ОБГРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМИ ПРОЦЕСАМИ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ВИКОРИСТАННЯ НОВИХ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-287-293

Ключові слова:

управління виробничими процесами, стратегія, процес, цифровізація, нові цифрові технології, операційні процеси, цифровізація управління виробничими процесами

Анотація

У статті досліджено питання обгрунтування стратегії управління виробничими процесами підприємства на основі використання нових цифрових технологій.

Актуальність теми проведеного дослідження визначається тим, що обгрунтування та визначення пріоритетних для підприємства стратегічних напрямів є  важливим завданням управління яке мають вирішувати менеджери та керівники підприємства на найвищому стратегічному рівні управління. Проте, від  вибору рішень, які будуть прийняті та обраних напрямів буде залежати, які дії щодо планування організації та здійснення діяльності фактично будуть виконаними, за якими напрямами буде здійснюватися функціонування, чи будуть вони ефективними та прибутковими для діяльності підприємства і здатними забезпечити його стабільність та розвиток.

Метою статті є дослідження питання обгрунтування стратегії управління виробничими процесами підприємства на основі використання нових цифрових технологій.

Методологічною основою дослідження стали методи наукового пізнання: аналізу та синтезу, порівняння; а також процесний, системний, динамічний, функціональний, кількісний, якісний наукові підходи.

Отримані наукові результати полягають у обгрунтуванні стратегії управління виробничими процесами підприємства на основі використання нових цифрових технологій, що передбачає довгострокове планування стратегічних цілей за такими ключовими напрямами як: підвищення ефективності виробничої діяльності підприємства; зростання якості процесів виробництва та продукції підприємства; впровадження інновацій та формування конкурентних переваг; розвиток кадрів та управління знаннями, реалізація яких забезпечує підприємству можливісті до удосконалення операційної діяльності,  конкурентоспроможності та забезпечення ефективного розвитку в довготривалій  перспективі.

Виявлено, що обгрунтування та впровадження стратегії управління виробничими процесами підприємства на основі використання нових цифрових технологій потребує комплексного підходу, що включає комплекс дій та заходів, аналізу поточного техніко-технологічного та економічного стану підприємства, розробки стратегічних напрямів цілей та завдань та їх реалізації в межах довгострокового стратегічного планування.

Перспективи подальших досліджень полягають у доцільності подальшого розгляду та обгрунтування питання удосконалення системи управління та формування організаційно-економічного механізму впровадження цифровізації управління виробничими процесами підприємства на основі нових цифрових технологій з широким використання сучасних методів, інструментів, засобів управління з метою удосконалення, оптимізації, зростання конкурентоспроможності та ефективності виробничої діяльності підприємства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Віталій Олійник, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Аспірант кафедри управлінських технологій, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Олег Денисов, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Доктор економічних наук, доцент кафедри міжнародного бізнесу, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Посилання

Drucker, P. (1993). The Practice of Management, Harper Business. New York : NY. Р. 132.

Мартиненко, М. Ігнатьєва, І. (2006). Стратегічний менеджмент. К.: Каравела. 320 с.

Мінцберг, Г. (2008). Зліт і падіння стратегічного планування. К.: Вид-во Олексія Капусти. 412 с.

Василенко, В., Ткаченко, Т. (2003). Стратегічне управління. К.: ЦУЛ. 396 с.

Шершньова, З. (2004). Стратегічне управління. К. : КНЕУ. 699 с.

Gerbert van den Berg & Paul Pietersma (2015). Key Management Models. The 75+ models every manager needs to know. Pearson. 326 p.

Калиніченко, Ю. (2010). Стратегічний розвиток підприємства: теоретичні та практичні аспекти. Галицький економічний вісник. №4(29). С. 106-115.

Вербицький, І. (2007). Концептуальні засади стратегічного планування соціально-економічного розвитку регіону. Актуальні проблеми економіки. № 8. С. 157-165.

Портер, М. (1997). Стратегія конкуренції. Київ: Основи. 390 с

Кузнецова, І. Балабаш, О. (2017). Формалізація процедури оцінювання фінансової стійкості, як стадії процесу стратегічного управління підприємством. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. № 5. С. 84-94.

Раєвнєва, О. (2006). Управління розвитком підприємства: методологія, механізми, моделі: монографія. Х.: ІНЖЕК. 496с.

Гужавіна, І. (2019). Фінансова стратегія та її роль в системі управління підприємством. Економіка. Менеджмент. Бізнес. № 4. С. 85-91.

Downloads

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Олійник, В., & Денисов, О. (2025). ОБГРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМИ ПРОЦЕСАМИ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ВИКОРИСТАННЯ НОВИХ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ . Вчені записки Університету «КРОК», (3(79), 287–293. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-287-293

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування