МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

Автор(и)

  • Я.А. Маляренко Національний університет «Запорізька політехніка»
  • Т.В. Пуліна Національний університет «Запорізька політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-60-128-133

Ключові слова:

маркетинг, маркетингові технології, медицина, медичний заклад

Анотація

У статті розглядається проблема використання маркетингових технологій у галузі охорони здоров’я. Визначено, що маркетинг медичного закладу буде ефективним, якщо маркетологи збільшать показники об’єктивної позиції, але за умови позитивного сприйняття суб’єктивної сторони. Для формування та аналізу об'єктивної позиції маркетологів використовують внутрішні та зовнішні дані про діяльність медичної організації та для визначення суб'єктивного виміру вони використовують дані маркетингових досліджень: опитування споживачів (опитування задоволеності пацієнтів), інтерв'ю фокус-груп з керівництвом, медичний персонал та працівники організації. Метою дослідження є визначення особливостей використання маркетингових технологій в медичній сфері. Важливо зазначити, що медичні організації щорічно вкладають багато грошей у просування бренду з метою залучення клієнтів, тому маркетологи повинні досліджувати та аналізувати задоволеність своїх пацієнтів медичними послугами шляхом щоденного моніторингу. Крім того, медична організація може зіткнутися з проблемою неправильного позиціонування, яка в деяких випадках може бути гіршою, ніж її відсутність взагалі. Така ситуація не сприятиме зростанню організації. Основними причинами розвитку маркетингу в галузі охорони здоров’я є посилення конкуренції на ринку медичних послуг, розвиток приватних медичних клінік, зростання витрат на медичні установи через використання інноваційних технологій, ліків, обладнання, старіння та погіршення стану здоров’я. У той же час медичний маркетинг стикається з унікальними проблемами - лікарні постійно зазнають впливу зовнішніх факторів: політики, змін у законодавстві, зростання нетрадиційної медицини, збільшення та зміна споживання, посилення конкуренції. Ринок медичних послуг - це сукупність взаємовідносин, що виникають між виробниками медичних послуг, медичних виробів, методами організації медичної діяльності, фармакологічними агентами та споживачами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Я.А. Маляренко, Національний університет «Запорізька політехніка»

магістрант

Т.В. Пуліна, Національний університет «Запорізька політехніка»

д.е.н., професор, завідувач кафедри менеджменту, академік АЕН України

Посилання

Денисон, Д., Тоби Л. Учебник по рекламе: как стать известным, не тратя денег на рекламу; пер. с пол. Н.В. Бабина. Минск : Современное Слово, 1997. 320 с.

Иорданская Н.А. Поздеева Т.В., Носкова В.А. Маркетинг в здравоохранении: учебное пособие Н. Новгород: Нижегородской государственной медицинской академии, 2008. 64 с.

Котлер Ф. Маркетинг от А до Я: 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер; пер. с англ. 3-е изд. Москва : Альпина Паблишер, 2011.

Траут Дж., Райс, Э. Позиционирование: битвы за умы. Санкт-Петербург : Питер, 2015. 352 с.

Чернышева А. М., Якубова Т.Н. Брендинг : учебник для бакалавров. Москва : Юрайт, 2015. 504 с.

Buckley P.T. The Complete Guide to Hospital Marketing, Second Edition. HCPro, Inc, 2008.

George Bapu P. Marketing of Healthcare Services. Abhijeet Publications, Delhi, First Edition, 2006.

Schwartz Lisa M., Woloshin S. MD, MS Medical Marketing in the United States, 1997-2016. Special Communication. January 1/8, 2019. JAMA. 2019;321(1):80-96. DOI : 10.1001/jama.2018.19320.

Thomas, Richard K. Health Services Marketing. A Practitioner's Guide. Health Management Associates Memphis USA. NameSpringer, New York. 2008. DOI : https://doi.org/10.1007/978-0-387-73606-8.

Пуліна Т. В. Ткачук О. Ю., Вафіна А. О. Розвиток кадрового потенціалу органу публічної служби. Економіка та держава. 2018. № 12. С. 44–49.

Downloads

Опубліковано

2020-12-25

Як цитувати

Маляренко, Я., & Пуліна, Т. (2020). МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я. Вчені записки Університету «КРОК», (4 (60), 128–133. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-60-128-133

Номер

Розділ

Розділ 6. Менеджмент та маркетинг