АНАЛІЗ НЕФІНАНСОВИХ ЗВІТІВ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У СФЕРІ ТУРИЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-61-163-168Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, нефінансові звіти, туристичні підприємства, соціальна діяльність, розвиток, готельАнотація
У статті розглянуто розвиток корпоративної соціальної відповідальності. Метою дослідження є аналіз нефінансових звітів КСВ у сфері туризму. Проаналізовано визначення категорії «нефінансова звітність», як документально оформлена сукупність даних підприємства, що відображає середовище існування компанії, принципи та методи її співпраці з групами впливу, результати її діяльності в економічній, соціальній та екологічній сфері життя суспільства з метою надання стейкхолдерам інформації нефінансового характеру в контексті сталого розвитку та на його принципах. Виокремлено три форми формування нефінансової звітності, а саме – довільна форма, комплексні звіти та стандартизовані. Висвітлено міжнародний досвід КСВ та формування звітів у країнах ЄС, США: у Великій Британії, Китаї, Японії – нефінансовий звіт регулюється законодавством країни. Виявлено, що у країнах ЄС нефінансові звіти готуються із залученням топ-менеджерів, стейкхолдерів та працівників компанії. Визначено, що незважаючи на те, що країни-члени ЄС є досить різноманітними, для них всіх характерними є законодавчо закріплені зобов’язання щодо медичного страхування та охорони здоров’я працівників, пенсійного регулювання й низки інших соціальних питань. Досліджено, що з кожним роком кількість українських компаній, які готові формувати і публікувати нефінансові звіти збільшується. Розглянуто, що сьогодні значна кількість фахівців у сфері корпоративної соціальної відповідальності вважають, що нефінансові звіти у всіх країнах повинні мати однакову назву, а саме «корпоративні соціальні звіти». Виокремлено, що на міжнародному рівні компанії не виділяють один стандарт звіту, вони можуть використовувати два, а деякі навіть більше стандартів, є такі компанії, які не вказують жодних стандартів. Виявлено, що українські туристичні компанії дуже часто свою соціальну діяльність не висвітлюють, оскільки їхні проєкти здебільшого одноразові, а не є запланованою стратегію на довгостроковий період. Розглянуто основні міжнародні стандарти нефінансових звітів. Подані приклади готельних підприємств, які велику увагу приділяють екологічним та соціальним програмам.
Завантаження
Посилання
Воробей В., Жуковська І. Нефінансова звітність: інструмент соціально відповідального бізнесу. Представництво ООН в Україні. Інжиніринг. 2010. 82 с.
Довга Т. Формування екологічної звітності сміттєпереробних підприємств. Економіка: Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2012. № 143. С. 50- 54.
Іваницька О. М., Іваницький О. В. Регулювання процесів запровадження соціальної відповідальності бізнесу: досвід розвинених країн та уроки для України. Стратегія розвитку України. 2015. № 2. С. 23–28.
Порівняльний аналіз моделей корпоративної соціальної відповідальності. Міжнародний науково-дослідницький журнал. URL: http://research-journal.org.
Практики КСВ в Україні 2018 / Під ред. Маприкіної М. Центр «Розвиток КСВ». Київ. 2019. 68 с.
Camilleri M. A. Corporate Citizenship and Social Responsibility Policies in the United States of America. Sustainability Accounting, Management and Policy Journal. 2017. 8 (1). С.77- 93.
Published reports, Ukraine. Last five years. The official site of the Corporate Register. 2019. URL: https://www.corporateregister.com/map/region/?r=Ukraine.
Hotels publishes its 2018 Sustainability Report. The official site of the TUI AG. 2019. URL: https :// www.tuigroup.com/.
Environmental reports 2017-2018. The official site of the Emirates. 2019. URL: https:// www.emirates.com/ua.
Green Engage system. The official site of the IHG. 2019. URL: https://www.ihg.com/content/ru/ru/about/green-engage.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.