ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА У ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ
Ключові слова:
підприємництво, підприємництво в готельному бізнесі, особливості підприємництва в готельному бізнесі, суб'єкти господарювання на ринку готельних послуг, основні тенденції розвитку готельного підприємництваАнотація
У статті представлені результати наукової дискусії щодо тенденцій та перспектив розвитку підприємництва у готельному господарстві. Розглянуто сутність підприємництва, сформульовано визначення підприємництва у готельному бізнесі, розглянуто його сутність та з’ясовано особливості його провадження в сучасних умовах господарювання.
Проведено комплексний аналіз розвитку підприємництва у готельному бізнесі України на сучасному етапі, систематизовано основні проблеми і загрози. Охарактеризовані суб’єкти готельного підприємництва та їх склад. Розкриті основні напрямки та форми розвитку підприємництва на ринку послуг з тимчасового розміщування в Україні. Досліджено основні показники фінансово-господарської діяльності різних за розміром підприємств виду діяльності «55 Тимчасове розміщування» в динаміці. Визначено проблеми, що виникають при здійсненні підприємницької діяльності у готельному бізнесі. Запропоновано заходи активізації готельного підприємництва, що дозволить істотно збільшити його соціально-економічний вплив на економіку країни.
Наукова новизна статті полягає в узагальнені особливостей готельного підприємництва з урахуванням галузевої специфіки, проблем розвитку підприємств готельного господарства в сучасних умовах господарювання. Методологічною основою дослідження є загальнотеоретичні та специфічні методи, зокрема, метод логічного узагальнення (логіко-діалектичний), метод наукової абстракції, графоаналітичний метод. Періодом дослідження обрано 2010-2023 рр.
Розвиток готельного підприємництва та впровадження ефективних форм ведення готельного бізнесу забезпечить ефективний розвиток готельного господарства в Україні. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними у практичній роботі готелів та інших засобів розміщування, які прагнуть удосконалити свою діяльність в сучасних умовах.
Завантаження
Посилання
Варналій З. С. Основи підприємницької діяльності : навч. посібник. К.: Знання-прес, 2002. 239 с.
Григорук А.А., Палюх М.С., Литвин Л.М., Літвінова Т.Д. Основи економічної теорії : політекономічний аспект. Тернопіль, 2002. 304 с.
Паустовська Т.І. Історико-економічний шлях підприємництва. Глобальні та національні проблеми економіки. Миколаїв, 2017. №20. С. 12-17.
Господарський кодекс України : Кодекс від 16.01.2003 № 436-IV; редакція станом на 09 січня 2025 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text (дата звернення: 18.03.2025).
Ощипок І. М. Перспектива інвестиційної діяльності у готельному бізнесі України. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2019. Вип. 57. с. 26-32.
Діяльність суб’єктів великого, середнього, малого та мікропідприємництва у 2023 р. : стат. збірник. Держ. служба статистики України, 2024. 120 с. URL: http: // www.ukrstat.gov.ua. (дата звернення: 20.03.2025).
Karlöf, B. (1989). «Business strategy». The Macmillan press LTD, 1st edition, pp. 166.

Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.