НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ЛІВІЇ

Автор(и)

  • А. Абдалхард ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-59-97-112

Ключові слова:

eніверситетське управління, вища освіта, якість, університетський досвід управління

Анотація

Управління університетом розглядається як один із сучасних методів управління, що використовується університетами для реформування вищої освіти. Останній має на меті покращити якість своїх послуг, де зацікавленість у прийнятті університетського управління зросла після еволюції прийнятих освітніх систем та розробки критеріїв міжнародного рейтингу університетів. Проблему якості освіти справедливо пов’язують з розвитком інформаційного суспільства, в якому випереджальний розвиток суспільного інтелекту та системи освіти стають вирішальним чинником поступу людства. Інформація за цих умов набуває найбільшої цінності та є стратегічним продуктом держав. Усвідомлюючи важливість володіння якісною освітою, більшість країн світу оголошує цю проблему національним пріоритетом і передумовою власної національної безпеки. Освіта і наука, впливаючи на всі без винятку форми організації макросоціальної системи, на всі її структурні елементи, є універсальним фактором модернізації країни, її технологічної, військової, екологічної й аксіологічної безпеки. Не випадково показники освітньої та науково-інноваційної політики в міжнародній практиці вже давно введені в систему параметрів національної безпеки. Якість освіти – це багатовимірна модель соціальних норм і вимог до особистості, освітнього середовища, в якому відбувається її розвиток, та системи освіти, яка реалізує їх на всіх етапах навчання людини. Якість освіти оцінюється, по-перше, як суспільний ідеал освіченості людини; по-друге, як результат її навчальної діяльності; і по-третє, як критерій ефективності функціонування освітньої системи. Ця робота має на меті представити теоретичні основи управління університетом, висвітливши деякі враження країн, які першими застосували цей метод. Також йдеться про загальну кількість перешкод, з якими стикаються університети при застосуванні управління, а також про шляхи активізації цього методу в майбутньому. Дослідження рекомендувало не існувати єдиної моделі управління, яка була б дійсною для всіх університетів, і саме тому кожен університет повинен вибрати найбільш підходящу для нього модель, одночасно створюючи для неї відповідне середовище, щоб забезпечити свою ефективність у досягненні поставлених цілей.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

А. Абдалхард, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

aспірант

Посилання

International Finance corporation, Corporate Governance Manual (2020), retrieved from ;https://www.unifiedcompliance.com/products/search-controls/control/.

Ahmed Abdel Qader Al-Qarni (2010), “Reasons for Non-Disclosure of Companies Listed in the Saudi Stock Market According to the Requirements of Corporate Governance Regulations, Field Study, Abdulaziz University's”, Journal of Economics and Management, volume 24, issue 02, p. 116.

Lacroix, I. and Olivier, Saint-Arnaud P. (2012), Governance: An Attempt to Define, Research on Research in Politics in Applied Politics, retrieved from : https://www.researchgate.net.

Muhammad, M. S. (2008), “Corporate Governance (The Role of Board Members and Executive Managers)”, University Publishing and Distribution House, pp. 15-16.

Ismail, S. (2009), Governance of Universities and Strengthening the Capabilities of the Higher Education and Scientific Research System in Egypt, Alexandria Library.

Hénard, F. and Mitterle, A. (2008), Governance and Quality guidelines in higher education, OECD.

Khaled, Khamis Al-Sir |(2013), Obstacles to implementing governance in higher education institutions in Palestine and ways to overcome them, a research paper presented in a workshop entitled, Governance of Higher Education Institutions, Islamic University, Gaza, on March 28, p. 38, retrieved from : https://www.researchgate.net/profile/Allam.

Ismail, Saleh Al-Farra (2013), Governance: its concept and some methods of its application in universities, a research paper presented in a workshop entitled Governance of Higher Education Institutions, Islamic University, Gaza, on March28, p.25, retrieved from : http://www.univjijel.dz/revue/index.php/Namaa/article/download.

Manal Bint Abdul Aziz Ali Al-Arini (2014) “The Reality of Governance Implementation from the Viewpoint of Members of the Administrative and Academic Bodies Working”, Specialized International Journal, Volume 3, Issue 12, Jordan, p. 118, retrieved from : http://search.shamaa.org/FullRecord?ID=103759.

Edwards, M. (2020), “University Governance, mapping and some issues”, retrieved from : http://www.atem.org.au/downloads/pdf/Governance.pdf.

Samir, B. Salama, Al-Imam (2017), Application of University Governance Mechanisms to Ensure Quality Achievement in Higher Education Institutions in Algeria, Research Paper, International Arab Conference on Quality Assurance in Higher Education, Assiut University, Arab Republic of Egypt, on 20-22 February 2017, p. 123, retrieved from : https://diae.net/31267/.

Gayle, Denmis joln and other (2017), “Governance in the twenty fierst –centry university Appoacher to offective leadership management”, ERIC Digest, retrieved from : http://www.ericdigests.org/2004.4 governance.html.

Farouk Jaafar Abdel Hakim (2011), “University Governance, Introduction to the Development of Management through Participation”, Journal of Science and Education, issue 01, part two, volume 19.

Trakman, L. (2008) “Modeling University Governance.” University of New South Wales, retrieved from : https://www.researchgate.net/publication/227825214_Modelling_University_Governance.

Centre for Research and Studies in Higher Education (2015), University Governance in the United States of America, Selected Readings in Higher Education, Ministry of Higher Education, No. 60.

Centre for Research and Studies in Higher Education (2015) University Governance in China, Selected Readings in Higher Education, Ministry of Higher Education, No. (64).

Centre for Research and Studies in Higher Education (2015) University Governance in England, Selected Readings in Higher Education, Ministry of Higher Education, No. (60).

Centre for Research and Studies in Higher Education (2015) University Governance in France, Selected Readings in Higher Education, Ministry of Higher Education, No. (67).

Naguib Ayad and others (2012), Education in the Arab World, Report of the Arab Source for Development and the Arab Organization for Education, Culture and Science, p 85.

Lung-Sheng, Lee and Ming, H. L. (2010) What university governance can Taiwan learn from the United States?, Paper presented at International Presidential Forum, Harbin Institute of Technology, Harbin, China, retrieved from : https://www.researchgate.net/.

Downloads

Опубліковано

2020-11-02

Як цитувати

Abdalqhadr А. (2020). НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ЛІВІЇ. Вчені записки Університету «КРОК», (3 (59), 97–112. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-59-97-112

Номер

Розділ

Розділ 6. Менеджмент та маркетинг