МЕТОДИ ПРОДУКТОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УДОСКОНАЛЕННІ ІТ-ПРОДУКТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-78-356-364

Ключові слова:

продуктовий менеджмент, методи продуктового менеджменту, ІТ-продукт, розвиток користувача, Jobs-to-be-Done, користувацькі історії, пріоритизація, показники ефективності

Анотація

 Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю ефективного управління розробкою та удосконаленням ІТ-продуктів в умовах стрімкої цифрової трансформації, зростання конкуренції та підвищених очікувань користувачів. Сучасний продуктовий менеджмент стає не лише операційним інструментом, а й стратегічним напрямом, що поєднує гнучкі методики розробки, аналіз даних та орієнтацію на користувача. Водночас у практиці застосування методів продуктового менеджменту спостерігається фрагментарність і відсутність єдиної системи, що знижує ефективність управлінських рішень.

Метою статті є аналіз і систематизація ключових методів продуктового менеджменту, які сприяють підвищенню ефективності удосконалення ІТ-продуктів. У дослідженні використано методи наукового пізнання: аналізу, синтезу, індукції та дедукції.

Отриманими науковими результатами є розробка інтегрованого підходу до управління розвитком ІТ-продуктів, що охоплює чотири ключові етапи: визначення потреб користувачів (CustDev, JTBD, User Stories), пріоритизацію функціоналу (MoSCoW, Kano, RICE, Value-Effort), реалізацію змін з ітераційною перевіркою гіпотез, а також відстеження ефективності за допомогою NPS, A/B-тестування, retention rate та когортного аналізу. Запропонована модель дозволяє сформувати єдину методичну базу для прийняття рішень у продуктових командах.

Подальші дослідження доцільно зосередити на можливостях автоматизації продуктових процесів із використанням штучного інтелекту, аналізу даних з цифрових платформ і прогнозування поведінки користувачів у контексті динамічного розвитку цифрової економіки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Дмитро Ільєнков, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Аспірант, спеціальність 073 «Менеджмент», ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», м. Київ

Посилання

Ang, L., & Buttle, F. (2009). Customer development strategies for exceeding expectations: An exploratory study. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 16(4), 257–266. https://doi.org/10.1057/dbm.2009.30

Chahal, S. (2023). Agile Methodologies for Improved Product Management. Journal of Business and Strategic Management, 8(4), 79–94. DOI: https://doi.org/10.47941/jbsm.1439

Clark, H. (2024). What is Value vs Effort Matrix and how does it work in product management? The Product Manager. https://theproductmanager.com/topics/value-vs-effort-matrix/

González, C. D. V. (2024). What is product management? Everything you need to know. Product School. https://productschool.com/blog/product-fundamentals/what-is-product-management

Henriksen, A. (2016). Agile project management. A case study on agile practices. Master’s Thesis in Business Administration . School of Business and Economics. Tromsø. P. 14. http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.14048.33283

Karapetyan, S. (2024) How To Use Jobs To Be Done Framework: A Guide For Product Managers. TheProductManager. URL: https://theproductmanager.com/topics/how-to-use-jobs-to-be-done-framework-a-guide-for-product-managers/

Lucassen, G., Dalpiaz, F., Van Der Werf, J. M. E. M., & Brinkkemper, S. (2016). The use and effectiveness of user stories in practice. In R. Wieringa & A. Persson (Eds.), Requirements Engineering: Foundation for Software Quality (REFSQ 2016) (pp. 205–222). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-30282-9_14

Lucassen, G., Van de Keuken, M., Dalpiaz, F., Brinkkemper, S., Sloof, G. W., & Schlingmann, J. (2018). Jobs-to-be-done oriented requirements engineering: A method for defining job stories. In M. C. Jaeger & C. Horkoff (Eds.), Requirements Engineering: Foundation for Software Quality (REFSQ 2018) (pp. 227–243). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-77243-1_14

Maassen, M.A. (2018) Product development models in the IT sector-From Waterfall to Agile Project Management Model s in the case of AVIRA SOFT S.R.L. Proceedings of 2018 International Conference on Business Excellence. №12(1). Р. 568–578. DOI: https://doi.org/10.2478/picbe-2018-0051

ProductPlan. (n.d.). What is the RICE scoring model for prioritization? https://www.productplan.com/glossary/rice-scoring-model/

Qualtrics. (n.d.). Kano analysis: The Kano model explained. Qualtrics. https://www.qualtrics.com/experience-management/research/kano-analysis/

Suchetha, V., Krishna, P. K., Raviraja, H. M. (2024). Assessing the Effectiveness of MoSCoW Prioritization in Software Development: A Holistic Analysis across Methodologies. EAI Endorsed Transactions on Internet of Things, 10. http://dx.doi.org/10.4108/eetiot.6515

Кіндрат, О., & Дутка, Г. (2021). Agile-методи для ефективної та продуктивної імплементації ІТ-продукту. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. №28. С. 149–157. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/400/377

Колянко, О., & Озимок, Г. (2017). Використання жорсткої «Waterfall» та гнучкої «Agile» моделей управління проектами. Економічний аналіз. №52. С. 177–182. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_ekon_2017_52_33

Downloads

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Ільєнков, Д. (2025). МЕТОДИ ПРОДУКТОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УДОСКОНАЛЕННІ ІТ-ПРОДУКТІВ. Вчені записки Університету «КРОК», (2(78), 356–364. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-78-356-364

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування