ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ «ТУРИСТИЧНОЇ ДЕСТИНАЦІЇ» В КОНТЕКСТІ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-127-135

Ключові слова:

Туризм, Туристична дестинація, Стратегічний менеджмент, Стратегічне планування, Теоретичні підходи, Імідж території

Анотація

У статті проведено систематичний огляд літератури зі стратегічного управління туристичними дестинаціями. Розглянуто наукові підходи до визначення терміну «туристична дестинація». Визначено, що в країнах пострадянського простору останнім часом поряд із терміном «дестинація» вживається поняття «туристична дестинація», як найважливіший елемент регіональної туристичної системи та суб’єкт управління регіональним розвитком. З’ясовано, що визначення «туристичної дестинації» суттєво різняться, що свідчить про відсутність консенсусу щодо її визначення як наукової категорії. Швидко зростаюча індустрія туризму була значно ослаблена через глобальні ризики, такі як пандемія COVID-19 та повномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну в 2022 році. Ці виклики створили необхідність до вивчення та застосування різних стратегій управління туристичними дестинаціями з урахуванням ряду зовнішніх факторів. Основною метою дослідження є визначення поняття туристичної дестинації в контексті менеджменту та огляд теоретичних підходів у цій галузі дослідження. На основі проаналізованих наукових концепцій з’ясовано, що однією з основних переваг стратегічного планування в туризмі є постійний моніторинг ефективності діяльності всіх залучених суб’єктів. Проводячи паралель між довгостроковим планом і короткостроковим планом, дослідження висвітлює різницю між стратегією управління туризмом і його маркетинговою тактикою. Основні етапи стратегічного планування в туризмі були визначені як тривалі та взаємозалежні. Крім того, у статті представлено огляд концепції маркетингу територій, яка виникла в тісному зв’язку зі стратегічним менеджментом. Туристичні дестинації мають свій власний імідж, який безпосередньо приваблює туристів, мотивує їх до отримання відповідних послуг і тим самим активізує всю туристичну систему окремого міста чи регіону.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Євгеній Кудряшов, ВНЗ "Університет економіки та права "КРОК"

Аспірант, кафедра управлінських технологій, спеціальність 073 «Менеджмент», ВНЗ "Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

Посилання

World Tourism Organization. (2004). Indicators of Sustainable Development for Tourism Destinations. Publications of the World Tourism Organization. Madrid: UNWTO, 514.

Kim, H. (2012). Place branding: creating self-brand connections and brand advocacy. Journal of Product & Brand Management, Emerald, 21(7), 508–515.

Aytar, O., Selamet, A. (2021). An empirical research on strategic management: a research on SME managers. Journal of Life Economics, 8(1), 93–100.

Korzh, N., Basyuk, D. (2017) Management of tourist destinations. Edelweiss, 20.

Leiper, N. (2004). Tourism Management. Pearson Education Australia, 3, 326.

World Tourism Organization. (1989). The Hague Declaration on Tourism. WTO News (April), 1–21.

Johnson, P. A. (2011). An Agent–Based Approach to Providing Tourism Planning Support. Environment and Planning B, Planning and Design, Pion, 38(3), 486–504.

Naumova, O., Naumova, M. (2022). Tourism in the context of the COVID-19 pandemic and climate change: Challenges and prospects. Scientific notes of the “KROK” University, 4(68), 20–25.

Kumar, D., Rahman, Z. (2015). Sustainability adoption through buyer supplier relationship across supply chain: A literature review and conceptual framework. International Strategic Management Review, Holy Spirit University of Kaslik, 3(1–2), 4–15.

Hsu, C. C., Tan, K. C., Zailani, S. H. M., Jayaraman, V. (2013). Supply chain drivers that foster the development of green initiatives in an emerging economy. International Journal of Operations & Production Management, 33(6), 656–688.

Clemens, B., Douglus, T. J. (2006). Does coercion drive firm to adopt’voluntary’green initiatives? Relationship among coercion, superior firm resources and voluntary green initiatives. Journal of business research, 59(4), 483–491.

Walker, H., Sisto, L. D., Mcbain, D. (2008). Drivers and barriers to environmental supply chain management: lesson from the public and private sectors. Journal of purchasing & supply management, 14(1), 69–85.

Skoryna, L. P., Skoryna, O. A. (2004). Latin-Ukrainian, Ukrainian-Latin dictionary. Oberegy, 448.

Medlik, S. (2003). Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality, Elsevier Science, 273.

Leiper, N. (1990) Tourist Attraction System. Annals of Tourism Research, Vol.17, 367–384.

Prosser, R., Chadwick, R. (2012). Tourism. Encyclopedia of Applied Ethics, 2, 72.

Domínguez, M., Casanueva, C., Gallego, A. (2021). Tourist destinations and cooperative agreements between airlines. Journal of Destination Marketing & Management (20), 6–10.

Georgulas, N. (1970). Tourism Destination Features. Journal of Town Planning Institute, Vol.56, 128–131.

Gunn, C. A. (1979). Tourism Planning. New York: Crane, Russack and Co., 67–69.

Pearce, D. (1981). Tourism Development. Journal of Travel Research, Vol.21(4) Longman Group Limited, New York, 110.

Metelka, C. J. (1990). The dictionary of hospitality, travel, and tourism. Albany (3), Delmar Publishers, 46–50.

Kotler, P. (1993). Marketing places. New York: Free press, 367.

Cooper, K., Fletcher, D., Hilbert, D., Vanhill, S., Bogdanov, E. (1998). Economy of tourism: theory and practice. Omega, 200.

Horner, S., Swarbrooke, J. (2005) Leisure Marketing: A Global Perspective. Elsevier Butterworth–Heinemann, 203–210.

Dyadechko, L. (2007). Economics of tourist business. Center of Educational Literature, 224.

Framke, W. (2002). The destination as a concept: A discussion of the business–related perspective versus the socio–cultural approach in tourism theory. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 2(2), 92–108.

Lohmann, G., & Pearce, D. G. (2010). Conceptualizing and operationalizing nodal tourism functions. Journal of Transport Geography, 18(2), 266–275.

Lohmann, G., & Pearce, D. G. (2012). Tourism and transport relationships: The suppliers’ perspective in gateway destinations in New Zealand. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 17(1), 14–29.

Tang, C., Weaver, D., & Lawton, L. (2017). Can stopovers be induced to revisit transit hubs as stayovers? A new perspective on the relationship between air transportation and tourism. Journal of Air Transport Management, 62, 54–64.

Halpern, N., & Graham, A. (2015). Airport route development: A survey of current practice. Tourism Management, 46, 213–221.

Hvass, K. A. (2014). To fund or not to fund: A critical look at funding destination marketing campaigns. Journal of Destination Marketing & Management, 3(3), 173–179.

Stephenson, C., Lohmann, G., & Spasojevic, B. (2018). Stakeholder engagement in the development of international air services: A case study on Adelaide airport. Journal of Air Transport Management, 71, 45–54.

Spasojevic, B., Lohmann, G., & Scott, N. (2019). Leadership and governance in air route development. Annals of Tourism Research, 78, 102.

Moutinho, L. (1999) Strategic Planning in Tourism. CABI Publishing, 259–283.

Kotler, P., Bowen, J. and Makens, J. (1996) Marketing for Hospitality and Tourism. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.

Hill, C. W. L., & Jones, G. R. (2012). Strategic Management: An Integrated Approach. Integrated Approach Books, 10th edition, 960.

Barney, J. B., & Hesterly, W. S. (2018). Strategic Management and Competitive Advantage Concepts, 6th ed. New Jersey, Pearson.

Tahir, P. R., Abdul Ghani, M., & Abdul Razak, N. S. (2022). Sustaining Competitive Advantage During COVID-19 Pandemic: A Preliminary Case Study of Aerospace Manufacturing Industry in Malaysia. Journal of Information System and Technology Management, 7 (29), 42–57.

Go, F. M., & Pine, R. (1995). Globalization Strategy in the Hotel Industry. Routledge, London.

Bauer, M. (2014). Strategy, leadership, creation of management consulting. Balance Business Books, 420.

Gurel, E., & Tat, M. (2017). SWOT Analysis: A Theoretical Review. The Journal of International Social Research, 10, 994–1006.

McDonald, M. (2007). Malcolm McDonald on Marketing Planning: Understanding Marketing Plans and Strategy. Kogan Page, 2nd edition, 208.

Budnikevich, I., Baraniuk, D., & Krupenna, I. (2020). Threats and opportunities for the development of tourist destinations in modern conditions: marketing aspect. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, No. 5, 42–48.

Lohmann, G., Albers, S., Koch, B., & Pavlovich, K. (2009). From hub to tourist destination: An explorative study of Singapore and Dubai’s aviation–based transformation. Journal of Air Transport Management, 15(5), 205–211.

Cote, R. P., Lopez, J., Sunny, M., Genevie‘ve, M. P., Ramsey, W. (2008) Influences, practices and opportunities for environmental supply chain management in Nova Scotia SMEs. Journal of Cleaner Production, 16(15), 1561–1570.

Golovchan, A. (2011). Theoretical and methodological approaches to optimization of tourism development in destinations. Bulletin of the Donetsk Institute of Tourist Business, No. 15, 139–145.

Luzhanska, T. (2014). Development strategies of regional tourist destinations. Scientific Bulletin of Mukachevo State University (series "Economics"), 2(2), 175–180.

Kumar, A., Luthra, S., Mangla, S. K., & Kazançoğlu, Y. (2020). COVID-19 impact on sustainable production and operations management. Sustainable Operations and Computer.

Downloads

Опубліковано

2023-03-30

Як цитувати

Кудряшов, Є. (2023). ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ «ТУРИСТИЧНОЇ ДЕСТИНАЦІЇ» В КОНТЕКСТІ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ. Вчені записки Університету «КРОК», (1(69), 127–135. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-127-135

Номер

Розділ

Розділ 2. Управління та адміністрування