БАГАТОКРИТЕРІАЛЬНА КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-360-369Ключові слова:
маркетинговий менеджмент, цифровий маркетинг, цифрова маркетингова стратегія, управління цифровим маркетингом, класифікація цифрових маркетингових стратегійАнотація
Стаття присвячена дослідженню та систематизації підходів до класифікації цифрових маркетингових стратегій, що є надзвичайно актуальним в умовах стрімкої цифровізації бізнес-процесів. Актуальність теми зумовлена відсутністю єдиного стандартизованого підходу до класифікації, що ускладнює вибір та застосування ефективних стратегій у практичній діяльності підприємств. Метою дослідження є створення структурованої класифікації цифрових маркетингових стратегій, що дозволить маркетологам та керівникам підприємств ефективно визначати та застосовувати відповідні стратегії для досягнення поставлених маркетингових цілей.
Дослідження спирається на аналіз існуючих наукових праць, а також на узагальнення власного практичного досвіду у сфері цифрового маркетингу. Методологія включає систематизацію, порівняльний аналіз і синтез різних підходів до класифікації.
Серед основних наукових результатів – розробка узагальненої класифікації цифрових маркетингових стратегій, яка враховує різноманітні критерії, такі як стратегічні цілі, інструменти, підходи до взаємодії з аудиторією, тривалість, типи медіа, цільова аудиторія та географічне охоплення. Ця класифікація сприяє кращому розумінню та вибору найбільш релевантних стратегій для конкретних бізнес-завдань.
Перспективи подальших досліджень полягають у розробці алгоритмів, моделей вибору цифрової маркетингової стратегії, а також у вивченні впливу інноваційних технологій на розвиток та класифікацію цифрових маркетингових стратегій.
Завантаження
Посилання
Янковець, Т. (2022). Стратегічне управління цифровим маркетингом. Scientia fructuosa, 145(5), 93-112. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06.
Татаринцева, Ю. Л. (2024). Управління цифровим маркетингом в економіці вражень: теорія і практика. Монографія. Харків: НТУ «ХПІ». DOI: https://doi.org/10.20998/978-617-05-0458-6.
Князєва, Т., & Казанська, О. (2022). Маркетингова стратегія: виклики та можливості в умовах цифровізації. Економіка та суспільство, (46). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-21.
Головач, М. С. (2022). Стратегії цифрового маркетингу в мережі інтернет. Science, practice and theory: матеріали міжнар.-наук.конф. Токіо, Японія, 2022. С.101-105
Романенко, О. О. (2016). Використання системи цифрового маркетингу для ефективного впровадження маркетингових стратегій підприємствами харчової промисловості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки, (21 (2)), 98-103.
Charles Gibson, M. B. A. (2018). The most effective digital marketing strategies & approaches: a review of literature. International Journal of Scientific and Research Publications, 8(2). 12–16.
Patrutiu-Baltes, L. (2016). Inbound Marketing-the most important digital marketing strategy. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V: Economic Sciences, 61-68.
Mocanu, A. A., & Szakal, A. C. (2023). Digital marketing strategies: a comprehensive literature review. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V Economic Sciences, 37-44. DOI: https://doi.org/10.31926/but.es.2023.16.65.2.4.
Далик, В., Продеус, О., Федорига, З., & Бабій, С. (2023). Формування стратегії цифрового маркетингу в умовах висококонкурентного середовища. Академічні візії, (19). DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7952329.
Бондаренко, В. М., & Рябчик, А. В. (2023). Формування стратегії digital-маркетингу на підприємствах України: теоретично-практичний аспект. Ефективна економіка, (12), 2307-2105. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.12.7.
Янковець, Т. (2019). Цифрові технології підвищення вартості брендів. Scientia fructuosa, 126(4), 85-100. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(126)08.
Поліщук, І. І., Довгань, Ю. В., & Якушевська, О. В. (2024). Маркетингова стратегія в цифровому середовищі: огляд компонентів та ключових аспектів. Ефективна економіка. 2024. № 5. DOI: http://doi. org/10.32702/2307-2105.2024. 5.11.
Олифіренко, І. С., Олифіренко, Ю. І., & Біланенко, О. М. (2024). Напрями трансформації маркетингових стратегій підприємств в умовах цифровізації. Проблеми і перспективи економіки та управління, (1 (37), 45–61. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-1(37)-45-61.
Гавриш А. М., Могилова А. Ю. (2022) Особливості розробки стратегій digital-маркетингу на підприємстваху різних галузях. Ефективна економіка. №12. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2022.12.53
Проценко Д. О. (2024). Сутність та перспективи використання цифрової маркетингової стратегії. Держава, регіони, підприємництво: інформаційні, суспільно-правові, соціально-економічні аспекти розвитку (5-6 грудня 2024 р., м. Київ). Київ: Університет «КРОК». URL: https://conf.krok.edu.ua/SRE/SRE-2024/paper/view/2246.
Ologunebi, J., & Taiwo, E. O. (2023). Digital Marketing Strategies, plan and implementations: A case study of Jumia Group and ASDA Uk. Plan and Implementations: a Case Study of Jumia Group and ASDA UK (October 6, 2023).
Sayudin, S., Kartono, K., & Curatman, A. (2023). Increasing business effectiveness through the implementation of an integrated digital marketing strategy. Journal of World Science, 2(11), 1908-1913. DOI: https://doi.org/10.58344/jws.v2i11.478.
Generaxion (2022). POEM: Paid, Owned, and Earned Media. URL: https://www.generaxion.com/get-inspired/poem-paid-owned-and-earned-media/
Factum Group (2025). Тенденції 2024 в управлінні маркетинговими комунікаціями. URL: https://factum-ua.com/document/Factum%20Group%20Marketing%20Directors%20Poll%20-%20Report%202024.pdf
IAB (2025). Ukraine Digital Market Overview 2025. URL: https://iab.com.ua/wp-content/uploads/2025/06/IAB-Ukraine-Digital-Market-Overview_2025-1.pdf
IAB (2025). Trendbook 2025. URL: https://iab.com.ua/wp-content/uploads/2025/04/IAB-Trendbook-150425.pdf

Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.