АНАЛІЗ ЕКОЛОГІЧНИХ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТА ЇХ ВИМІРНІСТЬ СЕРЕД ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2023-72-65-70Ключові слова:
відповідальний бізнес, вимірюваність екологічних цілей, харчова промисловість України, екологічні ціліАнотація
Тема захисту навколишнього середовища продовжує набирати актуальності серед суспільства та в бізнес-середовищі Західних країн, які на сьогодні і є лідерами в цьому питанні. Розвиток цієї проблематики в Західних країнах призвів вже до формулювання великою кількістю підприємств чітких та вимірюваних екологічних цілей сталого розвитку, обмежених часовими рамками досягнення. На сьогодні у світовому бізнес-середовищі приділяється особлива увага таким екологічним цілям сталого розвитку, як ціль № 16 «Пом'якшення наслідків зміни клімату» та № 12 «Відповідальне споживання та виробництво» [1]. Пріоритетність цілей сталого розвитку в Україні наразі відрізняється від світового досвіду та екологічним аспектам сталого розвитку в бізнес-середовищі України приділяється менше уваги. Вивчення питання розповсюдженості наявності екологічних цілей сталого розвитку та їх якості в порівнянні з Західними компаніями доволі складне та витратне. Спробувати зрозуміти стан речей в цій проблемі та причино-наслідкові зв'язки без високих матеріальних витрат можна проаналізувавши деякий прошарок найбільших компаній із тої сфери бізнесу, яка орієнтована на масове виробництво та збут продукції серед всіх верств населення України. Фокус у дослідженні був приділений підприємствам харчової промисловості України через їх масовану взаємодію із населенням всіх верств і публічність таких компаній. Дослідження проводилось методом пошуку інформації з відкритих джерел, переважно з вебсторінок компанії на наявність екологічних цілей сталого розвитку на підприємствах харчової промисловості України, проаналізовано їх вимірність та наявність часових рамок досягнення. Також проведено аналіз залежності наявності екологічних цілей сталого розвитку від приналежності компанії до іноземного капіталу та зроблено припущення щодо можливих причин різниці в підходах до формування таких цілей. Відсутність публічної інформації по екологічних аспектах сталого розвитку звичайно не може говорити про її відсутність в компанії взагалі, але чітко визначає бачення цінності донесення такої інформації до споживачів з боку бізнесу.
Завантаження
Посилання
Війна не змусила бізнес відмовитись від принципів сталого розвитку, – дослідження ЕВА - European Business Association. (б. д.). European Business Association. https://eba.com.ua/vijna-ne-zmusyla-biznes-vidmovytys-vid-pryntsypiv-stalogo-rozvytku-doslidzhennya-eva/ (дата звернення: 22.12.2023)
Карлін M. 2018. Проблеми й перспективи використання «зелених» фінансів територіальними громадами: світовий досвід та Україна. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 1, 13 (Квіт 2018), 148–157. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2018-01-148-157.
Агропромисловий холдинг "Астарта-Київ". (б. д.) Ресурс: Стратегія декарбонізації. Режим доступу: https://astartaholding.com/wp-content/uploads/2023/11/decarb-strategy-public_ukr.pdf (дата звернення: 22.12.2023)
Круглова О., Олім В. (2021). Корпоративна соціальна відповідальність підприємств сфери харчування. Грааль науки, (9), 122-124. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.22.10.2021.16
Маранчак, М. (2023, 22 листопада). 20 найбільших харчових компаній України. Виробники продуктів і напоїв збільшили виторг попри війну (іноземці страждають, але продовжують працювати в РФ) — Forbes.ua. Forbes.ua | Бізнес, мільярдери, новини, фінанси, інвестиції, компанії. https://t1p.de/2byqu
Звіт зі створення спільних цінностей Nestle в Україні (2021-2022). Режим доступу: https://www.nestle.ua/sites/g/files/pydnoa316/files/2023-11/csv-report-2021-2022.pdf (дата звернення 22.12.2023)
СОЦІАЛЬНИЙ ЗВІТ (2017). Режим доступу: https://www.roshen.com/uploads/Roshen__AR-2018__FIN-preview-min.pdf (дата звернення 22.12.2023)
ПрАТ «ОБОЛОНЬ». Соціальна звітність. Режим доступу: https://obolon.ua/ua/corporate-responsibility/social-reporting (дата звернення 22.12.2023)
Carlsberg Ukraine. (б. д.). Carlsberg Ukraine. https://carlsbergukraine.com/#v-dpov-dal-niy-rozvitok (дата звернення 22.12.2023)
Home page (б. д.) https://t1p.de/dhu55 (дата звернення 22.12.2023)
Про «Молочний альянс». (б. д.). Milkalliance. https://milkalliance.com.ua/company/about-us/ (дата звернення 22.12.2023)
Сталий розвиток та добробут https://www.mondelezinternational.com/Ukraine/Sustainability-and-Wellbeing/ (дата звернення 22.12.2023).
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.