НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ДІДЖІТАЛІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ, В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-174-179

Ключові слова:

управління, управління інноваційною діяльністю підприємств, діджіталізація, інновації, діджіталізація бізнесу в Україні

Анотація

У статті досліджено наукові підходи до управління інноваційною діяльністю підприємств в умовах діджіталізації бізнесу, в Україні.

Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що загальносвітові технологічні, суспільно-економічні зміни, розробка, впровадження та перехід до технологій Четвертої промислової революції, Індустрії 4.0. та динамічний рух до формування нової цифрової економіки, цифрового суспільства пришвидшують діджіталізацію всіх сфер життя. Проте процеси діджіталізації потребують обгрунтування теоретико-методичних засад які формують підгрунтя їх розбудови та  впровадження.

Метою статті є дослідження наукових підходів до управління інноваційною діяльністю підприємств в умовах діджіталізації бізнесу, в Україні.

Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; системний, комплексний, структурний, проектний логічно-діалектичний, змістовно-суб’єктний методологічні підходи.

Отримані наукові результати полягають у обгрунтуванні доцільності імплементації всього комплексу наукових підходів до розбудови системи та впровадження управління інноваційною діяльністю підприємства, що дасть можливість вирішити проблеми, які  гальмують розробку і впровадження інновацій в умовах діджіталізації та забезпечать ефективний інноваційний розвиток бізнесу.  Застосування наукових підходів, принципів, функцій, методів та інструментів управління дасть можливість раціонально використовувати та  примножувати людський капітал, його знання і здатність до генерування ідей, створення розробки та реалізації інновацій. Таким чином, управління інноваційною діяльністю забезпечує економічне зростання бізнесу і  значною мірою  формує рівень, результати соціально – економічного розвитку країни загалом.

Перспективи подальших досліджень полягають у доцільності обгрунтування принципів, функцій, механізмів, методів які формуватимуть систему управління інноваційною діяльністю підприємств, комплексне поєднання яких дасть можливість для розбудови та управління  інноваційною діяльність підприємств в умовах діджіталізації, переходу на цифрові форми та формати процесів здійснення операційної, виробничої, фінансово-господарської, інноваційної діяльності підприємств, діджіталізації ринкових комунікацій у взаємодії із зовнішніми стейкхолдерами, що загалом здатне забезпечити зростання ефективності  діяльності  підприємств, продукування та впровадження інновацій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Максим Рожок, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК» Київ, Україна

аспірант

Посилання

Буренніков, Ю. Ю., Поліщук, Н. В., Ярмоленко, В. В. (2011). Управління інноваційною діяльністю в промисловості: сутність, особливості розвитку, шляхи вдосконалення: монографія. Вінниця: ВНТУ. 184 с.

Довгань, Л.Є., Каракай, Ю. В., Артеменко, Л. П. (2011). Стратегічне управління. К.: Центр учбової літератури. 440 с.

Єрмошенко, М.М. & Ганущак-Єфіменко, Л.М. (2011). Економіка та управління інноваційною діяльністю. К.: Національна академія управління. 528с.

Загородній, А. Г. & Вознюк, Г. Л. (2007). Фінансово-економічний словник. К.: Знання. 1072 с.

Іпполітова, І. Я. & Селезньова, Г. О. (2020). Управління інноваційною діяльністю підприємства: процесний підхід. Вісник Одеського національного ун-ту. №. 6(85). С. 143-149.

Ілляшенко, С. М., Біловодська, О. А. (2006). Управління інноваційним розвитком. Суми: Вид-во СумДУ. 129 с.

Покотилова, В. І. (2008). Управління інноваційною діяльністю в аграрному виробництві: монографія. Київ : ННЦІАЕ. 304 с.

Полянська, А. С. (2011). Використання ситуаційного підходу в управлінні розвитком підприємства: монографія. Івано-Франківськ: Акцент. 432 с.

Стадник, В. В. & Йохна, М.А. (2011). Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства. Хмельницький: ХНУ. 327 с.

Сорока, К. О. (2013). Управління маркетинговою діяльністю на підприємствах машинобудування: монографія Дніпропетровськ: Дніпропетр. держ. фін. акад. 172 с.

Тарнавська, Н. (2012). Управління інноваціями у забезпеченні конкурентоспроможності суб’єктів господарювання України. Управлінські інновації. №. 1. С. 52–58.

Тимцуник, В. І. & Ціпуринда, В. С. (2011). Побудова системи управління підприємства на засадах інноваційного підходу. Інвестиції: практика та досвід. № 6. C. 10-25.

Турило, А. А. (2017). Основи управління інноваційним розвитком підприємства: монографія. Кривий Ріг: Вид. Козлов. 307 с.

Федулова, І. В. (2007). Теоретичні положення з визначення категорій інноваційний процес і інноваційна діяльність. Проблеми науки. № 8. С. 2-7.

Черноіванова, Г. С. (2017). Теоретичні засади управління інноваційним складником підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. № 16. С. 150-154.

Череп, А. В. (2009). Управління підприємством на основі реінжинірингу: монографія. Запоріжжя: ЗНУ. 270 с.

Downloads

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Рожок, М. (2024). НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ДІДЖІТАЛІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ, В УКРАЇНІ. Вчені записки Університету «КРОК», (4(76), 174–179. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-174-179

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування