INTERNATIONALIZATION OF DOCTORAL EDUCATION AS A FACTOR IN IMPROVING ITS QUALITY

Authors

  • Alina Udovenko «KROK» University; SI "Institute for Research of Scientific and Technical Potential and History of Science. GM Dobrova of the National Academy of Sciences of Ukraine "

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-136-148

Keywords:

internationalization, doctoral education, strategy, foreign investments, cooperation, graduate students, mobility

Abstract

In the European Higher Education Area, ensuring a comparable quality of education is one of the conditions for the rapprochement of European countries in the formation of the Single European Educational and Scientific Space. The purpose of the study is scientometric assessment of the scientific orientation of the acts of domestic legislation on the assessment of the internationalization of doctoral education. Recent experience in reforming doctoral education systems in developed countries has shown that while maintaining national sovereignty and national diversity of their organizational systems, international integration opens up prospects for improving and enhancing the quality of training of highly qualified scientists, increasing access to scientific degrees, development of international scientific and technical cooperation. In the last twenty decades, internationalization in developed European countries has become a key priority for doctoral education and an important component of improving its quality. The level of internationalization of doctoral education varies in different countries and develops in different forms. This is the individual mobility of graduate students, doctors and faculty for educational purposes (organized - in various national and international programs, as well as spontaneous - as a result of activating market mechanisms in the market of educational and research services); mobility of educational programs and institutional mobility; formation of new international standards of educational programs; integration into international dimension curricula; institutional partnership - creation of strategic educational alliances.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alina Udovenko, «KROK» University; SI "Institute for Research of Scientific and Technical Potential and History of Science. GM Dobrova of the National Academy of Sciences of Ukraine "

аssistant and lecturer at the department of applied medicine, junior researcher

References

Статистичний щорічник України за 2019 / за редакцією І. Є. Вернера. Київ, 2020. 601 с.

Річний звіт Національного агенства із забезпечення якості освіти за 2019 рік. Київ, НАЗЯВО,2020р. С. 244.

Міністерство освіти і науки України. Аналітична довідка. Реалізація пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та отриманні результати. Київ, 2021. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/nauka/informatsiyno-analitychni/2020/06/realizatsiya-prioritetiv-nauki-i-tekhniki-u-2019-r150620.pdf.

Про державне замовлення на підготовку спеціалістів, наукових, науково-педагогічних та робочих кадрів, підготовку та перепідготовку у 2020 році : Постанова Кабінету Міністрів України URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/616-2020-%D0%BF.

Офіційний сайт Міністерства освіти та науки України. URL : https://mon.gov.ua/ua/news/.

Лобанова Л. С., Удовенко А. Ю. Система підготовки наукових кадрів як пріоритет розвитку людського капіталу: український контекст. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Економічні науки. 2015. С. 299–302.

Published

2022-03-03

How to Cite

Udovenko, A. (2022). INTERNATIONALIZATION OF DOCTORAL EDUCATION AS A FACTOR IN IMPROVING ITS QUALITY. Science Notes of KROK University, (1(65), 136–148. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-136-148

Issue

Section

Chapter 2. Management and administration