ВПЛИВ ВІЙНИ В УКРАЇНІ НА ЛОЯЛЬНІСТЬ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ДО РОБОТОДАВЦІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-74-217-227

Ключові слова:

лояльність, роботодавці, війна, підприємство, мотивація, інформаційна політика, безпека, добробут, соціальна відповідальність

Анотація

З початком війни в Україні 24 лютого 2022 року країна зазнала значних змін, які торкнулися всіх сфер життя, включаючи економіку, суспільство та бізнес. Конфлікт створив нові виклики для підприємств, які змушені були адаптуватися до нових умов, забезпечуючи безпеку своїх працівників, стабільність бізнес-процесів та підтримку економіки країни. Одним із ключових аспектів, що впливають на здатність компаній ефективно функціонувати в таких умовах, є лояльність персоналу до своїх роботодавців. Лояльність працівників є важливим чинником стабільності та успіху підприємств, впливаючи на продуктивність, мотивацію та здатність компанії утримувати кваліфікованих працівників. У воєнний час підтримання високого рівня лояльності стає ще більш критичним завданням для керівництва підприємств. Метою даного дослідження є встановлення факторів, які прямо чи опосередковано впливають на лояльність персоналу підприємства в умовах війни в України. Основними методами, які були використані під час дослідження є методи анкетування працівників підприємств України, методи графічного відображення, табличний метод, метод узагальнення результатів дослідження. В процесі опитування були використані соціальні мережі для розповсюдження анкети для опитування, Google Forms для опитування та Ексель таблиці для обробки результатів. Дослідження проводилося шляхом опитування працівників українських підприємств за допомогою гугл-форм у лютому-березні 2024 року. В опитуванні взяли участь 16250 осіб, з них 46,3% жінок (7524 осіб) і 53,7% (8726 осіб). Результатом проведеного дослідження став аналіз факторів, що впливають на лояльність персоналу, який показав, що у переважної більшості респондентів рівень лояльності залишився незмінним (68,8%), але також водночас наявні випадки зростання (16.4%) та зменшення (14,8%) лояльності.  За результатами проведеного опитування були систематизовані заходи щодо підвищення лояльності персоналу українських компаній під час війни в Україні за такими напрямами як: фінансова підтримка та стабільність; безпека та охорона праці; гнучкість робочого графіку та умов праці; соціальна підтримка та добробут; комунікація та інформаційна підтримка; професійний розвиток та навчання; залучення працівників до прийняття рішень; соціальна відповідальність та благодійність; поліпшення умов праці; репутація та брендинг.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Кирило Злобін, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Аспірант кафедри управлінських технологій, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ

Посилання

Bondarouk, T., & Ruël, H. (2009). Electronic human resource management: challenges in the digital era. International Journal of Human Resource Management, 20(3), 505-514.

Dabirian, A., Kietzmann, J., & Diba, H. (2017). A great place to work!? Understanding crowdsourced employer branding. Business Horizons, 60(2), 197-205.

Fan, W., & Yan, Z. (2010). Factors affecting response rates of the web survey: A systematic review. Computers in Human Behavior, 26(2), 132-139.

Gill, P., Stewart, K., Treasure, E., & Chadwick, B. (2008). Methods of data collection in qualitative research: interviews and focus groups. British Dental Journal, 204(6), 291-295.

Holtom, B. C., Mitchell, T. R., Lee, T. W., & Eberly, M. B. (2008). Turnover and retention research: A glance at the past, a closer review of the present, and a venture into the future. Academy of Management Annals, 2(1), 231-274.

Jackson, M. C., Mansingh, G., & McAuley, J. (2001). Information technology and knowledge management. Handbook on Knowledge Management, 1, 517-531.

Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59-68.

Kuvaas, B. (2016). Performance appraisal satisfaction and employee outcomes: Mediating and moderating roles of work motivation. International Journal of Human Resource Management, 27(1), 36-53.

Men, L. R. (2014). Strategic internal communication: Transformational leadership, communication channels, and employee satisfaction. Management Communication Quarterly, 28(2), 264-284.

Мігус І. П. (2012). Кадрова безпека суб'єктів господарської діяльності: менеджмент інсайдерами : монографія / за заг. ред. проф. Мігус І. П. Черкаси: «МАКЛАУТ». 315 с.

Мігус, І. П. (2018). Створення системи управління кадровою безпекою на підприємстві. Вчені записки Університету «КРОК», (4 (52), 213–221. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-213-221

Мігус, І. П., & Черненко, С. А. (2013). Оцінка лояльності персоналу в контексті забезпечення економічної безпеки підприємства. Агросвіт, (11), 24-27.

Downloads

Опубліковано

2024-06-30

Як цитувати

Злобін, К. (2024). ВПЛИВ ВІЙНИ В УКРАЇНІ НА ЛОЯЛЬНІСТЬ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ДО РОБОТОДАВЦІВ. Вчені записки Університету «КРОК», (2(74), 217–227. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-74-217-227

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають