ЕКСПОРТНА СТРАТЕГІЯ УКРАЇНИ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-55-15-19

Ключові слова:

стратегія розвитку, експортна стратегія, реалізація стратегії економічного розвитку, модель економічного розвитку, регуляторний формуляр, економічні ресурси

Анотація

Необхідність підтримки розвитку експортної стратегії України перетворюється на процес безперервний та динамічний, а отже, одноразовий аналіз і діагностика не можуть бути основою такого процесу, оскільки надають обмежену певним відтинком часу інформацію. При цьому стратегія економічного розвитку держави повинна прогнозувати та передбачати тенденції економічного розвитку з урахуванням науково-технічного прогресу, світової кон’юнктури ринків, світової політичної кон’юнктури,  світових фінансових ризиків, національних економіко-політичних переваг. Саме модельний шлях економічного розвитку країни дає можливість не лише систематизувати державну економічну політику в її оперативних заходах, а й спрямовувати економічну діяльність суб’єктів господарювання країни у перспективних та конкурентоздатних стратегіях. Стратегія економічного розвитку держави не може вберегти від нестабільності, нестійкості, спаду. Потрібні механізми розробки системи цілей з урахуванням тенденцій економічного розвитку та факторів. В статті обґрунтовано доцільність формування та реалізації експортної стратегії країни за допомогою сформованої економічної моделі. Проаналізовано реалії та перспективи розвитку експортної стратегії в умовах інституційних змін, які є необхідною ланкою в процесі трансформації економіки. Визначено напрямки реалізації експортної стратегії з урахуванням науково-технічного прогресу, світової кон’юнктури ринків, світової політичної кон’юнктури,  світових фінансових ризиків, національних економіко-політичних переваг, тенденцій економічного розвитку. Запропоновано впровадження регуляторного формуляру - інституційно врегульованого макроекономічного інструменту для реалізації експортної стратегії. Угрупувано економічні важелі та визначено пріоритетні галузі для  її реалізації, які сприяють створенню високої доданої вартості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

В. А. Андрєєва, ВНЗ «Університет економіки та правда «КРОК»

к.е.н., доцент, доцент кафедри теоретичної та прикладної економіки

Посилання

Новак А. Я. Як підняти українську економіку : навч.посібник. Київ, 2007. 344 с.

Портер М. Международная конкуренция : учебное пособие. Москва, 1993. 220 с.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия : учебное пособие. Санкт-Петербург, 2000. 218 с.

Булєєв І. П., Брюховецька Н. Р. Стратегія підприємства у сфері технічного і соціального розвитку. Економічні реформи сьогодні. 2010. №11. С. 12-16.

Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика : учебное пособие. Санкт-Петербург, 2000. 312 с.

Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основи менеджмента : учебное пособие. Москва, 1992. 350 с.

Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління : навчальний посібник. Київ, 1999. 288 с.

Cоскін О. І. Україна занурюється у кризу. Чи врятують нас міжнародні запозичення? Економiчний часопис-XXI. 2009. № 3-4. С. 3-6.

Демчук А. В. Найбільший інтерес в українських експортерів викликають ринки Німеччини, Канади, ОАЕ, США та Великобританії. Бізнес. 2019. №1. С. 42-49.

Downloads

Опубліковано

2019-10-30

Як цитувати

Андрєєва, В. А. (2019). ЕКСПОРТНА СТРАТЕГІЯ УКРАЇНИ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Вчені записки Університету «КРОК», ((3) 55), 15–19. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-55-15-19

Номер

Розділ

Розділ 2. Міжнародні економічні відносини