ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-100-105

Ключові слова:

дистанційне навчання, воєнний стан, Moodle, Microsoft 365

Анотація

Потужним викликом для національної системи освіти  стала широкомасштабна агресія Російської Федерації поти України в лютому 2022 року. Після її початку значна кількість студентів і викладачів змушені були продовжувати навчання в екстремальних умовах воєнної загрози, вимушеної еміграції, тимчасової окупації за відсутності можливостей для повноцінної організації освітнього процесу. Ключове значення для забезпечення навчання в цих умовах відігравало дистанційне навчання, яке давало змогу здійснювати комунікацію і використовувати всі наявні технічні засоби для виконання завдань. Вивчення досвіду використання системи дистанційного навчання у вищих навчальних закладах в умовах воєнного стану, який продовжується в Україні сьогодні, є одним із актуальних науково-практичних завдань. Метою статті є узагальнення досвіду організації дистанційного навчання в критичних умовах (воєнний стан, надзвичайна ситуація та інші). Для досягнення мети використовувався метод порівняльного аналізу інтенсивності використання системи дистанційного навчання дистанційного навчання в  Університеті ‟КРОК” в умовах воєнного стану в 2022-2023 роках. В якості програмного забезпечення дистанційного навчання була розглянута система moodle, що інтегрована з Microsoft 365. У результаті аналізу були встановлено, що основними причинами негативного впливу на освітній процес і зниження активного використання системи дистанційного навчання були не технічні проблеми, а організаційні. В основі цих проблем лежить об’єктивна неможливість швидкої адаптації навчання до обставин, які критично змінилися в загальнодержавному масштабі. Виходячи із аналізу досвіду, період використання системи дистанційного навчання був розділений за часом на дві фази – критичну та сталого функціонування. Визначені також відмінності у використанні системи дистанційного навчання під час пандемії коронавірусу 2021 року та запровадження воєнного стану 2022-2023 років.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Володимир Троцько, ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК"

к.військ.н., старший науковий співробітник, доцент кафедри комп’ютерних наук, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК», Київ

Ігор Чернозубкін, ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК"

к.т.н., доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»,  Київ

Посилання

Відповіді на поширені запитання щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану // Міністерство освіти і науки України. Перевірено 16:38 16 червня 2023 за https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/vidpovidi-na-poshireni-zapitannya-shodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-umovah-karantinnih-obmezhen

Освіта під час воєнного стану – 30 запитань та відповідей. Освітній омбудсмен України Отримано 16 червня 2023 з https://eo.gov.ua/osvita-pid-chas-voyennoho-stanu-30-zapytan-ta-vidpovidey/2022/04/18/

Н. Мезенцова Організація дистанційної форми освіти в умовах воєнного стану: на що потрібно звернути увагу? Від 11.04.2023. Перевірено 16.55 16 червня 2023 https://www.helsinki.org.ua/articles/orhanizatsiia-dystantsiynoi-formy-osvity-v-zzso-v-umovakh-voiennoho-stanu-na-shcho-potribno-zvernuty-uvahu/

Організація дистанційного навчання та роботи в освітньому закладі у період воєнного стану та в умовах карантину. Перевірено 17:35 16 червня 2023 https://ippo.edu.te.ua/about/news/uvaga-vazhlivo

Т. Перепелиця «Дистанційка» та війна: як досвід пандемії допоможе українській освіті? Отримано 16.06.2023 з https://dif.org.ua/article/distance-learning

Downloads

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Троцько, В., & Чернозубкін, І. (2023). ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Вчені записки Університету «КРОК», (2(70), 100–105. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-100-105

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування