СУЧАСНІ ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ГОТЕЛЬНИМ БІЗНЕСОМ В КОНТЕКСТІ НАДАННЯ ЯКІСНОГО ПРОДУКТУ

Автор(и)

  • М.П. Денисенко Київський національний університет технологій та дизайну
  • О.Ю. Будякова Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-62-73-81

Ключові слова:

готельний бізнес, управління, принципи, методи

Анотація

В статті розкриті форми готельного продукту на основі градації матеріальних та нематеріальних послуг, які є результатом господарської діяльності. Представлено основні особливості готельного бізнесу. Проаналізовано сучасні принципи управління готельним бізнесом, серед яких визначено: наукової обґрунтованості, економічної ефективності, конкретності, сталості, системності, нормативно-правової відповідності. Розкрито тлумачення понять «управління» та «процес управління бізнесом». Визначено та представлено зв’язки процесу управління бізнесом. Запропоновано концептуальну схему методів управління бізнесом. Зроблено висновки, що управління є не лише процесом регуляції, але й системою взаємопов’язаних елементів, які взаємодіючи між собою роблять можливим процес управління. Сучасний готельний продукт в процесі свого розвитку трансформувався у дві форми – матеріальну та нематеріальну. Матеріальна форма існувала з самого початку існування готельного господарства. Нематеріальна розвивалась і поширювалась з розвитком додаткових послуг і посиленням конкуренції. Наголошено на доцільності подальших досліджень стосовно теоретичних та методичних аспектів управління готельним бізнесом в Україні. Насамперед це стосується євроінтеграційного контексту, адже європейський вектор розвитку України відкриває нові горизонти для піднесення готельного господарства України, шляхом використання новітніх методик управління і науково-практичних розробок. Новітні ринкові перетворення в нашій державі на які впливає глобалізація, розвиток новітніх форм управління, підходів до власності, державного регулювання, посилення міжнародної конкуренції, значно вплинули на умови діяльності багатьох підприємств готельної індустрії. За таких обставин важливим є оптимальне управління розвитком останніх, що дозволяє не тільки виживати підприємству в конкурентному середовищі, але і стало функціонувати.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

М.П. Денисенко , Київський національний університет технологій та дизайну

д.е.н., професор, професор кафедри економіки та сфери обслуговування

О.Ю. Будякова, Київський національний університет технологій та дизайну

к.е.н., старший викладач кафедри бізнес-економіки та туризму

Посилання

Agafonova L. G., Agafonova A.E. (2002). Turyzm, gotel'nyj ta restorannyj biznes: cinoutvorennja, konkurencija, derzhavne reguljuvannja [Tourism, hotel and restaurant business: pricing, competition, government regulation]. Kyiv: Knowledge of Ukraine, 351 p.

Jaspers K. (1991). Smysl i naznachenie istorii [The Meaning and Purpose of History]. Moscow: Politizdat, 527 p.

Weber M. (1990). Protestantskaja jetika i duh kapitalizma: izbrannye proivedenija [Protestant ethics and the spirit of capitalism: selected works]. Moscow: Progress, 106 p.

McCulloch J. (1852). A Notice of the Life and Writings of the Authors. London: John Murray

Smith A. (2018). Bagatstvo narodiv. Doslidzhennja pro pryrodu ta prychyny dobrobutu nacij [Wealth of nations. Research on the nature and causes of the well-being of nations]. Kyiv: Nash Format, 722 p.

Davydova O. Yu. (2018). Innovacijne upravlinnja rozvytkom pidpryjemstv gotel'no-restorannogo gospodarstva: metodologija, teorija i praktyka: monografija [Innovative management of the development of the enterprises of the hotel and restaurant industry: methodology, theory and practice: monography]. Kharkov: Issue of Ivanchenko I.S., 448 p.

Zavidna L. D. (2017). Gotel'nyj biznes: strategii' rozvytku : monografija [Hotel business: development strategies: monography]. Kyiv: Kyiv. nat. trading econ. Univ, 600 р.

Zaitseva V. M. (Ed.). (2018). Strategichne upravlinnja gotel'nymy pidpryjemstvamy v umovah globalizacii': monografija [Strategic management of hotel enterprises in the conditions of globalization: monography]. Zaporizhia: ZNTU, 120 p.

Lupych O. O. (2017). Formuvannja konkurentospromozhnogo gotel'nogo gospodarstva region [Formation of a competitive hotel industry of the region] (Candidate Dissertation).

Malska M. P. & Pandjak I. G. (2010). Gotel'nyj biznes: teorija ta praktyka [Hotel business: theory and practice]. Kyiv: Center for Educational Literature, 472 p.

Neumann J. & Morgenstern O. (1970). Teorija igr i jekonomicheskoe povedenie [Game Theory and Economic Behavior]. Moscow: Nauka, 708 p.

Nechajuk L. I. (2006). Gotel'no-restorannyj biznes: menedzhment [Hotel and restaurant business]. Kyiv: Center for Educational Literature, 348 p. Akademichnyj tlumachnyj slovnyk (1970-1980), retrieved from: http://sum.in.ua/

Filosofskij jenciklopedicheskij slovar' [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Moscow: Soviet Encyclopedia, 840 p.

Lavrіshheva K. M. (2010). Kіbernetika, іnformatika ta programna іnzhenerіja: aspekti rozvitku [Cybernetics, computer science and software engineering: aspects of development]. Kiev: Institute of Program Systems of NAS of Ukraine, 3-14 p.

Khmil F. I. (2003). Osnovi menedzhmentu [Basics of management]. Kyiv: Akademvidav, 608 p.

Denysenko, M. and Budiakova, O. (2020), “Features of economic development of hotel and restaurant business”, Ekonomika ta derzhava, vol. 10, pp. 19–23. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.10.19.

Downloads

Опубліковано

2021-06-13

Як цитувати

Денисенко , М., & Будякова, О. (2021). СУЧАСНІ ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ГОТЕЛЬНИМ БІЗНЕСОМ В КОНТЕКСТІ НАДАННЯ ЯКІСНОГО ПРОДУКТУ. Вчені записки Університету «КРОК», (2 (62), 73–81. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-62-73-81

Номер

Розділ

Розділ 6. Менеджмент та маркетинг