ПЕРЕВАГИ ПРИНЦИПУ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ, ЗАСНОВАНИХ НА ФАКТАХ В ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ TQM В ЛІВІЙСЬКІЙ МЕТАЛУРГІЙНІЙ КОМПАНІЇ LISCO

Автор(и)

  • Х.М. Сафар ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»
  • О.І. Бєлова ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-61-147-153

Ключові слова:

управління проєктами, загальне управління якістю (TQM), впровадження TQM, якість, контроль якості, бракована та дефективна продукція, прийняття рішень на основі фактів

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей формування та прийняття управлінських рішень, що засновані на фактах в процесі впровадження принципу загального управління якістю в лівійській металургійній компанії LISCO. Метою статті є визначення ролі принципів впровадження загального управління якістю (TQM) щодо якості продукції в Лівійській металургійній компанії (LISCO). В статті проведено дослідження особливостей діяльності лівійських компаній та встановлено, що лівійські виробничі компанії, на прикладі лівійської металургійної компанії LISCO, стикаються з великою кількістю труднощів та перешкод при впровадженні та підтримці сучасних систем управління якістю. В статті представлено визначення дефініцій «якість», «управління якістю» та «загальне управління якістю». Доведено, що оскільки на сьогоднішній день «загальне управління якістю» все ще є новою концепцією, яка на даний час впроваджується в діяльність лівійської компанії LISCO, постає питання про покращення застосовуваних методів управління якістю. Дана стаття продемонструвала, що лівійським компаніям та їх керівництву також бракує знань про програми та підходи до загального управління якістю. Крім того, проведене в статті дослідження та аналіз поточної діяльності лівійської компанії, зможуть допомогти керуючим особам – менеджерам, управлінцям та керівникам, які приймають рішення на основі фактів в процесі управління виробничими компаніями та проєктами, що реалізуються в процесі їх діяльності; також ці дослідження дозволять компаніям сконцентрувати увагу на сильних і слабких системи управління в цілому, що пов'язані із впровадженням загальних систем якості. В статті також зазначається, що лівійська компанія LISCO докладає багатьох зусиль, щоб спробувати розробити та запровадити систему загального управління якістю та ефективно застосовувати її в діяльності компанії в цілому та в процесі реалізації окремих проєктів зокрема. Проте, в статті наголошується, що зважаючи на наявність великої кількості труднощів та складнощів впровадження системи загального управління якістю в діяльність компанії (найпотужнішими з яких є вплив екзогенних факторів, деякі технічні аспекти, інтеграція та розвиток працівників лівійських компаній), стає очевидним, що впровадження даної системи на сьогоднішній день можливо лише частково та потребує поетапного запровадження. Також в статті постає питання про необхідність комплексного підходу до досліджень щодо формування та впровадження системи загального управління якістю в компанії LISCO та аргументовано актуальність подальших досліджень у даній сфері.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Х.М. Сафар, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

аспірант

О.І. Бєлова, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

к.е.н., доцент кафедри маркетингу та поведінкової економіки

Посилання

Данченко О. Б., Бєлова О. І., Сафар Х. М. Забезпечення ефективного управління якістю торгових підприємств шляхом використання концепції TQM. Вчені записки університету «КРОК». 2019. Вип. 2 (54). С. 90-96.

Абдуссалам Шибані, Мессауд Сайдані, Наваль Гербал, Оцінка перешкод, що заважають впровадженню TQM в лівійських організаціях. Впровадження загального управління якістю в лівійській будівельній галузі. Організація та управління проєктами, 2010. Вип. 2, No 4, С.382–403.

Шибані А., Соєнтано Р., Ганджан Е., Сагу А., Гербал Н. Емпіричне дослідження повного управління якістю в Лівії: запропонований настанова щодо впровадження. Міжнародний журнал інформаційних систем у секторі послуг, 2012. Вип. 4 (1): С. 40-52. URL : http://www.igi-global.com/article/empirical-investigation-total-qualitymanagement/62249.

Мохаммад Мунір Ахмад Редха Ельхуні. Критичні фактори якості для успішного впровадження TQM в лівійському нафтогазовому секторі. Бенчмаркінг. 2014. №. 21. Вип. 5. С. 713-733. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/BIJ-06-2012-0045.

Салех А., Сассі Р., Інтеграція звіту про якість витрат із прикладом використання інструментів TQM: на барі та штанговому млині (TS-4) LISCO, 1-а конференція промислових технологій (CIT2017). 2017.

Шетван А., Айфа А., Баді І. Мінімізація витрат на виробництво рідкої сталі в лівійській металургії. Міжнародний журнал інженерії та інформаційних технологій (IJEIT), Том.5, №1, 2018.

Елхусейн Х. Еласфер, Аждар Карамі. Ефективність обраних практик управління людськими ресурсами щодо результативності діяльності організації та цілей. Тематичне дослідження Лівійської металургійної компанії. 2014.

Хуан Хосе Тарі. Компоненти успішного загального управління якістю. The TQM Magazine. Вип. 17. № 2, 2005. С. 182-194.

Аль-Шдайфат Е. А. Впровадження загального управління якістю в лікарнях. Журнал медичних наук університету Тайба. 2015. 10 (4), С. 461-466.

Топалович С. Впровадження загального управління якістю з метою покращення виробничих показників та підвищення рівня задоволеності споживачів. Технологія Procedia, 2015. № 19, с. 1016-1022.

Демінг В. Едвардс. Поза кризою / Центр перспективних інженерних досліджень MIT, Кембридж, Массачусетс: MIT, 1982.

Кросбі Філіп. Якість безкоштовна. Нью-Йорк: McGraw-Hill, 1979.

Джуран Джозеф. Джуран про планування якості. Нью-Йорк: McGraw-Hill, 1988.

Фейгенбаум A. В. Загальний контроль якості. Нью-Йорк: McGraw-Hill, 1983.

Шонбергер Річард. Побудова ланцюжка клієнтів. Нью-Йорк: Вільна преса, 1990.

Downloads

Опубліковано

2021-03-02

Як цитувати

Safar , H., & Bielova, O. (2021). ПЕРЕВАГИ ПРИНЦИПУ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ, ЗАСНОВАНИХ НА ФАКТАХ В ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ TQM В ЛІВІЙСЬКІЙ МЕТАЛУРГІЙНІЙ КОМПАНІЇ LISCO. Вчені записки Університету «КРОК», (1 (61), 147–153. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-61-147-153

Номер

Розділ

Розділ 6. Менеджмент та маркетинг