APPLICATION OF TOURIST ANIMATION FORMS IN THE PROFESSIONAL TRAINING SYSTEM OF FUTURE SPECIALISTS OF TOURISM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-152-161

Keywords:

tourist animation, animation program, professional competences, professional training

Abstract

The article focuses attention on the fact that in the conditions of intensive changes taking place in the socio-economic development of the tourism industry in Ukraine, the training of a new type of specialists for this industry, a professional personality with deep professional knowledge and formed professional values, continues to acquire considerable relevance. The purpose of the article is to study the pedagogical conditions of using forms of tourist animation in the system of professional training of students majoring in "Tourism", to analyze the structure and content of the professional competence of future tourism specialists. The main task is to substantiate the effectiveness of the use of forms of tourist animation in the system of professional training of future tourism specialists. The concept of professional competencies of future tourism specialists, which determine the readiness and ability to carry out and consciously organize activities to create recreational and animation programs based on knowledge, skills, experience, and improvement of professionally important qualities, is summarized. It is indicated that the use of elements of tourist animation contributes to the development of artistry, creative activity, imagination and speech in future tourism specialists. In the process of developing an animation program and implementing a recreation and animation project, students used the entire arsenal of project tools: from scenario development to technical design; from functional analysis to organization and implementation of the planned program. This contributed to the improvement of professionally significant competencies: the ability to analyze and determine the requirements for the project of a recreational and animation program and synthesize a set of possible solutions to tasks or approaches to the implementation of developed and ready health and entertainment activities; the ability to draw up a detailed specification of requirements for recreational and animation programs and prepare a complete set of documentation of health and entertainment activities, with basic economic calculations for their implementation; the ability to apply scientific research methods in the creation of game and wellness programs and to prove the novelty of conceptual solutions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tetiana Kondes, KROK University

Ph.D. (Psychology), Docent, Docent of the Tourism Department, “KROK” University, Kyiv, Ukraine

References

Агеєва І.С. Можливості використання анімаційних програм в туризмі. Молодий вчений. 2012. №6. С.123-125.

Мазаракі А., Мельниченко С. Туризм в Україні: реалії бізнесу. Туризм як пріоритетний напрям соціально-економічного розвитку регіону : матер. Міжнар. наук.-практ. конфер. (м. Сучава, 23–24 квітня 2015 р.) Чернівці : ЧТЕІКНТЕУ, 2015. С. 63–66.

Захаріна А. Аналіз сучасного стану формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційнооздоровчій сфері. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2018. № 1. С. 89–96.

Літвінова-Головань О.П. Дослідження професійної компетентності майбутніх фахівців з туризму. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/litvinova-golovan.htm.

Сокол Т. Г. Педагогічні умови навчально-методичного забезпечення професійної підготовки менеджерів туристичної індустрії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ : Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих, 2012. 22 с.

Хмілярчук Н. С. Педагогічні умови організації навчальної практики майбутніх менеджерів туристичної сфери : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця : Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського, 2007. 20 с.

Килимистий С. Становлення анімації як напрямку туристичного дозвілля. Том 33. Мистецтвознавчі записки. URL: http://journals.uran.ua/mz/article/view/149795

Міхо О.І. Підготовка фахівців сфери туризму до організації анімаційної діяльності. Практика сучасного туризму: соціальна та економічна ефективність: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 14 жовтня 2008 р.) К.: КУТЕП, 2009. 488 с.

Байлик С.І., Кравець О.М. Організація анімаційних послуг в туризмі : навч. посібник. Харків : ХНАМГ, 2008. 197 с.

Сліпчишин Л.В. Креативність як ефективний інструмент підвищення якості підготовки фахівців для народних художніх промислів. Креативна педагогіка. 2015. Вип. 10. С. 122–128.

Павлюк Р. О. Креативність як складова частина професійної підготовки майбутніх учителів. URL: http://www.rusnauka.com/ 16_NPM_2007/Pedagogica/22154.doc.htm

Особливості реалізації модульних програм, заснованих на компетентностях. Ефективне професійне навчання : URL : http://surl.li/gcxdu.

Published

2023-03-30

How to Cite

Kondes, T. (2023). APPLICATION OF TOURIST ANIMATION FORMS IN THE PROFESSIONAL TRAINING SYSTEM OF FUTURE SPECIALISTS OF TOURISM. Science Notes of KROK University, (1(69), 152–161. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-152-161

Issue

Section

Chapter 2. Management and administration