ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ (НА ПРИКЛАДІ ТЕМПОРАЛЬНОСТІ ДОСВІДУ)

Автор(и)

  • О.В. Шевяков Дніпропетровський університет внутрішніх справ
  • І.А. Бурлакова Дніпропетровський університет внутрішніх справ
  • Т.В. Кондес ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-64-240-248

Ключові слова:

тимчасовість, досвід фахівців, розробка стратегії розвитку спорту, вищі досягнення проектування системи підготовки спортсменів

Анотація

Ігнорування предметом вивчення темпоральності досвіду під час підготовки спортсменів зрозуміло, збіднює можливості соціального проектування. Вимога сьогодення у філософському осмисленні непростого вивчення та застосування досвіду, його використання при соціальному проектуванні системи спортивної підготовки. Звертаючись до аналізу досліджень, проведених останніми роками, звернемо увагу на досить вузьке коло публікацій, присвячених проблемі вивчення та застосування досвіду у завданнях його використання під час проектування соціальних систем. Необхідно визначити роль вивчення та використання досвіду провідних фахівців, довівши, що індивідуальний досвід фахівців є важливим елементом у розробці сучасної стратегії реформ та створення системи підготовки спортсменів. Метою статті було проаналізувати філософский та соціокультурний контекст використання досвіду підготовки спортсменів вищого рівня майстерності у завданнях темпоральності досвіду (перенесення його у майбутнє), тобто нової, бажаної системи спорту в Україні, що розвивається. У нашому дослідженні темпоральність використовувалась у контексті виявлення, оцінки та узагальнення індивідуального досвіду її носіїв під час проектування нової системи спорту найвищих досягнень в Україні. Дія конструкту розгортається у часовому просторі. Дослідження показали, що суть психолого – педагогічної компетентності спеціаліста у сфері спорту розкривається через постійне поповнення своїх знань та їх адаптація до фізичної культури та спорту; знання про побудову фізкультурно-педагогічного процесу як об'єкта проектування; систематичний опис та пояснення проблем, що виникають у галузі спорту, з погляду науки (гносеологічна функція); уміння застосовувати у фізкультурно-педагогічному процесі сучасні психолого-педагогічні технології дослідження. При  переході спортсмена від етапу до  наступного етапу у своїй спортивній картері, його відповідальність і вплив як активного суб'єкта на досягнення змагального результату постійно зростають. Це необхідно враховувати, по-перше, під час професійної підготовки спортивних тренерів. І, по-друге, використовувати тренерами під час подальшого вдосконалення системи підготовки спортсменів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О.В. Шевяков, Дніпропетровський університет внутрішніх справ

д.психол.н., професор

І.А. Бурлакова, Дніпропетровський університет внутрішніх справ

д.психол.н., професор

Т.В. Кондес, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

к.психол.н., доцент кафедри психології

Посилання

Barchuk, V. М. (2011), “Grammatical category of temporality: semantic-structural aspect”, Моvosnavstvo. 2011. №6. S. 64 -76.

Gadamer, H.-G. (2018), “Truth and Method: Basics of Philosophical Hermeneutics”, retrieved from : http://yanko.lib.ru/books/philosoph/gadamer-istina_i_metod.pdf .

Zynchenko, V. V. (2015), “Endowable global strategies of strategic transformation and insight into context of critical theories”, Antropologichni vymiry filosofs’kih doslydzhen’, vol. 7, pp. 50-63.

Syn’jaev, S. S. (2017), “Theoretical foundations of the formation of pedagogical competence of a specialist in the field of physical culture and sports”, Izvestija VGPU. Pedagogicheskie nauki, № 1, pp. 45-50.

Sharunenko, Yu. М. (2010), “Pedagogical conditions of training highly qualified athletes at the present stage”, Аvtonomija lichnosti, № 1, pp. 138-141.

Shelling, F. V. Y. (1987), Sistema transcedental’nogo idealisma [System of transcendental idealism]. Sоch. в 2-ch t. Т. 1. Мoscow, Russia, pp. 227-489.

Nilgun, Vurgun Ferudun, Dorak Murat, Ozsaker, Sevil Uludağ (2016), “Flow Experience And Performance: A Study of Elite Turkish Handball Players’, Journal of Physical Education and Sport. № 16(2), аrt 88, рр. 562- 568.

Ravikumar, R. K. Thakur, D. Choudhary, H. (2017), “Social engineering of societal knowledge in livestock science: Can we be more empathetic?”, Vet World, jan; 10(1), pp. 86-91.

Rutherford, A. B. F. (2017), “Skinner and Technology's Nation: Technocracy, Social Engineering, and the Good Life in 20th-Century America”, Hist Psychol. Aug; 20 (3), pp. 290-312. Retrieved from : https://www.bioportfolio.com/resources/pmarticle/1722695/B-F-Skinner-and-Technologys-Nation-Technocracy-Social-Engineering-and-the-Good.html.pdf.

Self-stigma experiences among older adults with mental health problems residing in long-term care facilities: a qualitative study. Your world. Prejudice free. Retrieved from : https://www.ditchthelabel.org/mental-health-stigma. pdf.

Socially-driven persuasive health intervention design: Competition, social comparison, and cooperation, Health Informatics Journal, retrieved from : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29801426.pdf.

Downloads

Опубліковано

2021-12-23

Як цитувати

Шевяков, О., Бурлакова, І., & Кондес, Т. (2021). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ (НА ПРИКЛАДІ ТЕМПОРАЛЬНОСТІ ДОСВІДУ). Вчені записки Університету «КРОК», (4(64), 240–248. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-64-240-248

Номер

Розділ

Розділ 10. Психологія