МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОГНІТИВНИХ ВИКРИВЛЕНЬ ТА ІХ ВПЛИВ НА ПРОЦЕС ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ У ПРОДАЖАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-379-386

Ключові слова:

психологія продажів, психологія покупки, психологія товару, ранжування, когнітивні викривлення, рішення, психокарта

Анотація

Анотація; Стаття присвячена дослідженню методів аналізу психологічних систем і їхньому взаємозв’язку з когнітивними викривленнями. Основну увагу зосереджено на вивченні інтегрованих комерційних систем [5, 2017], які включають психологічні, поведінкові та когнітивні аспекти, що впливають на процеси ухвалення рішень у сфері продажів. Розглянуто взаємозв’язок між психологією інтегрованих комерційних систем та психологією продажів, що дозволяє виявити ключові механізми впливу когнітивних викривлень на підсистеми цієї  системи. Особлива увага приділяється необхідності проводити аналіз інтеграції даних  когнітивних викривленнь для підвищення точності прогнозів і розробки інноваційних методів оптимізації процесів у системі продажів.

Психологія інтегрованої комерційної системи [4, 2023] структурно охоплює три основні підсистеми: психологію продажів, психологію покупки та психологію товару. У статті акцентовано увагу на важливості аналізу кожної з підсистем окремо для глибшого розуміння їхніх особливостей і ролі у формуванні ефективних стратегій взаємодії з клієнтами. Виявлено, що існуючі методи аналізу прийняття рішень, попри їхню поширеність, мають низку недоліків у теоретичному аспекті, що ускладнює їхню адаптацію до практичних потреб.

Обґрунтована доцільність   метода ранжирування когнітивних викривлень при ухваленні рішень про купівлю, та вплив зазначених підсистем як самостійних напрямів дослідження, що дозволяє отримати детальну інформацію про психологічні механізми впливу на ухвалення рішень у кожному з контекстів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олександр Лупаненко, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Аспірант кафедри психології,

ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Посилання

Березова, Н. (2020, Липень). Когнітивні упередження: 16 пасток HR-менеджера. Доступ через https://budni.robota.ua/corporate-culture/kognitivni-uperedzhennya-16-pastok-hr-menedzhera. Budni.

Гапоненко, Л. О. (2016). Єдність рефлексивного спілкування та діалогу: теорія і практика. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Проблеми сучасної психології, 33, 116-127.

Гринів, О. (2014). Аналіз підходів до дослідження психологічного благополуччя особистості. Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія, 19(1), 25–34.

Інтегральна психологія. (2023, Березень). Європейська школа психології. Доступ через https://epsgroup.pro/ua/Edutaiment/education/integralnaya-psihologiya

Кучмеев, О. О. (2017). Інтегрована система управління комерційними ризиками торгівельних підприємств. Вчені записки Університету «КРОК», 48, 113-121.

Мантур-Чубата, О. С., Дубілей, Ю. А., & Міхалець, А. В. (2018). Особливості наукового дослідження у сучасному світі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, 21(2), 9-11.

Мовчун, А. І. (2020). Когнітивні аспекти прийняття управлінських рішень. Сучасні дослідження когнітивної психології. (ICRACP 2020), 29-30.

Психічна карта особистості. (2021, Листопад). Доступ через https://homepage.com.ua/suspilstvo/psikhichna-karta-osobistosti.html. Homepage.

Сингаївська, І. В., Гура, Г. Н. (2023). Психологічні особливості ухвалення рішень керівниками бізнесу в ситуації невизначеності. Організаційна психологія. Економічна психологія, 29(2-3), 95-111.

Соцька, Ю. І. (2016). Методичні підходи до інтегральної оцінки конкурентоспроможності комерційного банку. Економіка і суспільство, 2, 617-621.

Стефурак, С. М., Кальянов, А. Б. (2020). Холістична модель впливу когнітивних фільтрів на прийняття рішень. Сучасні дослідження когнітивної психології (ICRACP 2020): Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, 33-35.

Щербак, В. В. (2017). Методологія дослідження кон’юнктури товарного ринку. Класичний приватний університет, 2(02), 30-35.

Cohen, A. D. (1994). Assessing language ability in the classroom. Boston (MA), Heinle & Heinle Publishers, 394.

Downloads

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Лупаненко, О. (2024). МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОГНІТИВНИХ ВИКРИВЛЕНЬ ТА ІХ ВПЛИВ НА ПРОЦЕС ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ У ПРОДАЖАХ. Вчені записки Університету «КРОК», (4(76), 379–386. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-379-386

Номер

Розділ

Розділ 3. Психологія