КОРПОРАТИВНЕ ВОЛОНТЕРСТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-146-154Ключові слова:
корпоративне волонтерство, управління лояльністю, інструмент управління лояльністю, стейкхолдери організації, корпоративна соціальна відповідальність, організаціяАнотація
У статті досліджено важливість застосування корпоративного волонтерства, як одного з інструментів управління лояльністю стейкхолдерів організації. Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена поточною економічною ситуацією в Україні, яка в загальному може бути охарактеризована терміном «ресурсна криза». Складовими такої кризи, зокрема, є війна, зниження ділової активності організацій, негативна ситуація на ринку праці України, падіння купівельної спроможності населення, проблеми в енергетичній сфері та інше. Зазначені фактори вимагають від організацій запровадження нових інструментів та практик щодо підвищення лояльності стейкхолдерів, а також управління цією лояльністю. Метою даної статті є дослідження явища корпоративного волонтерства, саме як управлінського інструмента, який організації можуть застосовувати при стратегічному плануванні, а також в своїй повсякденній діяльності для управління лояльністю стейкхолдерів. Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, методи систематизації та узагальнення, метод опитування. Отримані наукові результаті полягають у поглибленні теоретичних засад щодо впливу корпоративного волонтерства на лояльність стейкхолдерів організації. Запропоновано альтернативні варіанти визначення термінів «інструмент управління лояльністю» та «корпоративне волонтерство». Обґрунтовано твердження, що корпоративне волонтерство є інструментом управління лояльністю стейкхолдерів організації. Виявлено напрями впливу корпоративного волонтерства на досягнення організацією стратегічних цілей. Виконано порівняльний аналіз інструменту управління лояльністю та корпоративного волонтерства. Систематизовано за результатами опитування 100 респондентів інструменти управління лояльністю клієнтів та працівників організацій. Перспективи подальших досліджень полягають в поглибленому аналізі впливу корпоративного волонтерства на лояльність стейкхолдерів організації, розробці методичних рекомендацій щодо використання корпоративного волонтерства як інструменту управління лояльністю стейкхолдерів організації серед малих та середніх організацій.
Завантаження
Посилання
Alfes, K., Antunes, B., & Shantz, A. D. (2016). The management of volunteers – what can human resources do? A review and research agenda. The International Journal of Human Resource Management, 28(1), 62–97. https://doi.org/10.1080/09585192.2016.1242508
Ashfaq, F., Butt, M., & Ilyas, S. (2020). Volunteering: what drives and retains it? An analysis of motivational needs together with organizational policies and practices. Qualitative Research Journal, 21(2), 189–205. https://doi.org/10.1108/QRJ-04-2020-0024
Brzustewicz, P., Escher, I., Hatami, A., Hermes, J., Keränen, A., & Ulkuniemi, P. (2022). Emergence of social impact in company–NGO relationships in corporate volunteering. Journal of Business Research, 140, 62-75. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.11.089
Business for Better Leadership Report. (2019). Seven practices of effective employee volunteer program. Retrieved from http://surl.li/gjdmgg
Cheah, J. S., & Lim, K. H. (2024). Effects of internal and external corporate social responsibility on employee job satisfaction during a pandemic: A medical device industry perspective. European management journal, 42(4), 584-594. https://doi.org/10.1016/j.emj.2023.04.003
Dempsey-Brench, K., & Shantz, A. (2022). Skills-based volunteering: A systematic literature review of the intersection of skills and employee volunteering. Human Resource Management Review, 32(4), 100874.. Human Resource Management Review 32 (2022) 100874. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2021.100874
Dreesbach-Bundy, S., & Scheck, B. (2017). Corporate volunteering: A bibliometric analysis from 1990 to 2015. Business Ethics: A European Review, 26(3), 240–256. https://doi.org/10.1111/beer.12148
Hatami, A., Hermes, J., Keränen, A., & Ulkuniemi, P. (2024). Happiness management through corporate volunteering in advancing CSR. Management Decision, 62(2), 575-590. https://doi.org/10.1108/MD-11-2022-1560
Lavelle, J. J. (2010). What motivates OCB? Insights from the volunteerism literature. Journal of Organizational Behavior, 31(6), 918-923. https://doi.org/10.1002/job.644
Rashid, N. R. N. A., Khalid, S. A., & Rahman, N. I. A. (2015). Environmental corporate social responsibility (ECSR): Exploring its influence on customer loyalty. Procedia Economics and Finance, 31, 705-713. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01159-4
Rigby, D. (2001). Management tools and techniques: A survey. California management review, 43(2), 139-160. https://doi.org/10.2307/41166079
Rodell, J. B. (2013). Finding Meaning through Volunteering: Why Do Employees Volunteer and What Does It Mean for Their Jobs? Academy of Management Journal, 56(5), 1274–1294. http://dx.doi.org/10.5465/amj.2012.0611
Sampene, A. K., Li, C., Agyeman, F. O., & Brenya, R. (2024). Employees’ behavioural action towards corporate environmental performance: The moderating effect of moral reflectiveness. Heliyon, 10(6). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e28075
Sattayapanich, T., Janmaimool, P., & Chontanawat, J. (2022). Factors affecting community participation in environmental corporate social responsibility projects: evidence from mangrove forest management project. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(4), 209. https://doi.org/10.3390/joitmc8040209
Sekar, S. (2021). What drives employee's involvement in corporate volunteering? Bright and dark side of consequences to organization. Benchmarking: An International Journal, 29(7), 2258-2274. https://doi.org/10.1108/BIJ-02-2021-0074
Sekar, S., & Dyaram, L. (2017). What drives employees to participate in corporate volunteering programs? Social Responsibility Journal, 13(4), 661–677. https://doi.org/10.1108/SRJ-06-2017-0097
Воронова, В. (2023). Корпоративна соціальна відповідальність як інноваційна PR технологія формування іміджу та репутації українських компаній в умовах російсько-української війни. IV Міжнародна науково-практична онлайн-конференція «Соціокомунікаційна наука в парадигмі смислових трансформацій: суспільні виклики, тренди освіти і професійної діяльності» (с. 10-21). Retrieved from http://surl.li/wfyutd
Куровська, Н. О., & Недільська, Л. В. (2022). Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Бізнес Інформ, 5, 69–74. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-5-69-74
Неткова, В. М. (2017). Процес управління лояльністю: теоретичні основи та практичні аспекти. Економіка і суспільство, 8, 313-320. https://economyandsociety.in.ua/journals/8_ukr/56.pdf
Сталість українського бізнесу під час війни: що показав «Індекс КСВ 2023». (2023). Retrieved from http://surl.li/xgjysy
Устік, Т., & Колодненко, Н. (2024). Запровадження маркетингових інструментів для підвищення лояльності клієнтів. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 326(1), 208-214. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-34
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.