КОМПЛАЄНС ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ: НАУКОВА ОБГРУНТОВАНІСТЬ ТА ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ

Автор(и)

  • Т.М. Брикова Чернівецький торговельно-економічний інститут, Державного торговельно-економічного університету

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-58-66

Ключові слова:

комплаєнс, комплаєнс-контроль, готельний бізнес, карантин, проти епідеміологічні заходи, відповідальний контролер

Анотація

Запровадження карантину, через поширення коронавірусної інфекції COVID-19, спонукали всіх економічних суб`єктів пере форматувати свою діяльність відповідно до нових правил ведення бізнесу. Закономірно, що в умовах відсутності можливості вільно пересуватися, повній зупинці міжміського, обласного та транскордонного сполучення, встановленні обмежень на перебування в одному місці великої кількості людей, сфера послуг, і готельний бізнес, як її частина зокрема, практично повністю припинили свою діяльність. Деякі установи, не витримавши таких тенденцій, закрились, інші ж адаптували свою діяльність під нові умови обслуговування клієнтів. У цьому випадку, виникає необхідність впровадження комплаєнсу, як основи для забезпечення діяльності суб’єктів у межах правового проти епідеміологічного поля. Відсутність поширеності практики використання комплаєнсу у діяльності готельного бізнесу в Україні, в умовах довгострокового карантину, який триває вже більше двох років, зумовлюють актуальність проведеного дослідження. Відтак, у межах дослідження проаналізовано фінансові втрати готельного бізнесу від запровадження карантину в період з 13 березня по 3 квітня 2020 року, а також встановлено скільки суб’єктів прийняло рішення про припинення діяльності, задумуються про закриття і не припинять діяльність за жодних умов. Метою проведення дослідження виступає необхідність виокремлення особливостей організації комплаєнсу готельного бізнесу в умовах карантину, пов’язаного із поширенням коронавірусної інфекції COVID-19 крізь призму визначення наукової обґрунтованості та порядку його здійснення. Проаналізовано наявні підходи до визначення сутності комплаєнсу загалом та в готельному бізнесі зокрема, запропоновано власне визначення даного поняття. Встановлено внутрішніх (працівники готелю, власники бізнесу, обслуговуючий персонал) та зовнішніх учасників комплаєнсу (клієнти, органи державної влади, банківські, страхові установи, інвестори та контрагенти). Систематизовано перелік норм, правил та процедур, їх значення, а також визначено оперативні заходи, які повинні виконуватись у готелі в різних випадках, зокрема під час прибуття гостей, обслуговування на поверхах, організації харчування, бізнес-послуг та під час організації персональної ізоляції при перших симптомах захворювання. Визначення необхідність, сутність та напрямки здійснення комплаєнс-контролю. Встановлено порядок призначення відповідального контролюючого по комплаєнсу, а також окреслено його обов’язки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Т.М. Брикова, Чернівецький торговельно-економічний інститут, Державного торговельно-економічного університету

к.т.н., доцент кафедри технології та організації готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

World Travel and Tourism Council. Global Economic Impact Report. EIR 2021 Global Info graphic. URL: https://wttc.org/Research/Economic-Impact.

Homan M. Компланєнс-менеджмент: основи і поради для початку роботи. EQS Group. URL: https://www.eqs.com/ru/compliance-blog/compliance-management/.

Муха М. Що таке комплаєнс і як він впливає на роботу зернового ринку. Elevatorist.com. URL: https://elevatorist.com/blog/read/751-chto-takoe-komplaens-i-kak-on-vliyaet-na-rabotu-zernovogo-ryinka.

Коробкова О. Комплаєнс-контроль: що це і як працює в Україні? НАБУ. URL: https://nabu.ua/ua/olena-korobkova-25.html.

Новікова М. та Слюсар А. No compliance no party: які переваги бізнесу приносить ефективний комплаєнс. Василь Кісіль і партнери. URL: https://vkp.ua/contacts.

Омельчук Я. Передумови для формування ефективної системи комплаєнс в банківських установах. Інноваційні рішення в сучасній науці. 2017. № 10 (19). С. 17–25.

Бовш Л., Гопкало Л. та Комарницький І. Наукове обґрунтування комплаєнсу готельного бізнесу в умовах пандемії. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2020. № 3 (2). С. 166–181. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219691.

Результати опитування щодо впливу COVID-19 на сектор послуг тимчасового розміщення. Vertex Hotel Group та Colliers International. URL: https://www.colliers.com/uk-ua/research/2020-03-25-hotels-survey-colliers-international-2020

Готельний бізнес в Україні зазнав серйозних збитків через пандемію – готельєри. Укрінформ. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/3174593-gotelnij-biznes-v-ukraini-zaznav-serjoznih-zbitkiv-cerez-pandemiu-goteleri.html.

Вікіпедія. Комплаєнс. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Комплаєнс.

Howes-Tonks, R. The Definition of compliance in business travel. Click Travel. URL: https://www.clicktravel.com/blog/the-definition-of-compliance-in-under-100-words/.

Луговий С. Базовий комплаєнс на підприємстві: рекомендації юриста. Liga Zakon. URL: https://biz.ligazakon.net/analitycs/209171_bazoviy-komplans-na-pdprimstv-rekomendats-yurista.

Про затвердження протиепідемічних заходів в закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби COVID-19: Постанова Міністерства охорони здоров`я від 06.10.2021 № 13. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0013488-21#Text.

Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів в закладах, що надають послуги з розміщення, на період карантину у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби COVID-19: Постанова Міністерства охорони здоров`я від 06.06.2020 № 36. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0036488-20#Text.

Xiaowen Hu, Hongmin Yan, Tristan Casey, Chia-Huei Wu. Creating a safe haven during the crisis: How organizations can achieve deep compliance with COVID-19 safety measures in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management. 2021. № 92. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102662

Downloads

Опубліковано

2022-03-03

Як цитувати

Брикова, Т. (2022). КОМПЛАЄНС ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ: НАУКОВА ОБГРУНТОВАНІСТЬ ТА ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ. Вчені записки Університету «КРОК», (1(65), 58–66. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-58-66

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування