ОСОБЛИВОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ У ЛОГІСТИЧНИХ КОМПАНІЯХ В КРИЗОВИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-377-386

Ключові слова:

соціально-психологічний клімат, логістичні компанії, інклюзивність, безпека праці, навчання та розвиток персоналу, інноваційні технології

Анотація

Логістична галузь має важливе значення для глобальних ланцюгів поставок, забезпечуючи безперебійний рух товарів та матеріалів. В умовах швидкого технологічного прогресу, необхідності відповідати стандартам сталого розвитку, посилення геополітичного напруження, а особливо – війни в Україні галузь логістики стикається з новими викликами та кризовими явищами. Ефективне управління персоналом логістичних компаній може сприяти вирішенню специфічних проблем, з якими стикаються логістичні компанії, та підтримувати їхню стійкість та адаптивність до загроз.

Метою роботи було теоретичне обґрунтування ключових напрямів покращення соціально-психологічного клімату в логістичних компаніях та аналіз практичного досвіду провідних логістичних компаній України у цьому напрямі.

 В результатах дослідження було охарактеризовано сутність поняття «соціально-психологічний клімат» та наведено риси сприятливого та негативного соціально-психологічного клімату. Зауважено ключові виклики та можливості управління персоналом в логістичних компаніях. Серед основних напрямів покращення соціально-психологічного клімату в логістичних компаніях визначено: впровадження програм навчання та розвитку для співробітників, інвестиції у розвиток талантів, використання HR-аналітики, впровадження людиноцентричного підходу, забезпечення різноманітної та інклюзивної культури на робочому місці. В роботі розкрито, які заходи впроваджують такі українські логістичні компанії, як «Нова пошта» та «Укрпошта» для підтримки сприятливого соціально-психологічного клімату. Ці заходи стосуються забезпечення безпеки праці, у т. ч. в умовах війни, забезпечення інклюзивності, прозорості у підході до оплати праці, нематеріальної мотивації працівників, навчання та розвитку персоналу. У підсумку роботи зауважено, що приклади «Нової пошти» та «Укрпошти» доводять ефективність комплексного підходу до управління персоналом із застосуванням заходів матеріального та нематеріального заохочення для покращення соціально-психологічного клімату в колективі, що може впливати на покращення результативності компаній, їхню стійкість та адаптацію до кризових умов. Результати дослідження можуть бути корисними для логістичних компаній в процесі покращення підходів до управління людськими ресурсами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Нікіта Маруховський, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня, спеціальність «Менеджмент», ОП «Управління логістичною діяльністю», кафедра управлінських технологій, Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Посилання

Evangelista, P., Kianto, A., Hussinki, H., Vanhala, M., & Nisula, A. M. (2023). Knowledge-based human resource management, logistics capability, and organizational performance in small Finnish logistics service providers. Logistics. № 7(1), С. 12. https://doi.org/10.3390/logistics7010012

Gupta, A., Singh, R. K., & Gupta, S. (2022). Developing human resource for the digitization of logistics operations: readiness index framework. International Journal of Manpower. № 43(2). С. 355-379. https://doi.org/10.1108/IJM-03-2021-0175

Ogedengbe, D.E., Oladapo, J.O., Elufioye, O.A., Ejairu, E., & Ezeafulukwe, C. (2024). Strategic HRM in the logistics and shipping sector: Challenges and opportunities. Magna Scientia Advanced Research and Reviews. № 10(01). С. 294-305. https://doi.org/10.30574/msarr.2024.10.1.0032

Гетьман, О. О. (2024). Соціально-психологічний клімат: сучасне поняття та складові. Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика: матеріали двадцятої науково.-практичної міжнародної конференції. Харків: УкрДУЗТ. С. 290-292. http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/24470

Григорак, М., Трушкіна, Н., & Чернух, Д. (2022). Грейдування як метод формування системи мотивації персоналу логістичних компаній. Věda a perspektivy. №7(14). С. 115-129. https://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-7(14)-115-129

Зенцов, В.А. (2022). Мотиваційні аспекти формування системи розвитку персоналу у ТОВ «Нова Пошта». Проблеми та перспективи розвитку бізнесу в Україні: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених і студентів. Львів: Львівський торговельно-економічний університет. С. 441-444 https://www.lute.lviv.ua/fileadmin/www.lac.lviv.ua/data/kafedry/Ekonomiky/2021/2_ND_Zbirnik_konferencii_2022.pdf#page=441

Ковбас, Г. (2024). Сучасні підходи формування маркетингової політики управління персоналом логістичних компаній. Економіка та суспільство. №. (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-67

Крамар, І., & Баранов, К. (2024). Актуальні підходи до управління людськими ресурсами на вітчизняних підприємствах під час російсько-української війни. Соціально-економічні проблеми і держава. №1 (30). С. 140-151. http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiyruv.pdf

Лапицька, Н., & Лісічкіна, А. (2024). Розробка мотиваційних програм персоналу організацій в сучасних умовах. У П. В. Захарченко (ред.), Маркетингові стратегії, підприємництво і торгівля: сучасний стан, напрямки розвитку: Матеріали V Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Київ. С. 96. http://ndekc.lviv.ua/pdf/21.06.2024.pdf#page=96

Мішина, С., & Вертегел, В. (2024). Аналіз підходів до оцінювання персоналу логістичної компанії. Сучасні технології комерційної діяльності і логістики: зб. матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Київ: КНЕУ. С. 133-135. https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/47424

Нова пошта. (2024). Звіт зі сталого розвитку за 2023 рік. https://novaposhta.ua/csr/zvit_zi_stalogo_rozvitku_2023/#reports

Самофалова, Т.О., & Оніщенко, А.І. (2024). Зростання ефективності підприємств через покращення соціально-психологічного клімату. Управлінські парадигми сталого розвитку та інклюзивного економічного зростання: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Сумський державний університет. С. 167-170. https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/97548/1/Samofalova_group_mentality.pdf

Укрпошта. (2024). Звіт про управління за 2023 рік. https://www.ukrposhta.ua/doc/issuer-reporting/zvit_pro_upravlinnia_2023.pdf

Юрик, Н.Є., & Гарматюк, О.О. (2024). Особливості кадрового менеджменту в кризових умовах функціонування підприємства. In Маркетингові та логістичні технології: інновації для забезпечення ефективності бізнес-процесів: монографія. Київ: ФОП Шпак ВБ. С. 73-87. https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/46772/2/ColMon_2024_Yuryk_N_Ye-Osoblyvosti_kadrovoho_menedzhmentu_73-87.pdf

Яворський, О., & Гаврилюк, А. (2024). Інноваційні підходи до управління трудовими відносинами в умовах війни в Україні: аналіз сучасних методик та їх впровадження. Universum. № 11. С. 17-25. https://archive.liga.science/index.php/universum/article/view/1186/1198

Downloads

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Маруховський, Н. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ У ЛОГІСТИЧНИХ КОМПАНІЯХ В КРИЗОВИХ УМОВАХ. Вчені записки Університету «КРОК», (3(79), 377–386. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-377-386

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування