ЗМІНИ В РАМКОВИХ УМОВАХ ВИКОРИСТАННЯ КОНКУРЕНТНОГО БЕНЧМАРКІНГУ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-56-135-142Ключові слова:
конкурентний бенчмаркінг, економічна безпека, заклади вищої освіти (ЗВО), забезпечення економічної безпеки (ЗЕБ), якість освіти, конкурентоспроможністьАнотація
Посилення конкуренції в галузі вищої освіти у глобальному просторі вимагає від держави розробки низки управлінських рішень, які забезпечать сталий економічний розвиток та прибутковість приватним економічним агентам та нададуть їм можливість оцінювати і поліпшувати власну економічну безпеку. В статті розглянуто умови, які впливають на забезпечення економічної безпеки приватних ЗВО та обґрунтовано необхідність змін у рамкових умовах використання конкурентного бенчмаркінгу закладами вищої освіти приватної форми власності як суб’єктів господарської діяльності. Успіхи при застосуванні університетського конкурентного бенчмаркінгу обумовлені тим, що він будується не на простому ранжируванні, а на вивченні послідовності дій при поліпшенні того чи іншого показника. На основі аналізу процесів забезпечення економічної безпеки приватних ЗВО показано, що в реаліях сьогодення особлива складність забезпечення економічної безпеки приватних ЗВО полягає у відсутності обміну інформацією між закладами освіти. Недоступність та закритість інформації заважає приватним закладам освіти при розробці плану дій прорахувати перспективу розвитку закладів та періодично порівнювати їх діяльність із діяльністю ЗВО-лідерів. Запропоновано використання державних платформ із університетського конкурентного бенчмаркінгу, що надасть можливість приватним ЗВО реалізовувати безперервне вдосконалення освітніх процесів. Державні платформи відображають природний хід розвитку відносин між ЗВО і являють собою соціальні відносини, які припускають спільну діяльність та обопільне зусилля приватних ЗВО та державних органів, об'єднаних спільними інтересами. Узагальнено та уточнено організаційно-економічні форми університетського конкурентного бенчмаркінгу та запропоновано інструменти університетської конкурентно-бенчмаркінгової менеджмент-технології. Враховуючи принципи менеджменту якості, у процесі аналізу стану організаційно-управлінської діяльності визначено основні завдання держави з метою формування сприятливого економіко-правового середовища для ведення приватної освітньої діяльності.
Завантаження
Посилання
Денисенко М. П., Бреус С. В., Грищенко І. А. Конкурентоспроможність української вищої освіти в європейському просторі та можливості доступу до неї соціально незахищених верств населення. Освіта: соціальні проблеми в контексті економічного розвитку України. 2014. С. 104.
Фініков Т. В., Терещук В. І. Локальні системи управління якістю: світовий досвід та українські практики побудови : навчальний посібник. Київ : Таксон, 2018. 316 с.
Kasych A., Breus S., Khaustova Y. The Economic Security of Higher Educational Institutions from the Perspective of International Competition . Baltic Journal of Economic Studies. 2018. Vol.4 (No. 5).
World Development Indicators. World Data Bank. URL : http://databank.worldbank.org/data/reports.aspx?source=world-development-indicators.
KI and KEI Indexes. The World Bank. URL: http://go.worldbank.org/SDDP3I1T40.
The Human Capital Report. 2015. URL: http://weforum.org/reports/human-capital-report-2015
Effective Innovation Policies for Development. The Global Innovation Index. 2015. URL : http://www.globalinnovationindex.org/content/page/Gll-Home.
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII. URL : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Education Sector Risk assessment : Asian Development Bank. Guidance Note. 2010. 29 p.
Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року (проект). Концептуальна записка. URL : http://tnpu.edu.ua/EKTS/strate2014.pdf.