СИСТЕМА ЛІДЕРСТВА В СИСТЕМІ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Богдан Салій ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-152-156

Ключові слова:

лідерство, освіта, вища освіта, емоційний інтелект, авторитарна система освіти, вчителі

Анотація

У статті досліджується роль лідерства і модернізації освітньої системи України. Доведено, що освітнє лідерство як управлінська парадигма набуває особливого значення в умовах військової агресії Російської Федерації та сприятиме відновленню та розвитку системи освіти після війни. Однією з головних проблем української освіти є те, що після здобуття країною незалежності система розвивалася за інерцією, що призвело до збільшення віддаленості від реальних потреб демократичного розвитку суспільства, держави та економіки. Цей автор використовував якісні методи для збору даних, щоб підготувати список рекомендацій, які дозволять трансформуватися від авторитарної системи викладання до сучасної, орієнтованої на Захід системи, де вчитель є лідером, а не лише джерелом потоку інформації. Учитель-лідер повинен мати харизму, розвинений емоційний інтелект, мотиви служіння своїм послідовникам. Для досягнення успіху сучасна українська освітня система має бути студентоцентричною, де учень не є бездіяльним об’єктом педагогічного впливу вчителя, а навпаки, стає рівноправним учасником навчального процесу. Автор виявила, що для студентів важливішими є компетентності, які формуються під час навчання, ніж професіоналізм викладача та знання предмету. Надані рекомендації запобігають будь-якій нетерпимості чи дискримінації щодо студентів і створюють простір для студентів для розвитку особистості, який можна використовувати в майбутній кар’єрі. Однак для досягнення найкращих результатів навчальний заклад має розглядати рекомендації як загальні та адаптувати їх до свого середовища, а не просто виконувати.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Богдан Салій, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

аспірант

Посилання

Covey, S. R. (2015), The eighth skill: from efficiency to greatness. Alpina Business Books, 3ed edition. 408 p.

Enkelman, N. B. (2019), Personal qualities as a means of achieving success in professional and personal life: Interexpert, 272 p.

Goleman, D. (2018), Emotional leadership: the art of managing people based on emotional intelligence. Alpina Business Books, 301 p.

Hunter, J. (2019), Service is the true essence of leadership. Popuri, 160 p.

Kalashnikova, S. A. (2017), Educational paradigm of professionalization of management on the basis of leadership: a monograph. Kyiv: Borys Hrinchenko University, 380 p.

Kornetov, G. B. (2006). Results and prospects of paradigmatic and pedagogical interpretation of models of the educational process. Humanities, № 6, pp. 85-108.

Quality management systems. (2016), The official edition. Kyiv: SE "UkrNDNC".

Surina, G. Y. (2007), Tolerance in the concept of humane pedagogy. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University, № (34), pp. 115-118.

Downloads

Опубліковано

2022-06-20

Як цитувати

Salii, B. (2022). СИСТЕМА ЛІДЕРСТВА В СИСТЕМІ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Вчені записки Університету «КРОК», (2(66), 152–156. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-152-156

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування