ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ЖИТТЄЗДАТНОСТІ КОМПАНІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-180-186

Ключові слова:

життєздатність, стратегія, операційна ефективність, інновації, можливість

Анотація

Анотація. У сучасному світі, що постійно змінюється, життєздатність компанії стає критично важливим чинником успішного ведення бізнесу. В умовах економічної невизначеності, військових конфліктів, пандемій та технологічних структурних змін компанії повинні залишатися життєздатними  та вміти адаптуватися до нових викликів, виявляючи гнучкість і інноваційність. Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю виявлення стратегій, які забезпечать стійкість і успіх компаній у таких умовах у довгостроковій перспективі. У статті досліджуються концептуальні аспекти життєздатності організацій через призму ідей Портера, Друкера та Крістенсена, що дозволяє сформулювати комплексне визначення цієї властивості компаній. Метою дослідження є аналіз та інтеграція ідей, які сприяють підвищенню життєздатності компаній. Методологія дослідження передбачає систематизацію та критичний аналіз теоретичних концепцій, а також практичних кейсів, що ілюструють успішні приклади реалізації зазначених стратегій. Окрему увагу приділено аналізу стратегіям відмови, постійного підвищення продуктивності, використання можливостей та інновацій, які постулюють ключові ідеї Друкера. У результаті дослідження були виявлені основні чинники, що впливають на життєздатність компанії, серед яких: здатність адаптуватися до змінюваних умов ринку, вміння виявляти та використовувати нові можливості, а також готовність до інновацій. Зосередження на можливостях, а не на проблемах, та систематичне вдосконалення процесів можуть стати рушійними силами для компаній, які прагнуть досягти успіху в умовах постійної зміни. Перспективи подальших досліджень полягають у розробці практичних рекомендацій для компаній різних галузей щодо імплементації вищезазначених стратегій. А також в розкритті ролі антикризового управління в забезпеченні життєздатності компаній через призму ідей, розглянутих в статті.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Кирило Моісеєв, ВНЗ " Універститет економіки та права "КРОК"

Аспірант кафедри управлінських технологій, спеціальність - 073 "Менеджмент"

Посилання

Васильців Т. Г., Лупак Р. Л., Васильців В. Г.(2017).Характеристики функціональних складових економічної безпеки сектору інформаційно-комунікаційних технологій України. Економічний дискурс, вип. 1. С. 161–172. Доступ через: http://ed.pdatu.edu.ua/article/view/127714

Drucker, P. (1993). Managing in turbulent times. Butterworth-Heinemann, 239 p. Доступ через: https://openlibrary.org/books/OL22450368M/Managing_in_turbulent_times

JLuo. (2018). The Rise and Fall (and Rise Again?) of BlackBerry. HBS Digital Initiative. Доступ через: https://d3.harvard.edu/platform-digit/submission/the-rise-and-fall-and-rise-again-of-blackberry/

Крістенсен, К. Дилема інноватора. Як нові технології нищать сильні компанії. Yakaboo Publishing, 2017, 276 с.

Levitt, T. (2004). Marketing Myopia. Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/2004/07/marketing-myopia

Панченко В. (2020). Управління інформаційною безпекою держави та підприємств: правові та організаційні аспекти. Актуальні проблеми правознавства, No 1 (21). 103–109. DOI: 10.35774/app2020.01.103

Панченко, В. (2022). Управління життєздатністю в системі економічної безпеки підприємств. Modeling the development of the economic, (3), 127–132. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-18

Porter, M. (1996). What is strategy? Harvard Business Review, 74(6), 61–78. Доступ через: https://iqfystage.blob.core.windows.net/files/CUE8taE5QUKZf8ujfYlS_Reading+1.4.pdf

Портер, М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Наш формат, 2020, 424 с.

Смольнякова, Н., Рєзник, М. (2020). Життєздатність підприємств ритейлу як прояв реалізації конкурентних переваг. Економічна стратегія та перспективи розвитку сектору торгівлі та послуг, 2(30), 46–58. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3601994

FEDOTOVA, I., & SANJAY, K. B. (2020). Життєздатність підприємства: поняття й специфічні риси. Економіка транспортного комплексу, (36), 5. DOI: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2020.36.0.5

Downloads

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Моісеєв, К. (2024). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ЖИТТЄЗДАТНОСТІ КОМПАНІЇ. Вчені записки Університету «КРОК», (4(76), 180–186. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-180-186

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування