Modern trends in the development of marketing research and the expediency of their use
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2017-48-129-136Keywords:
Marketing, Market Research, Modern Research Methods, Economics, IT, SEO, Internet MarketingAbstract
The new technologies of organization and conduction of marketing research are described and systematized in this article. The typical technological tools of search, collection, accumulation and classifi cation of marketing information, processing of the received data
are also analyzed. The infl uence of using modern research methods on the reputation of the company is studied.
Downloads
References
Біловодська О. А. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. – К. : Знання, 2010. – 332 с.
Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник: [бібліографія] / С. С. Гаркавенко – К. : Лібра, 2008. – 580 с.
Корецький А. І. Пріоритети інноваційного розвитку економіки України: наукометричний аспект : [монографія] / А. І. Корецький. — К. : ТОВ «ДКС центр», 2017. — 160 с.
Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / Ф. Котлер. – М. : Вильямс, 2015. – 496 с.
Манн І. Г. Mаркетинг на 100% / М. : Мегаплан, 2014. – 203 с.
Негапетьянц Н. А. Международный маркетинг : учебное пособие. – М. : Инфра, 2012.
Пінчук Н. С. Інформаційні системи і технології в маркетингу : навч. посіб. / [Н. С. Пінчук, Г. П. Галузинський, Н. С. Орленко]. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : КНЕУ, 2003. – 460 с.
Старостіна А. О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підручник. – К. : ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012. – 480 с.
Успенський І. В. Інтернет-маркетинг / І. В. Успенський. – СПб СПГУЭиФ, 2003. – 484 с.
Шевченко Д. А. Реклама. Маркетинг. PR : навч. посіб. / Д. А. Шевченко. – 3-є видво., – М. : РГГУ, 2014. – 648 с.