ВПЛИВ ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УПАКОВКИ ТОВАРІВ НА ПОВЕДІНКУ ПОКУПЦЯ

Автор(и)

  • О. О. Наумова Університет «КРОК» https://orcid.org/0000-0002-1237-833X
  • А. В. Бабенко Університет «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-126-131

Ключові слова:

маркетинг, товарна політика, упаковка, поведінка споживача, бренд, попит на товари

Анотація

Упаковка товару є одним з елементів управління в маркетинговій товарній політиці підприємства. Вона посідає важливе місце в забезпеченні конкурентоспроможності товару. Упаковка товару має вплив на поведінку споживача на всіх етапах прийняття рішення про купівлю товару – від першого погляду, яким привернена увага до яскравої упаковки товару на сайті продавця до її утилізації або повторного використання. Маркетологи на етапі розробки та модифікації упаковки товару приймають низку рішень щодо таких її атрибутів, як колір, форма, естетичність, ергономічність, інформативність, якість сировини для упаковки та її безпечність, тривалість та способи використання упаковки, транспортування, її утилізація тощо. Це зумовлює актуальність проведеного нами наукового дослідження. Метою дослідження було визначення впливу форми упаковки та її кольору на поведінку  покупця, обумовлення зміни поведінки внаслідок споживання товару з певною формою і кольором упаковки. На основі узагальнених наукових концепції впливу упаковки на поведінку споживача, її форми та кольору, на прикладі декількох відомих брендів показано вплив упаковки косметичної продукції на поведінку споживачів, а саме, як упаковка зумовлює попит на продукцію залежно від віку, життєвої позиції споживача. У роботі показано як форма та колір упаковки визначають психоемоційний стан споживача, його прагнення в житті, смаки та вподобання. Така інформація є цінною для маркетологів під час визначення цільової аудиторії бренду, розробки нової упаковки та виявлення джерел підвищення споживчої цінності товару. Не лише високі показники якості упаковки з точки зору зберігання, транспортування, інформування тощо, але  насамперед, її привабливість у поєднанні з гармонійними геометричними формами спроможні підвищити конкурентоспроможність товару на ринку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О. О. Наумова, Університет «КРОК»

к.е.н., доцент кафедри маркетингу та поведінкової економіки

А. В. Бабенко, Університет «КРОК»

бакалавр, факультет міжнародних відносин

Посилання

Giri, P. Pavan Kumar, P. (2015) Fragrance Perception through Perfume Packaging: A Visual Link with Customers.

Sulu A. C., Saerang D. P. E., Massie J. D. D. (2016) “The analysis of consumer purchase intention towards cosmetic products based on product origin”. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi. – 2016. – Т. 4. – №. 2.

Deliya M. (2012) “Consumer behavior towards the new packaging of FMCG products» National Monthly Refereed Journal of Research in Commerce and Management. V. 1. №. 11. 199-211.

Silayoi, P. Speece, M. (2004) “Packaging and purchase decisions: An exploratory study on the impact of involvement level and time pressure”. British food journal”, V. 106. №. 8. p. 607-628.

Ogba, I. E. Johnson, R. (2010) “How packaging affects the product preferences of children and the buyer behaviour of their parents in the food industry”, Young Consumers. V. 11. №. 1. p. 77-89.

Taranenko, V. (2018) Exposed logo, or Psychogeometry. Multimedia publishing house Strelbitsky.

Lusher, M. (1994) Typology of psychological properties of a person.

Moon, P. Spencer, D. E. (1944) “Geometric formulation of classical color harmony” JOSA. V. 34. №. 1. p. 46-59.

Ou L. C., Luo M. R. (2006) “A colour harmony model for two‐colour combinations. Color Research & Application: Endorsed by Inter‐Society Color Council, The Colour Group (Great Britain), Canadian Society for Color, Color Science Association of Japan, Dutch Society for the Study of Color, The Swedish Colour Centre Foundation, Colour Society of Australia, Centre Français de la Couleur” V. 31. №. 3. С. 191-204.

Szabo, F. Bodrogi, P. Schanda, J. (2010) “Experimental modeling of colour harmony. Color Research & Application: Endorsed by Inter‐Society Color Council, The Colour Group (Great Britain), Canadian Society for Color, Color Science Association of Japan, Dutch Society for the Study of Color, The Swedish Colour Centre Foundation, Colour Society of Australia, Centre Français de la Couleur”. V. 35. №. 1. p. 34-49.

Downloads

Опубліковано

2019-04-29

Як цитувати

Наумова, О. О., & Бабенко, А. В. (2019). ВПЛИВ ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УПАКОВКИ ТОВАРІВ НА ПОВЕДІНКУ ПОКУПЦЯ. Вчені записки Університету «КРОК», (1 (53), 126–131. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-126-131

Номер

Розділ

Розділ 6. Менеджмент та адміністрування