МІЖНАРОДНЕ ПАРТНЕРСТВО УНІВЕРСИТЕТІВ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ЇХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ПІД ЧАС ЕКОНОМІЧНОЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-71-31-37Ключові слова:
партнерство, взаємодія, заклади вищої освіти, інновації, економічний агент, адаптивний розвитокАнотація
За останні чотири роки університети зіткнулися зі значними негативними наслідками потрясінь, повязаних з економічною невизначеністю, а саме пандемією Covid-19 та війною в Україні в 2022 році. Eкономічна невизначеність, яку за її природою важко чітко окреслити, має реальні наслідки не лише для окремого університету, але й для освітнього сектору в цілому. Сьогодні українські університети повинні адаптуватися до економічної невизначеності, використовуючи міжнародне партнерство як джерело забезпечення якісної освіти та сталого розвитку. Якісна система освіти має стати результатом процесу трансформації вищої освіти в Україні та повністю доповнювати цілі сталого розвитку. Це визначає актуальність дослідження. Метою дослідження є (а) огляд сучасного стану вищої освіти в Україні та (б) визначення шляхів сталого розвитку вищої освіти в умовах економічної невизначеності на основі університетських партнерств. Методологічною основою дослідження є сукупність загальних методів наукового пізнання, системне та комплексне використання яких дозволило обґрунтувати теоретико-методологічні засади та науково-практичні підходи до визначення необхідності міжнародного партнерства університетів як умови їх сталого розвитку в умовах економічної невизначеності. При дослідженні сутності міжнародного партнерства та аналізі економічних невизначеностей в освітній сфері використано абстрактно-логічний метод, методи системного аналізу, систематизації та узагальнення; метод синтезу - при об'єднанні отриманих в ході аналізу частин в єдине ціле. Метод індукції використано при формуванні загальних висновків за результатами дослідження. У статті обґрунтовано університетське партнерство як здатність надання сценарію адаптивного розвитку інноваційних рис та доцільність розбудови університетських партнерств в Україні. Вирішення цього завдання пов'язане з формуванням ефективної партнерської стратегії, що дасть змогу виявити нові та посилити наявні переваги закладів вищої освіти, а отже, відкриє шляхи для подальших досліджень.
Завантаження
Посилання
Бублик М. І., Жук, Х.В. (2018). Досвід формування стратегій розвитку закладів вищої освіти в умовах глобалізації. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, Вип. 21(1), 31-34. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2018_21(1)__8.
Гуляєва Н.М., Бідюк А.М. (2018). Конкурентні заклади вищої освіти. Економічний вісник університету. Вип. 37/1, 12–19.
Кравченко О.І. (2016). Значення стратегії розвитку університету та критерії оцінювання її ефективності. Гірська школа Українських Карпат, № 14. 53–56.
Марухленко О.В. (2017). Стратегічне планування у вищих освітніх закладах. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, № 3. 256–265.
Пакулін С.Л. (2013). Стратегічне планування розвитку вищої освіти України: зміст, проблеми, пріоритети. Проблеми економіки, № 2. 39–45.
Chetwood J.D., Ladep N.G. & Taylor-Robinson S.D. (2015). Research partnerships between high and low-income countries: Are international partnerships always a good thing? BMC Medical Ethics, 16, 36. URL: https://doi.org/10.1186/s12910-015-0030-z
Knight J. (2015). International Universities. Journal of Studies in International Education, 19 (2). 107–121. URL: https://doi.org/10.1177%2F1028315315572899
Knight J. (2003). Updated definition of internationalization. International Higher Education. URL: https://doi.org/10.6017/ihe.2003.33.7391
Smith K.K., MacKenzie J. & Meyers R.A. (2014). Exploring the feasibility of international collaboration and relationship building through a virtual partnership scheme. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 8(1). 1–26. URL: https://doi.org/10.20429/ijsotl.2014.080107
Tadaki M., Tremewan C. (2013). Reimagining internationalization in higher education: international consortia as a transformative space? Studies in Higher Education, 38 (3). 367–387. URL: http://dx.doi.org/10.1080/03075079.2013.773219
Taylor J. (2016). Toward a strategy for internationalisation: Lessons and practice from four universities. Journal of Studies in International Education. 8(2). 49–171. URL: https://doi.org/10.1177%2F1028315303260827
Taylor J. (2018). Understanding international partnerships. Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 20 (2–3). 44–50.
Vitenko T., Shanaida V., Droździel P., Madlenak R., editors. (2018). International partnership in the field of education. Palma, Spain. Spain: IATED Academy. URL: https://doi.org/10.21125/edulearn.2018.2213
European Universities Approve Actions to Help Ukrainian Higher Education Sector. (13.05.2022). Retrieved from URL: http://surl.li/musiv
Smith KK, MacKenzie J, Meyers RA. Exploring the feasibility of international collaboration and relationship building through a virtual partnership scheme. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning. 2014;8(1):1–26. https://doi.org/10.20429/ijsotl.2014.080107
Chetwood JD, Ladep NG, Taylor-Robinson SD. Research partnerships between high and low-income countries: Are international partnerships always a good thing? BMC Medical Ethics. 2015;16:36. https://doi.org/10.1186/s12910-015-0030-z
Tadaki M, Tremewan C. Reimagining internationalization in higher education: international consortia as a transformative space? Studies in Higher Education. 2013; 38(3): 367–387. http://dx.doi.org/10.1080/03075079.2013.77321
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.