КОМУНІКАТИВНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА ПОЯВУ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ БАР’ЄРІВ У КОМУНІКАЦІЯХ ПЕРСОНАЛУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ, ФІРМ І КОМПАНІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-174-184Ключові слова:
комунікативний менеджмент, комунікації, персонал, організаційні бар’єри, впливу, організаційна структура, підприємство, фірма, компаніяАнотація
Актуальність матеріалів дослідження, що представлені в статті, обумовлена зростанням ролі комунікативних процесів у налагодженні стійкого господарювання організацій. Ефективність комунікативних процесів залежить від чисельної кількості чинників. Серед різноманітності таких чинників більшість дослідників вказують на бар’єри, що виникають у комунікаціях персоналу підприємств, фірм і компаній. Одними із найбільш значущих бар’єрів визначено організаційні, які самі по собі породжують різного роду вторинні бар’єри. Отже, на цей момент часу і для дослідників, і для практиків першочерговим завданням є розробка рекомендацій для уникнення або ж значного послаблення організаційних бар’єрів. А вирішення цього завдання можливе тільки за умови ідентифікації, кількісного і якісного аналізу чинників впливу на появу організаційних бар’єрів. То ж ця ситуація вимагає ґрунтовного дослідження чинників впливу на появу організаційних бар’єрів у комунікаціях персоналу вітчизняних підприємств, фірм і компаній.
Мета статі: дослідити чинники, що породжують організаційні бар’єри у комунікаціях між персоналом підприємств, фірм і компаній, та розробити типові рекомендації щодо їх уникнення.
Основними методами наукового дослідження, що використані при написанні статті, стали абстрактно-логічний, монографічний і метод порівняння.
Результати. У статті обґрунтовано значущість проблеми дослідження чинників, що зумовлюють виникнення організаційних бар’єрів у комунікаціях персоналу вітчизняних підприємств, фірм, компаній і установ. Уточнено трактування поняття «організаційні бар’єри комунікацій». Сформовано перелік чинників, які мають суттєвий вплив на появу організаційних бар’єрів у комунікаціях персоналу різних організацій. Проведено експертне дослідження чинників впливу на появу організаційних бар’єрів. Визначено найбільш вагомі чинники, що породжують появу організаційних бар’єрів. Запропоновано керівникам і менеджерам типові рекомендації щодо уникнення або ж значного послаблення організаційних бар’єрів у комунікаціях персоналу.
Наукова новизна: набули подальшого розвитку наробки вітчизняних і закордонних вчених щодо формування науково-методологічної бази вивчення організаційних бар’єрів у комунікаціях персоналу організацій та чинників, що зумовлюють їх виникнення.
Практична значущість результатів дослідження криється в наданні менеджерам можливості ґрунтовно розробити галузеві рекомендації щодо усунення організаційних бар’єрів у комунікаціях персоналу підприємств, фірм, компаній і установ.
Завантаження
Посилання
Березовська, Л. (2020). Комунікативні бар’єри у спілкуванні соціального працівника: шляхи подолання. Український педагогічний журнал. № 2. 87-94.
Бойко, Т. Г. (2010). Огляд методів визначення вагових коефіцієнтів показників властивостей продукції. Методи та прилади контролю якості. № 24. 84-89.
Гордієнко, В. Шляхи подолання комунікативних бар’єрів у професійній діяльності викладачів закладів фахової передвищої освіти. Доступ через : https://lib.iitta.gov.ua..pdf.
Дмитрієва, С. М. Психологічні особливості комунікативних бар’єрів у міжособистісному спілкуванні. Доступ через : http://eprints.zu.edu.ua/.pdf.
Зборовська, О. М. (2011). Системне управління потоковими процесами промислового підприємства на підставі логістичного підходу : монографія. Дніпропетровськ : Дніпропетровський ун-т імені Альфреда Нобеля. 312 с.
Кіш-Вайда, Г. М. (2018). Причини виникнення комунікативних бар’єрів у процесі вивчення іноземних мов. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». Вип. 24. Доступ через : https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/11950//.pdf.
Ковбасюк, О. В. (2009). Комунікативні бар’єри в професійному спілкуванні співробітників органів внутрішніх справ та їх мінімізація. URL : https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2009/5_2009/18.pdf.pdf.
Козирєв, М. П. (2014). Комунікативні бар’єри спілкування та шляхи їх подолання. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. № 1. 201-211.
Ліпич, Л. Г., Волинець, І. Г. (2024). Організаційні бар’єри ефективної комунікації на підприємстві. Економічний простір. № 189. 98-103. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-18 .
Марчук, В. О., Корнієнко, В. О. Комунікативні бар’єри та шляхи їх подолання. Доступ через : http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/ 40444/15643.pdf?sequence=3&isAllowed=y.
Муравський, В. В. (2015). Комунікаційні бар’єри в організації обліку і контролю. Наук. вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». Вип. 1(45). Т. 2. 402-405.
Смірнова, К. А. (2021). Комунікативні бар’єри в Інтернет-спілкуванні та шляхи їх подолання. Доступ через : https://jvestnik-sss.donnu.edu.ua/article/view/11287 .
Сумець, О. М. (2024). Комунікативний менеджмент : навч. посібник. Київ : Ун-т економіки і права «КРОК». 178.
Сумець, О. (2024). Комунікативний менеджмент: бар’єри комунікацій персоналу організацій. Вчені записки Університету «КРОК». № 4 (74). https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-134-145.
Щілінська, Г. (2015). Комунікативні бар’єри у процесі міжкультурної взаємодії студентів та шляхи їх вирішення. Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент. Вип. 18. 50-58.
Zerfass, Ansgar & Link, Jeanne (2024). Business models for communication departments: a comprehensive approach to analyzing, explaining and innovating communication management in organizations. Journal of Communication Management. Issue 3. Access via : https://www.emerald.com/insight/ content/doi/10.1108/jcom-02-2023-0027/full/html?skipTracking=true .
Jones, E., Watson, B., Gardner, J. & Gallois, C. (2004). Organizational Communication: Challenges for the New Century. The Journal of Communication. № 54 (4). 722–750. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.2004.tb02652.x .
Pfanneedoerfer, G. (1995). Kommunikatios management. Baden-Baden. «Nomos Verlags gesellschaft». 9-11.
Singh, Vinay Kumar (2023). Communications Management. Definition, Process & Systems. Access via : https://study.com/academy/lesson/communications-management-definition-process-systems.html .
Рудень, В. В., Гутор, Т. Г., (2011). Методика проведення та оцінки результатів експертних оцінок (на прикладі впровадження системи моніторингу здоров’я населення на рівні первинної медико-санітарної допомоги). Доступ через : www.umj.com.ua/uk/publikatsia-9571-metodika-provedennya-ta-ocinki-rezultativ-ekspertnix-ocinok-na-prikladi-vprovadzhennya-sistemi-monitoringu-zdorov-ya-naselennya-na-rivni-pervinnoi-mediko-sanitarnoi-dopomogi) .

Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.