyky
Дорофєєва Х.М. Аналіз впливу наявності об’єктів культурно-історичної спадщини на туристичну привабливість регіону. Економіка і суспільство, Мукачівський державний університет, №13, 2017. С. 184 – 190. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/31.pdf
Дусько І., Карнаух Н. (2023, грудень). 25 років у переліку світової культурної спадщини: як ЮНЕСКО працює над збереженням пам’яток у Львові. Суспільне Львів. URL: https://suspilne.media/lviv/629292-25-rokiv-u-pereliku-svitovoi-kulturnoi-spadsini-ak-unesko-pracue-nad-zberezennam-pamatok-u-lvovi/
Єдина база обліку публічної інформації. (2025). Перелік об’єктів культурної спадщини міста Львова. Львівська міська рада. URL: https://city-adm.lviv.ua/portal/public-information/monuments/perelik-pamiatok/
Завадовський Т., Незюлик О., Каднічанський Д. (2017). Культурно-історичні ресурси міста Львова як складова туризму. Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід: матеріали ХІ наукової конференції з міжнародною участю (Львів, 15–17 вересня 2017 р.). Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/03/Konferentsiia-2017.pdf
Завадовський Т., Каднічанський Д., Ярмолович В. (2022). Проблеми і перспективи розвитку історико-кульутрного туризму у Львівській області. . Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід: матеріали XVI наукової конференції з міжнародною участю (7 жовтня 2022 р.). Львівський національний університет імені Івана Франка. 301–304. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/Zavadovskyy-Kadnichanskyy-YArmolovych-PROBLEMY-I-PERSPEKTYVY-ROZVYTKU-ISTORYKO-2022-stattya.pdf
Кулиняк І., Карий О., Прокопишин-Рашкевич Л., Огінок С., Бондаренко Ю. (2023). Європейський досвід популяризації історичної спадщини та культурного туризму. Растр-7. 256 с. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2024/pages/25870/navchalniy-posibnik.pdf
Львівська міська рада (офіційний сайт). URL: https://city-adm.lviv.ua/
Львівська міська рада. (2024, вересень). Львів – фіналіст конкурсу European Capital of Smart Tourism 2025. URL: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/303474-lviv-finalist-konkursu-european-capital-of-smart-tourism-2025
Новаківський І., Киян М. (2024). Застосування методів проєктного менеджменту для збереження й пропаганди історичної спадщини в Україні. Перспективи популяризації історичної спадщини та культурного туризму в Україні: досвід європейських країні: матеріали ІI міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених (9-10 травня 2024 р.). Національний університет «Львівська політехніка». Растр-7. 99. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2023/pages/24673/zbtez-ii-2024r7a5.pdf
Новинний портал офіційного сайту ЮНЕСКО (2025, вересень). Пошкоджені культурні пам'ятки в Україні перевірені ЮНЕСКО. URL: https://www.unesco.org/en/articles/damaged-cultural-sites-ukraine-verified-unesco
Потапенко В., Тищенко Ю., Каплан Ю., Бакальчук, В., Литвиненко О., Михайлова О. Культурна спадщина та національна безпека: Аналітична доповідь. Київ: Національний інститут стратегічних досліджень, 2023. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2023-09/ad_kult_spad_nac_bezp_06092023.pdf
Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради. (2022). Звіт про роботу управління охорони історичного середовища у 2022 році. Львівська міська рада. URL: https://city-adm.lviv.ua/portal/public-information/attachment/24138/36/
Чорна Н.М., Мартинова Л.Б. (2020). Брендинг як інструмент підвищення туристичної привабливості території (на матеріалах м. Вінниці). Економіка та управління національним господарством №40. 115–119. URL: https://www.market-infr.od.ua/journals/2020/40_2020_ukr/21.pdf
Rastvorova, M. Good Governance Principles in the Tourism Sector During War: Implementation Strategies and Lessons Learned / M. Rastvorova // Relationship Between Public Administration and Business Entities Management: Proceedings of the 2nd International Conference (November 12, 2022, Tallinn, Estonia). – Tallinn: Scientific Center of Innovative Researches, 2022. – https://conf.scnchub.com/index.php/RPABM/RPABM-2022/paper/view/469

Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.