ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ В ПРОЦЕСІ РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-55-73-81Ключові слова:
людський потенціал, людський капітал, людський розвиток, формування та використання людського потенціалу, система державного управління, механізми державного управління, державна служба, державні службовці, громадяни, влада, державаАнотація
Рушійною силою розвитку продуктивних сил суспільства є людський потенціал, стале зростання ролі людини в усіх сферах життєдіяльності, а саме: у виробничій сфері, в освіті, у науковій та професійній галузях тощо. Людський потенціал в системі державного управління не лише визначає можливості держави бути забезпеченою творчими, кваліфікованими кадрами в майбутньому, але й впливає на можливості розширеного суспільного відтворення в його демографічних, економіко-соціальних та духовних аспектах. У сучасних умовах успішність розвитку суспільства визначається здатністю до генерації інновацій, зростанням ролі людини в відтворювальних процесах. Це висуває на перший план проблему формування людського потенціалу та виявлення пріоритетних напрямків його розвитку. Актуальним в теоретичному та практичному плані є поглиблення розуміння тих тенденцій, закономірностей і факторів, що визначають стан, рівень та перспективу якісної динаміки розвитку людського потенціалу в складних сучасних умовах, а також наукове обґрунтування шляхів та ефективних механізмів забезпечення його реалізації. Крім того, визначення людського потенціалу в системі державного управління, яке базується на науковій основі класичної теорії людського потенціалу, як системи суспільних відносин з використання в процесі виробництва та утворення нової вартості продуктивних спроможностей і здібностей людини шляхом включення професійної орієнтації в системі державного управління в Україні в якості чинника формування та використання людського потенціалу, сутність якого полягає в зарахуванні фаховості використання людиною особистісних якостей і набутих знань та здібностей до системи професійної орієнтації. Доведено, що відбувся перехід від трудової до публічної концепції відносин в системі державної служби України, що передбачає інший погляд щодо ототожнення робітників і службовців, яке було характерно для країн соціалістичної системи права, відповідно до доктрини якою кожна людина бере участь у житті суспільства незалежно від сфери застосування його праці.
Завантаження
Посилання
Адміністративна реформа в Україні: соціологічний вимір ставлення слухачів і працівників Національної академії у 2012 році : навчальні матеріали для самостійної підготовки / Крушельницька Т. П., Ралдугін Є. О. та ін. Київ, 2013. 60 с.
Гребоножко Є. П. Профессиональная подготовка кадров в системе государственного управления в Укратне как механизм формирования человеческого потенциала. Виртус. 2018. Вип. 22. Частина 2. С. 120-125.
Про вищу освіту : Закон України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, N 20, ст.134). URL: http:zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2984-1.
Про державну службу : Закон України (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 4, ст.43). URL: http:zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3723-12.
Замараєв А. В. Людський потенціал в контексті суспільного розвитку та проблеми техногенно-екологічної безпеки. Проблеми техногенно- екологічної безпеки: освіта, наука, практика : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. 24 листопада 2016 р. Харків : НУЦЗ, 2016. С. 40-42.
Замараєв А. В. Людський потенціал в системі державного управління в Україні: першочергові завдання і способи вирішення : теорія та практика державного управління. Вісник Харківського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. 2016. № 3 (54). С. 44-49.
Неліпа Д. В. Нормативно-правове регулювання професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Менеджер. 2014. № 1. С. 137-142.
Про затвердження Положення про систему підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування : Постанова КМУ від 07 липня 2010 року № 564. URL: http:zakon3.rada.gov.ua/laws/show/564-2010-%D0%BF
Прудиус Л. В. Управління якістю професійного навчання державних службовців в Україні: теоретико-організаційний аспект : дис... канд. наук з держ. упр. : 25.00.03. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Київ, 2010. 321 с.
Деякі питання реформування державного управління України: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 № 474-р. URL: http: zakon0.rada.gov.ua/laws/show/474-2016-%D1%80.
Про схвалення Концепції реформування системи професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.12.2017 р. №974-р. URL: http:zakon.rada.gov.ua/laws/show/974-2017-%D1%80.
Підтримка громадянського суспільства в Україні : Угода про фінансування від 13.09.2014. URL: http:zakon3.rada.gov.ua/laws/show/984_014.
Про Стратегію сталого розвитку «Україна 2020» : Указ Президента України від 12.01.2015 р. №5/2015. URL: http:zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5/2015. 171.
Щорічний звіт президента Національної академії про діяльність навчального закладу у 2015 році. URL: http:academy.gov.ua/pages/dop/131/files/91fe3478-5af9-417a-9564- c5aaa974f040.pdf.
Щорічний звіт про виконання державного замовлення. Звіт про виконання державного замовлення у 2015 році. URL: http://nads.gov.ua/sites/default/files/imce/zvit_dz_2015.doc.
Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 № 333-р. URL: http:zakon3.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-%D1%80.