ВПЛИВ АНАЛІТИЧНИХ ДАНИХ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-22-29Ключові слова:
аналіз даних, Big Data, галузева структура, технології, штучний інтелект, Інтернет речей, аналітикаАнотація
У сучасному світі обсяги даних зростають з небаченою швидкістю, їх аналіз та використання стали ключовим фактором для розвитку підприємств різних галузей економіки. Однією з найактуальніших технологій, що дозволяють ефективно обробляти та аналізувати величезні обсяги даних, є Big Data. Встановлено, що її застосування дозволяє більш точно оцінити ризики та переваги різних стратегій, оптимізувати виробничі процеси, покращувати якість продукції та послуг, збільшувати ефективність маркетингових кампаній, визначати переваги та потреби споживачів, керувати ресурсами та бюджетами більш ефективно та багато іншого. Метою статті є дослідження впливу аналітичних даних на ефективність підприємств в контексті використання Big Data аналітики. При написанні роботи використовувалися методи наукового аналізу при дослідження теоретичних основ використання Big Data в діяльності підприємств, статистичні та економічні методи при аналізі тенденцій ринку Big Data та його структури і графічні і табличні методи для візуалізації отриманих результатів. У процесі написання статті визначено, що ефективною технологію аналізу великого обсягу даних є Big Data, яка дозволяє аналізувати великі обсяги інформації та проводити її аналітику. Визначено, що Big Data-аналітика має ряд переваг порівняно з традиційним аналізом даний, основною з яких є швидкість та релевантність отриманої інформації. Наступним було виділено основні технології Big Data, які використовуються компаніями при аналізі даних. Визначено, що використання Big Data в аналізі даних дозволить компаніями отримати переваги на ринку, що в підсумку позитивно вплине на їхні фінансові результати. Наведені приклади застосування Big Data в діяльності світових компаній та показана їхня ефективність. У підсумку нами була проаналізовано галузева структура застосування Big Data українськими компаніями та визначено, що дані технологій відкривають великі можливості перед українськими компаніями та позитивно впливатимуть на їхню конкурентоспроможність. У подальших наукових дослідженнях пропонується зосередити увагу на дослідженні використання Big Data в контексті маркетингу як перспективного розвитку на українському ринку технологій.
Завантаження
Посилання
Chamber (2024) Які галузі українського бізнесу мають найбільшу потребу в Big Data: тренди від Київстар. URL: https://chamber.ua/ua/news/yaki-haluzi-ukrainskoho-biznesu-maiut-naybilshu-potrebu-v-big-data-trendy-vid-kyivstar/
Chen, X., He C., Chen, Y., Xie, Z. (2022). Internet of Things (IoT) – blockchain-enabled pharmaceutical supply chain resilience in the post-pandemic era. Frontiers of Engineering Management, 10, 82-95
Fortune business sinsights (2024) Big Data Technology Market Size, Share & Industry Analysis, By Type (Big Data Storage, Big Data Mining, Big Data Analytics, and Big Data Visualization), By End-use Industry (BFSI, Retail, Manufacturing, IT and Telecom, Government, Healthcare, and Others), and Regional Forecast, 2024-2032 URL: https://www.fortunebusinessinsights.com/industry-reports/big-data-technology-market-100144
Kitchin, R., McArdle, G. (2016). What makes Big Data, Big Data? Exploring the ontological characteristics of 26 datasets. Article in Big Data & Society. 3(1).
Клюхіна, О., Лучіна, О. (2016). Big data. Актуальні питання документознавства та інформаційної діяльності: теорії та інновації : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців. (Одеса, 24–25 березня 2016 р.). Одеса. URL: https://opu-konf.at.ua/2016-1/59.pdf
Marchena Sekli, G. F., & De La Vega, I. (2021). Adoption of Big Data Analytics and Its Impact on Organizational Performance in Higher Education Mediated by Knowledge Management. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(4), 221. DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc7040221
Maroufkhani, P., Wagner, R., Wan Ismail, W. K., Baroto, M. B., & Nourani, M. (2019). Big Data Analytics and Firm Performance: A Systematic Review. Information, 10(7), 226. DOI: https://doi.org/10.3390/info10070226
Піжук, О.І. (2019). Великі дані як основоположний драйвер цифрової трансформації економіки. Економіка та держава, 6. URL: http://www.economy.in.ua/%20pdf/6_2019/12.pdf
Румик, І., Пилипенко, О. (2022). Фінансове забезпечення підприємств: можливості використання когнітивного моделювання. Вчені записки Університету «КРОК», 2(66), 44-52. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-44-52
Румик, І., Пилипенко, О. (2021). Управління фінансово-господарською діяльністю інтегрованих підприємств на інноваційних засадах. Вчені записки Університету «КРОК», 2 (62), 166-175. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-62-166-175.
Самойленко, Л.Б. (2018). Можливості та проблеми застосування технологій Big Data вітчизняними компаніями. Ефективна економіка. №1 URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2018/59.pdf
Sonavane, A. K. (2021). Study of Emerging Role of Data Science in Business Intelligence. Design Engineering, 6.
Turing (2024) The Best Big Data Platforms: Everything You Need to Know. URL: https://www.turing.com/resources/best-big-data-platforms
Шандрівська, О.Є., Кириленко, А.А. (2021). Особливості ідентифікації ризиків ринку BIG DATA. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, 3 (1), 82-95.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.