ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АНІМАЦІЇ ЯК АУДІОВІЗУАЛЬНОГО ЗАСОБУ ВПЛИВУ НА ГЛЯДАЧА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-74-353-360

Ключові слова:

психологія візуальних видів мистецтва, естетичне сприйняття, вплив візуального об‘єкта на глядача, засоби анімації, аудіовізуальне повідомлення

Анотація

У статті розглянуто сутність та загальну будову анімації як аудіовізуального продукту. Виокремлено та описано основні складники анімаційних творів, розглянуто психологічні аспекти впливу засобів анімації на глядача. Підкреслено, що анімація дає змогу транслювати медіа-повідомлення у такий спосіб, який неможливо відтворити засобами кіномистецтва чи іншими візуальними стимулами, що є виключної властивістю анімаційного продукту. Виокремлено основні принципи створення анімаційного продукту, які забезпечують творення анімації як технічно, так і змістовно: стиснення та розтягування, підготовка до руху, сценічність, анімація «навпростець» та «від пози до пози», інерційні рухи та рухи, що накладаються, розгін та гальмування, рух дугою, додаткові рухи, таймінг, перебільшення, точність малюнка, привабливість. Дані принципи надають рухомим зображенням справжності через відповідність рухів реальності. Описано основні виражальні засоби анімації: метафоричність, символізм, перебільшення, проникнення, керування елементами швидкості й часу, відтворення історій та передбачення майбутнього, а також зображення невидимого і незрозумілого. Описано також основні жанри анімації, які класифікують та визначають за глибинними структурами побудови анімаційного твору: абстрактні деконструктивні, формальні, політичні, парадигматичні, первинні анімації та перекази. Підкреслено, що основне завдання анімаційного твору полягає у захопленні та збереженні уваги глядача протягом всього часу його тривалості та стійкого емоційного ефекту від перегляду, для забезпечення якого застосовується комбінація візуальних та звукових елементів та руху, з метою створення драматичного, стилістичного й структурного ефекту, який слугує цілі переконування глядача. Підсумовано, що анімаційний продукт дієвий засіб аудіовізуального донесення інформації має значні психологічні можливості впливу на глядацьку аудиторію. Переживання враження, емоційне включення глядача та активне залучення його у процес переживання історії, показаної засобами анімації, і є тим самим «впливом мистецтва на особистість», яке визначається його фундаментальністю та усталеністю.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Марина Сітцева, Київський університет імені Бориса Грінченка

Аспірантка кафедри практичної психології, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ

Посилання

Лозова О. (2022) Психосемантика смислових трансформацій у метафоричному мовленні. Монографія. Львів, СПОЛОМ, 2022. 134 с.

Петрунько О. (2010) Діти і медіа: соціалізація в агресивному медіа середовищі: Монографія. Полтава: Укрпромторгсервіс. 480 с.

Beck J. (2004) Animation Art. London: Flame Tree Publishing. 382 p.

Beckerman H. (2004) Animation: The Whole Story. New York: Allworth Press. 336 p.

Cholodenko A. (ed.) (1991) The Illusion of Life. Sydney: Power/AFC. 312 p.

Hahn D. (2008) The Alchemy of Animation: Making an Animated Film in the Modern Age. Los Angeles: Disney Editions. 144 p.

Laybourne K. (1998) The Animation Book. Three Rivers, MI: Three Rivers Press. 426 p.

Murphy M. (2008) Beginner’s Guide to Animation: Everything You Need to Know to Get Started in Animation. New York: Watson-Guptill. 128 p.

Pikkov Ü. (2010) Animasophy. Theoretical Writings on the Animated Film. Estonian Academy of Art. 200 p.

Pikkov Ü. (2018) Anti-Animation: Textures of Eastern European Animated Film. Estonian Academy of Arts. 264 p.

Selby A. (2009) Animation in Process. London: Laurence King. 191 p.

Taylor R. (1996) The Encyclopedia of Animation Techniques. Boston and Oxford: Focal Press. 176 p.

Wells P. & Hardstaff J. (2008) Re-Imagining Animation: The Changing Face of the Moving Image. Lausanne: AVA Publishing. 192 p.

Wells P. (2010) Understanding Animation. London and New York: Routledge. 265 p.

Downloads

Опубліковано

2024-06-30

Як цитувати

Сітцева, М. (2024). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АНІМАЦІЇ ЯК АУДІОВІЗУАЛЬНОГО ЗАСОБУ ВПЛИВУ НА ГЛЯДАЧА. Вчені записки Університету «КРОК», (2(74), 353–360. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-74-353-360

Номер

Розділ

Розділ 3. Психологія