Як побудувати ефективну систему навчання на роботі. Pоздуми про теорію і пропозиції для практики

Автор(и)

  • О. Ю. Хоменко Бізнес Школа КРОК

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-50-130-148

Ключові слова:

шлях до змін, інновації в області розвитку, практичний досвід розкриття таланту, поради менеджерам, поради фахівцям з управління персоналом, ефективне навчання на роботі, останні тенденції в області HR, розвиток управлінського та лідерського таланту

Анотація

У цій статті автор  порушує проблему  браку кваліфікованих фахівців в Україні, що вже стає досить масштабною. Так, поволі тема ефективного розвитку управлінського та лідерського таланту набуває особливої важливості. Останні тенденції в області управління персоналом демонструють помітне зміщення акценту з формального на неформальне, з дотримання дисципліни та жорсткої субординації до  більш лояльного підходу і вільного розвитку талантів. Однією з причин такої тенденції стало  широко поширене правило 70-20-10 для інвестицій в розвиток. У цій статті розглянуто дві проблеми: надійність і придатність правила 70-20-10  та  якість неформальних ініціатив в області розвитку. У цьому матеріалі  коротко подано визначення та історія правила 70-20-10, а також більш ґрунтовно та детально вивчено і змальовано  теоретичні та практичні підходи ефективного неформального навчання на роботі. Безумовно, така практика може стати потужною  рушійною силою на шляху до вдосконалення та розвитку будь-якої компанії чи установи, адже розкутий працівник, націлений на творчість та успіх як власний так і корпоративний, буде набагато ефективнішим, генеруючи творчі ідеї та  перебуваючи в процесі пізнання нового і зможе стати  в рази кваліфікованішим та якіснішим фахівцем. Впроваджуючи подібні методи можна не лише підвищити фаховий рівень співробітників, досягти впевненого стабільного розвитку компаній, але й загалом вирішити проблему браку кваліфікованих фахівців в Україні, про яку вже йшлося вище. Ця стаття призначена для відкритого обговорення, для ведення діалогу між вченими і практиками про ефективні способи розвитку таланту. Обговорювані тут матеріали і висновки можуть бути корисними як для  фахівців з управління персоналом, так і для менеджерів, не пов'язаних з персоналом чи просто для фахівців з розвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. Ю. Хоменко, Бізнес Школа КРОК

MBA, CPCC, ACC, викладач в Cestar College of Business, Health and Technology, Торонто, Канада; запрошений викладач Бізнес Школи КРОК

Посилання

Pavlushenko T. (2018, October 2). Дефицит кадров: как компании борются с кадровым голодом. [Defisit kadrov: kak kompanii boryutsya s kadrovym golodom.]. Retrieved from https://biz.liga.net/hr/all/article/defitsit-kadrov-kak-kompanii-boryutsya-s-kadrovym-golodom.

Clardy A. (2018). 70-20-10 and the Dominance of Informal Learning: A Fact in Search of Evidence. Human Resource Development Review, 17(2), 153-178. doi:10.1177/15344843/8759399.

Loew L. (2015). The state of leadership development 2015: The time to act is now. BrandonHall Group. Retrieved from http://www.ddiworld.com/DDI/media/trend-research/state-of-leadership-development_tr_brandon-hall.pdf.

Mitchel C., Ray R.L., & van Ark B. (2017). The Conference Board CEO challenge 2017: Leading trough risk, disruption, and transformation. The Conference Board. New York, NY. Retrieved from https://www.conference-board.org/publications/publicationdetail.cfm?publicationid=7447.

Feser C., Halbeisen, T. & Lane, K. (2014). What’s missing in the leadership development. McKinsey Quarterly. Retrieved from https://www.mckinsey.com/featured-insights/leadership/whats-missing-in-leadership-development.

Edmondson A. C. (2019). The fearless organization. Creating psychological safety in the workplace for learning, innovation, and growth. Hoboken, NJ: Wiley & Sons, Inc.

McCauley C. (2013, November 13). My love-hate relationship with 70-20-10 [Blog post]. Retrieved from http://www.experiencedrivendevelopment.com/my-love-hate-relationship-70-20-10.

Scott S., & Ferguson, O. (2014). New perspectives on 70-20-10. Good Practice. Retrieved from http://www.cedma-europe.org/newsletter%20articles/misc/New%20Perspectives%20on%2070-20-10%20(Nov%2014).pdf.

