КОРПОРАТИВНЕ ВОЛОНТЕРСТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-146-154

Ключові слова:

корпоративне волонтерство, управління лояльністю, інструмент управління лояльністю, стейкхолдери організації, корпоративна соціальна відповідальність, організація

Анотація

У статті досліджено важливість застосування корпоративного волонтерства, як одного з інструментів управління лояльністю стейкхолдерів організації. Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена поточною економічною ситуацією в Україні, яка в загальному може бути охарактеризована терміном «ресурсна криза». Складовими такої кризи, зокрема, є війна, зниження ділової активності організацій, негативна ситуація на ринку праці України, падіння купівельної спроможності населення,  проблеми в енергетичній сфері та інше. Зазначені фактори вимагають від організацій запровадження нових інструментів та практик щодо підвищення лояльності стейкхолдерів, а також управління цією лояльністю. Метою даної статті є дослідження явища корпоративного волонтерства, саме як управлінського інструмента, який організації можуть застосовувати при стратегічному плануванні, а також в своїй повсякденній діяльності  для управління лояльністю стейкхолдерів. Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, методи систематизації та узагальнення, метод опитування. Отримані наукові результаті полягають у  поглибленні теоретичних засад щодо впливу корпоративного волонтерства на лояльність стейкхолдерів організації. Запропоновано альтернативні варіанти визначення термінів «інструмент управління лояльністю» та «корпоративне волонтерство». Обґрунтовано твердження, що корпоративне волонтерство є інструментом управління лояльністю стейкхолдерів організації. Виявлено напрями впливу корпоративного волонтерства на досягнення організацією стратегічних цілей. Виконано порівняльний аналіз інструменту управління лояльністю та корпоративного волонтерства. Систематизовано за результатами опитування 100 респондентів інструменти управління лояльністю клієнтів та працівників організацій. Перспективи подальших досліджень полягають в поглибленому аналізі впливу корпоративного волонтерства на лояльність стейкхолдерів організації, розробці методичних рекомендацій щодо використання корпоративного волонтерства як інструменту управління лояльністю стейкхолдерів організації серед малих та середніх організацій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Наумова, ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК"

К.е.н., доцент, доцент кафедри маркетингу та поведінкової економіки, Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Андрій Копил, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Аспірант кафедри управлінських технологій, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ

Посилання

Alfes, K., Antunes, B., & Shantz, A. D. (2016). The management of volunteers – what can human resources do? A review and research agenda. The International Journal of Human Resource Management, 28(1), 62–97. https://doi.org/10.1080/09585192.2016.1242508

Ashfaq, F., Butt, M., & Ilyas, S. (2020). Volunteering: what drives and retains it? An analysis of motivational needs together with organizational policies and practices. Qualitative Research Journal, 21(2), 189–205. https://doi.org/10.1108/QRJ-04-2020-0024

Brzustewicz, P., Escher, I., Hatami, A., Hermes, J., Keränen, A., & Ulkuniemi, P. (2022). Emergence of social impact in company–NGO relationships in corporate volunteering. Journal of Business Research, 140, 62-75. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.11.089

Business for Better Leadership Report. (2019). Seven practices of effective employee volunteer program. Retrieved from http://surl.li/gjdmgg

Cheah, J. S., & Lim, K. H. (2024). Effects of internal and external corporate social responsibility on employee job satisfaction during a pandemic: A medical device industry perspective. European management journal, 42(4), 584-594. https://doi.org/10.1016/j.emj.2023.04.003

Dempsey-Brench, K., & Shantz, A. (2022). Skills-based volunteering: A systematic literature review of the intersection of skills and employee volunteering. Human Resource Management Review, 32(4), 100874.. Human Resource Management Review 32 (2022) 100874. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2021.100874

Dreesbach-Bundy, S., & Scheck, B. (2017). Corporate volunteering: A bibliometric analysis from 1990 to 2015. Business Ethics: A European Review, 26(3), 240–256. https://doi.org/10.1111/beer.12148

Hatami, A., Hermes, J., Keränen, A., & Ulkuniemi, P. (2024). Happiness management through corporate volunteering in advancing CSR. Management Decision, 62(2), 575-590. https://doi.org/10.1108/MD-11-2022-1560

Lavelle, J. J. (2010). What motivates OCB? Insights from the volunteerism literature. Journal of Organizational Behavior, 31(6), 918-923. https://doi.org/10.1002/job.644

Rashid, N. R. N. A., Khalid, S. A., & Rahman, N. I. A. (2015). Environmental corporate social responsibility (ECSR): Exploring its influence on customer loyalty. Procedia Economics and Finance, 31, 705-713. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01159-4

Rigby, D. (2001). Management tools and techniques: A survey. California management review, 43(2), 139-160. https://doi.org/10.2307/41166079

Rodell, J. B. (2013). Finding Meaning through Volunteering: Why Do Employees Volunteer and What Does It Mean for Their Jobs? Academy of Management Journal, 56(5), 1274–1294. http://dx.doi.org/10.5465/amj.2012.0611

Sampene, A. K., Li, C., Agyeman, F. O., & Brenya, R. (2024). Employees’ behavioural action towards corporate environmental performance: The moderating effect of moral reflectiveness. Heliyon, 10(6). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e28075

Sattayapanich, T., Janmaimool, P., & Chontanawat, J. (2022). Factors affecting community participation in environmental corporate social responsibility projects: evidence from mangrove forest management project. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(4), 209. https://doi.org/10.3390/joitmc8040209

Sekar, S. (2021). What drives employee's involvement in corporate volunteering? Bright and dark side of consequences to organization. Benchmarking: An International Journal, 29(7), 2258-2274. https://doi.org/10.1108/BIJ-02-2021-0074

Sekar, S., & Dyaram, L. (2017). What drives employees to participate in corporate volunteering programs? Social Responsibility Journal, 13(4), 661–677. https://doi.org/10.1108/SRJ-06-2017-0097

Воронова, В. (2023). Корпоративна соціальна відповідальність як інноваційна PR технологія формування іміджу та репутації українських компаній в умовах російсько-української війни. IV Міжнародна науково-практична онлайн-конференція «Соціокомунікаційна наука в парадигмі смислових трансформацій: суспільні виклики, тренди освіти і професійної діяльності» (с. 10-21). Retrieved from http://surl.li/wfyutd

Куровська, Н. О., & Недільська, Л. В. (2022). Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Бізнес Інформ, 5, 69–74. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-5-69-74

Неткова, В. М. (2017). Процес управління лояльністю: теоретичні основи та практичні аспекти. Економіка і суспільство, 8, 313-320. https://economyandsociety.in.ua/journals/8_ukr/56.pdf

Сталість українського бізнесу під час війни: що показав «Індекс КСВ 2023». (2023). Retrieved from http://surl.li/xgjysy

Устік, Т., & Колодненко, Н. (2024). Запровадження маркетингових інструментів для підвищення лояльності клієнтів. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 326(1), 208-214. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-34

Downloads

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Наумова, О., & Копил, А. (2024). КОРПОРАТИВНЕ ВОЛОНТЕРСТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ОРГАНІЗАЦІЇ. Вчені записки Університету «КРОК», (4(76), 145–154. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-146-154

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування