COMMUNICATION SUPPORT IN THE FORMATION OF REGIONAL MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-55-110-116

Keywords:

regional market of educational services, marketing communications, marketing tools, communication policy, aggressive marketing

Abstract

The article investigates the current state of the regional market for educational services, reveals the need to use communication support and marketing tools in the market of educational services in order to bring information to the target audience and the successful positioning of educational institutions in the region. The marketing communication tools used in the regional market of educational services to establish long-term relationships with consumers and other contact audiences are considered. It is noted that in the current conditions of functioning alongside traditional tools for promoting educational services, regional higher education institutions are actively using the strategy of aggressive marketing. It is emphasized that the alternative to aggressive marketing today can be only Digital marketing, whose influence in the marketing communications system has increased significantly in recent years due to the development of telecommunication and digital technologies, mobile devices, computer technology and the Internet. An important component of communication policy is the interaction of educational institutions with business and regional employment centers, which provide information on employment opportunities for graduates and predict the demand for individual specialists in the labor market. It is stated that the information and communication policy in the market of educational services can be conducted not only within Ukraine, but also abroad, positioning Ukraine as a country with affordable, quality education and comfortable living conditions. It is proved that the marketing communication system, together with the modernized digital communication channels, is able to ensure coordination of methods and means of promotion of services in the regional educational market in order to meet the needs of the labor market and consumers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

О. В. Коломицева, Cherkasy state technological university

doctor of science (economics), professor, head of department of economic cybernetics and marketing

Л. М. Чепурда, Cherkasy state technological university

doctor of science (economics), professor, dean of the faculty of food technology and services

Л. С. Васильченко, Cherkasy state technological university

PhD (economics), associate professor, associate professor of economic cybernetics and marketing department

References

Грищенко І. М., Крахмальова М. А. Інструменти та форми маркетингової комунікації на ринку освітніх послуг. Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України. Вісник КНУТД. 2012. №4. С.298-307.

Баранник З. П. Необхідність взаємодії ринку освітніх послуг та ринку праці в Україні. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2015. №12. С. 115-120.

Семів Л. К., Шенден А. Р. Модель механізму реалізації регіональної політики розвитку ринку освітніх послуг у сфері вищої освіти в умовах глобалізації. Регіональна економіка. 2013. № 2. С. 25-33.

Павліха Н. В. Цимбалюк І. О., Долиняк Ю. О. Особливості розвитку регіональних ринків освітніх послуг в Україні. Економіка і суспільство.. 2018. №15. С. 540-544.

Неретина Е. А., Макарец А. Б. Использование интегрированных маркетинговых коммуникаций в продвижении образовательных услуг вуза. Интеграция образования. 2013. №1. С. 3-12.

Окландер М. А., Кудіна А. В. Маркетингові комунікації вищих навчальних закладів. Прометей. 2014. № 2. С. 23-128.

Могилова А. Ю., Решетнікова І. В., Особливості маркетингу на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 10(2). С. 21-25.

Тєлетов О. С., Провозін М. В. Рекламна діяльність вищого навчального закладу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011, №2. С. 53-64.

Kalenskaya N. et al. Marketing of Educational Services: Research on Service Providers Satisfaction. Procedia Economics and Finance. 2013. №5. pp. 368–376.

Cherkunova N. G. The Formation of Marketing Strategy of the Higher Educational Institutions to Increase their Efficien. International Journal of Economics and Financial Issues. 2016, 6(S2). pp. 37-42

Шендер А. Р. Оцінювання регіональних ринків освітніх послуг у сфері вищої освіти в умовах активного впливу зовнішнього середовища. Регіональна економіка. 2013. № 3. С.199-210.

Kadakin V. Zeynalov G. Educational Services Market as A Factor of Formation of Professional Mobility and Conditions for Its Implementation. International Journal of Environmental & Science Education. 2016. №11(8), pp. 1221-1234.

Андрощук М. С. Маркетингові комунікації в розвитку освітнього ринку Польщі. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2017. Вим. 22. Ч. 1. С. 74-76

Schüller D., Rašticová M. Marketing Communications Mix of Universities - Communication With Students in an Increasing Competitive University Environment. Journal of Competitiveness. 2011. №3. Pp. 58-71.

Коломицева О. В., Коляденко С. В. Фактори та умови розвитку регіональної інформаційної інфраструктури регіону. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2016. Вип. 42(2). С. 21-28.

Remziye Terkan, Effective Marketing At Education: Importance of Communication Materials. International Review of Management and Marketing Vol. 3, № 4, 2013, pp.146-152.

Published

2019-10-30

How to Cite

Коломицева, О. В., Чепурда, Л. М., & Васильченко, Л. С. (2019). COMMUNICATION SUPPORT IN THE FORMATION OF REGIONAL MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES. Science Notes of KROK University, ((3) 55), 110–116. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-55-110-116

Issue

Section

Chapter 6. Management and marketing