Catino M., & Patriotta, G. (2013). Learning from errors: Cognition, emotions and safety culture in the Italian Air Force. Organization Studies, 34, 437-467. doi:10.1177/0170840612467156.

Mansoori Y. (2017). Enacting the lean startup methodology. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 23, 812-838. doi:10.1108/ijebr-06-2016-0195.

Kolb D. A., Boyatzis, R. E., & Mainemelis, C. (2000). Experiential learning theory: Previous research and new directions. In R. J. Sternberg & L. F. Zhang (Eds.), Perspectives on cognitive, learning, and thinking styles. Mahwah, NJ: Erlbaum.

Kolb D. A. (2015). Experiential learning. Experience as the source of learning and development (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.

McCauley, C. D., & McCall, M. W., Jr. (Eds.). (2014). Using experience to develop leadership talent: How organizations leverage On-the-job development. San Francisco, CA: Wiley.

Matsuo M. (2015). A framework for facilitating experiential learning. Human Resource Development Review, 14, 442-461. doi:10.1177/1534484315598087.

Day D. V., & Dragoni, L. (2015). Leadership development: An outcome-oriented review based on time and levels of analyses. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 2(1), 133-156. doi:10.1146/annurev-orgpsych-032414-111328.

Cunliffe A. L. (2016). “On becoming a critically reflexive practitioner” redux: What does it mean to be reflective? Journal of Management Education, 40, 740-746. doi:10.1177/1052562916668919.

Schippers M. C., Edmondson, A. C., & West, M. A. (2014). Team reflexivity as an antidote to team information-processing failures. Small Group Research, 45, 731-769. doi:10.1177/1046496414553473.

Van den Hout J. J. J., Davis, O. C., & Weggeman, M. (2018). The conceptualization of team flow. Journal of Psychology, 152, 388-423. doi:10.1080/00223980.2018.1449729.

Tse D. C. K., Fung H. H., Nakamura J., & Csikszentmihalyi M. (2016). Teamwork and flow proneness mitigate the negative effect of excess challenge on flow state. The Journal of Positive Psychology, 13, 284-289. doi:10.1080/17439760.2016.1257059.

Aube C., Rousseau V., & Brunelle E. (2018). Flow experience in teams: The role of shared leadership. Journal of Occupational Health Psychology, 23, 198-206. doi:10.1037/ocp0000071.

Heslin P. A., & Keating L. A. (2016). In learning mode? The role of mindsets in derailing and enabling experiential leadership development. Leadership Quarterly, 28, 367-384. doi:10.1016/j.leaqua.2016.10.010.

Porter C. O. L. H., Franklin D. A., Swider, B. W., & Yu, R. C.-F. (2016). An exploration of the interactive effects of leader trait goal orientation and goal content in teams. Leadership Quarterly, 27, 34-50. doi:10.1016/j.leaqua.2015.09.004.

Hezlett S. A. (2016). Enhancing experience-driven leadership development. Advances in Developing Human Resources, 18, 369-389. doi:10.1177/1523422316645887.

Harvey M., Moeller M., & McPhail R. (2017). Mentoring female global leaders: A social comparison perspective. South Asian Journal of Human Resources Management, 4, 21-41. doi:10.1177/2322093717705027.

Yip J., & Kram, K. E. (2016). Developmental networks: Enhancing the science and practice of mentoring. In D. A. Clutterbuck, F. Kochan, L. G. Lunsford, N. Domingez, & J. Haddock-Millar (Eds.), The Sage Handbook of Mentoring (pp.88-104). Thousand Oaks, CA: Sage.

Opengart R., & Bierema, L. (2015). Emotionally intelligent mentoring. Human Resource Development Review, 14, 234-258. doi:10.1177/1534484315598434.

Dunn M. E. (2017). Early career developmental networks and professional’s knowledge creation. Journal of Management. Advance online publication. doi:10.4119727/016439210763710772022118.

Downloads

Опубліковано

2019-01-14

Як цитувати

Хоменко, О. Ю. (2019). Як побудувати ефективну систему навчання на роботі. Pоздуми про теорію і пропозиції для практики. Вчені записки Університету «КРОК», (2 (50), 130–148. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-50-130-148

Номер

Розділ

Розділ 2. Інноваційна діяльність