ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ РЕСУРСИ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНОГО КОМПЛЕКСУ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-116-122Ключові слова:
туристично-рекреаційний комплекс, управлінська діяльність, організаційно-управлінські ресурси, управління професійною орієнтацієюАнотація
У дослідженні розглянуто сутності економічної категорії шляхом побудови структурно-логічної послідовності вивчення цього поняття, що надало змогу сформувати визначення поняття «туризм» як складна соціально-економічна система невиробничої галузі. Визначено, що розвиток туристичної галузі, в свою чергу, спонукає до поліпшення власної інфраструктури, створенню нових робочих місць та професійної орієнтації для учнівської молоді. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні регіональної моделі управління туристично-рекреаційним комплексом на основі організаційно-управлінських ресурсів. Сформовано та обґрунтовано поняття «організаційно-управлінські ресурси туристичної галузі», як стратегічна єдність розвитку інтегрованих соціально-економічних складових потенціалу туристичної галузі (інституціональна, інноваційна, соціальна, економічна, фінансова), що спрямована на узгодженість та раціональне використання природних, оздоровчих, культурно-історичних джерел розвитку регіону з метою задоволення потреб споживачів, нарощування потенціалу туристичної галузі та національної економіки країни у стратегічному аспекті. Обґрунтована цілісна концепція збалансованого розвитку потенціалу туристичної галузі в регіоні. Запропоновано схема реалізація цілісної концепції, яка побудована на комплексному використанні системного підходу до вибору та реалізації варіантів управління збалансованим розвитком потенціалу туристичного комплексу в регіоні. Визначено науковий підхід до збалансованого розвитку потенціалу туристичної галузі в регіоні (на основі результатів моделювання). Охарактеризовано позитивні риси та можливості створення туристичних комплексів в регіоні на основі організаційно-управлінських ресурсів. Розроблено та обґрунтовано модель формування туристично-рекреаційного комплексу на регіональному рівні із застосуванням методологічних положень. У дослідженні удосконалено модель факторів впливу на збалансований розвиток потенціалу туристично-рекреаційний комплекс туристичної галузі в регіоні. Отримала подальшого розвитку теоретична модель формування стратегії розвитку управління туристично-рекреаційним комплексом з організаційно-економічним механізмом її реалізації.
Завантаження
Посилання
Стратегія розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 168-р. URL : https : // www.kmu.gov.ua/ua/npas/249826501.
Управління регіональним розвитком туризму : навч. посіб. / за наук.ред. Д. М. Стеченка. Київ : Знання, 2012. 455 с.
Смолінська Н. В. Управління знаннями як інструмент забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія : Проблеми економіки та управління. 2015. № 815. С. 248-255.
Мануйлов Ю. С. Соотношение понятий «пространство» и «среда» в контексте управленческой практики. Материалы Интернет-конференции «Топологические понятия в образовании». 2010. URL : http://vospitanie.fo.ru/page/Мануйлов_Ю.С .
Schein E. H. Career Anchors: Discovering Your Real Values. San-Francisco: Jossey . Bass, 1990. 67 р.
Wernerfelt B. A resource-based view of the firm. Strategic Management Journal, 1984. Vol. 5, № 2, 171–180.
Яненкова І. Г. Організаційний ресурс інноваційного розвитку регіонів. Бизнес-информ. 2008. № 11. С. 83–85.
Філософський словник / за ред. В. І. Шинкарука. 2-е вид., перероб. і доп. Київ : Голов. ред. УРЕ, 1986. 800 с.
Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні : схвал. розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 № 333-р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/333.
Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг: геопросторові аспекти. Київ : Альтерпрес, 2002. 436 с.
Інвестиційні можливості туристичної сфери України. URL : http://www.tourism.gov.ua/PublicationsList.aspx?id=47.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Козійчук О.Г.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.